Xunta e universidades coordinaranse para mellorar a formación de futuros profesores

Tamara Montero
Tamara Montero SANTIAGO

EDUCACIÓN

PACO RODRÍGUEZ

Presentaron unha estratexia conxunta que inclúe un protocolo para o practicum e a creacion dun máster interuniversitario en innovación educativa

28 abr 2017 . Actualizado ás 14:37 h.

«Falamos do futuro dá educación e, en definitiva, do futuro do país». Co obxectivo de avanzar e dar a mellor formación posible aos que á súa vez formarán ás seguintes xeracións, a Xunta e as tres universidades elaboraron unha estratexia común que permita dar a mellor base aos profesores da comunidade. O documento, pioneiro en España e que xa xerou o interese doutras comunidades como Cataluña, Cantabria ou o País Vasco, pretende construír un discurso común para a Administración e a academia. 

Entre as medidas que propoñen está a elaboración dun protocolo marco para o practicum -as prácticas obrigatorias que deben facer os docentes durante a súa formación universitaria- que permita homoxeneizar unha parte tan importante do proceso de aprendizaxe dos futuros profesores. Tamén se traballa na creación dun máster interuniversitario de investigación e innovación educativa en educación infantil equivalente ao de secundaria.

Especialización por facultades

O conselleiro de Educación, Román Rodríguez, explicou durante a presentación desta estratexia que o redeseño do mapa de titulacións que están a levar a cabo Xunta e universidades tamén pretende homoxeneizar a base do plan de estudos para que despois cada un das seis facultades de ciencias da educación que existen en Galicia teñan «mencións específicas» que as especialicen nalgún ámbito. E é que, segundo explicou a decana da Universidade de Santiago, Carmen Fernández Morante, «a pesar de ser titulacións reguladas, ou Ministerio de Educación define ou 90 % do plan», hai elementos que non se abordaron e moitas competencias e subcompetencias quedan á interpretación das universidades. 

Outra das liñas mestras do plan é a coordinación entre a formación inicial e a permanente. Segundo os datos solicitados polo grupo de expertos que realizaron o estudo, os novos profesores son moito máis proclives a solicitar formación que os docentes veteranos. «Hai lagoas non atendidas», recoñeceu a decana, quetambién avogou por traballar na formación sobre a práctica.