Carlos Agrelo: «O valor de BMW está nos seus enxeñeiros»

Juan Torrón

EXTRA VOZ

Tras dous anos en BMW Ibérica, Carlos Agrelo trasladouse no ano 1993 a Santiago de Compostela para abrir Amiocar, concesionario BMW para a cidade. Hoxe, Carlos tamén dirixe como administrador único as concesións de Novomóvil na Coruña e Lugauto en Lugo.

09 dic 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Cando BMW e eu eliximos o sitio onde se levantaría a concesión, non había absolutamente nada, é máis, tras inauguralas estivemos un tempo entregando os coches sobre unha pista de terra que accedía á concesión. Agora a cidade creceu moito cara ao norte e estamos totalmente rodeados doutras empresas», explica Agrelo.

Nos últimos anos habedes ampliado horizontes?

Si, no ano 2016 compramos Novomóvil, actual concesionario de BMW, Mini e Motorrad para a cidade da Coruña, e en maio do ano pasado compramos Lugauto, concesionario tamén BMW en Lugo.

Cales son os principais valores de márcalas BMW e Mini?

Creo que o slogan de BMW, ‘Gústache conducir', define a nosa idea global. A nivel ergonómico e de condución déixanse notar. Chasis, suspensión e freos afástannos do resto dos competidores. Dareiche un dato, dentro do grupo BMW a nivel mundial, a primeira fonte de ingresos son as patentes que crean os 17.000 enxeñeiros de que dispón a marca e que realizan para os nosos produtos pero tamén para outras empresas. Esa é a primeira fonte de ingresos, despois está o banco e xa en terceiro lugar a venda de coches. Imaxínache a cantidade de I+D que xera a marca, máis que ningunha outra. Pero tamén quero destacar a importancia da seguridade. Neste momento os mellores test din que somos a marca máis segura do mercado. Se falamos de Mini temos que dicir que se aproveita de toda a tecnoloxía de BMW. É un coche de status que non vou descubrir agora. Leva moitos anos no mercado e o cliente normalmente vén buscalo e, unha vez que o ten, acábao cambiando por outro Mini.

É leste o momento máis difícil do automóbil desde o ano 93?

No ano 2007 ou 2008 pasamos a gran crise do mercado, aínda que en Galicia curiosamente chegou máis tarde, eu diría que na contorna do 2010 foi cando máis o acusamos. Aquí as vendas caeron moito, pero actualmente a crise estámola xerando nós, con políticas erróneas en torno ao automóbil. Creo que é un erro por parte do Goberno lanzar mensaxes como o do diésel ou a desaparición dos motores gasolina, diésel ou híbridos no 2040. Somos a segunda industria de España despois do turismo e estas mensaxes o que van provocar é moito paro e moi rápido. Hai que parar estas mensaxes dalgunha forma, eu creo que é un tema de descoñecemento e non me explico que tipo de asesores pode ter o Goberno neste ámbito para xerar este tipo de ideas sobre o automóbil.

Como ves o horizonte do automóbil no 2040?

Neste momento quero deixar claro que en BMW estamos cos nosos motores por baixo das emisións que nos obriga a cumprir a Unión Europea, igual que outros fabricantes. Falar de que en 2040 vanse deixar de vender motores non ten detrás ningún estudo que así o certifique. Polo menos para que isto ocorra terá que ser unha decisión mundial, ou como mínimo europea, pero non dun só goberno. A verdade é que non ten sentido, é un dislate impresionante.

É o eléctrico a solución?

Eu creo que o futuro pode ir por aí, trátase dunha enerxía moito máis barata. En España sóbranos este tipo de enerxía, mesmo somos exportadores. O que non sei é en canto tempo poderase implementar o eléctrico, pero si sei que actualmente o híbrido se está empezando a vender ben, sobre todo para persoas que diariamente fan un percorrido urbano da contorna dos 40 quilómetros. Estes poderán cargar as baterías e non gastar nada en combustible e ao mesmo tempo non emitir nada de CO2 á atmosfera.

Segue sendo decembro o mellor mes para decidirse pola compra dun coche?

Eu creo que iso se acabou. Agora todos os meses estamos vivindo un momento de oferta. Moitas veces para acadar o rápel realízanse ofertas moi puntuais e que poden ter lugar en calquera momento do ano.

Cal é o motor que elixiría para o seu coche agora mesmo?

Eu. se só utilizase o coche menos de 50 quilómetros ao día compraríame un híbrido, pero no meu caso que fago máis de 15.000 quilómetros ao ano sin duda aposto polo motor diésel.

Falamos da empresa?

Empezamos en Amiocar con oito empregados e actualmente no Grupo somos xa 115. Primeiro foi Amiocar e actualmente xa estamos con Novomóvil e Lugauto, dúas empresas moi coñecidas e enraizadas nas súas cidades. E é que agora, coas novas políticas de congregación, a marca invitounos a facernos coas dúas concesións e converternos así nun gran grupo.

Buscan márcalas grupos máis fortes para as súas redes comerciais?

Así se consegue un maior volume, mellóranse os resultados e tamén nos poden presionar máis desde a marca. Agora como todo o mundo sabe as marxes son máis pequenos e xa que logo parte do beneficio só se obtén por un gran volume que xeramos e facturamos. Isto significa que a concesión pequena está abocada a desaparecer ou ben a integrarse dentro dun grupo grande.

Rénting a particular, presente ou futuro?

É unha forma máis de financiamento e está a funcionar, pero hai outros produtos moi atractivos. O que queira un BMW ou Mini vai atopar o seu financiamento sen problema.

Que novidades haberá no 2019 por parte de BMW?

Pois o próximo ano imos ter produtos moi interesantes, empezando polo Serie 8, o deportivo Z4, a renovación total do X5, que foi o primeiro SUV deste segmento, e moi importante para nós, a nova Serie 3.

Volvería traballar en sector do automóbil?

Sen ningunha dúbida, si. Trátase dun traballo moi bonito, sempre de cara ao público. Ademais ten unha postventa moi agradecida se o fas ben. Nós no 2011 e o 2012, en Amiocar, fomos mellor concesionario de España. Se fas as cousas ben e con cariño non é un negocio moi rendible, pero permíteche desenvolverche en moitas facetas importantes.

Casado e con tres fillos, Carlos Agrelo é un apaixonado da lectura, as viaxes, o cine e o deporte. Comezou cun Seat Eivissa e agora conduce un BMW Serie 7 diésel.