Stellantis resolve o futuro da súa fábrica en Vigo tras obter a metade das axudas que solicitou

Manoli Sío Dopeso
m. sío dopeso VIGO / LA VOZ

ECONOMÍA

Imagen de archivo de Stellantis Vigo
Imaxe de arquivo de Stellantis Vigo cedida

O grupo recorrerá os 29 millóns de euros asignados polo Goberno para lograr unha suma máis próxima aos 40 que pediu

09 may 2024 . Actualizado á 05:00 h.

Hai un compromiso de investimento do grupo Stellantis en Vigo, e por fin hai fondos europeos confirmados para o novo plan industrial. O que falta agora é que Carlos Tavares, conselleiro delegado da multinacional francoitaloamericana, decida se segue adiante e confirma a súa aposta pola fábrica galega, reforzando a súa capacidade cunha nova plataforma de produción de vehículos eléctricos.

Tras meses de espera, e mentres a maior parte das factorías de coches instaladas en España foron entrando na repartición de fondos consignados a través do PERTE para o vehículo eléctrico e recibindo axudas, Stellantis coñeceu onte que o seu plan de investimento en Vigo contará cunha partida de 29 millóns de euros, dos que 20 millóns en axudas directas a través da liña de crédito incluída nos fondos europeos para a recuperación (Next Generation) que nutren o PERTE.

O anuncio improvisouno primeiro o ministro de Industria e Turismo, Jordi Hereu, durante unha intervención en Nova Economía Fórum, á primeira hora da mañá en Madrid. Unha hora máis tarde, e xa nun comunicado, o ministerio fixo oficial a resolución desta segunda convocatoria para a repartición de fondos á industrialización do sector da automoción, na que cifrou en 154 millóns de euros a suma total distribuída en axudas ás tres plantas do consorcio que preside Tavares en España, integrado polas fábricas de Vigo, Madrid e Zaragoza. Está última é a máis favorecida, con 113,5 millóns, dos que 54,4 están destinados a unha futura, aínda que sen confirmar, fábrica de baterías.

Un paso importante

Nada máis coñecer a partida asignada a Vigo, a multinacional emitiu un comunicado no que, de entrada, manifestou certa conformidade cos 29 millóns obtidos, pero non do todo. «Valorámolo como un importante paso e unha mostra da confianza e apoio do Gobierno de España ao noso proxecto industrial nesta planta. No entanto, e da mesma forma que se realizou para a planta de Zaragoza, Stellantis presentará as alegacións necesarias para obter o máximo apoio aos proxectos presentados, cuxa viabilidade económica en España está a ser estudada polo grupo».

Stellantis non avanzou o importe do seu investimento nin cúando ten previsto anunciar a súa decisión sobre a planta galega. «Os detalles do proxecto comunicaranse cando se tomaron as decisións oportunas», limitouse afirmar á empresa. Pero o que segue deixando claro é que aspira a obter máis axudas, dado que os 29 millóns —20, en realidade, se falamos de axuda directa—, supoñen só a metade dos fondos solicitados, que ascenden a 40 millóns de euros. Por iso é polo que a reacción manifestada pola conselleira de Industria, María Jesús Lorenzana, a esta partida asignada fose de «decepción», lamentando a falta de dilixencia do Gobierno na repartición: «Son 33.000 millóns de PERTE industriais que agora mesmo xestiona o Estado, e deles, soamente se ten adxudicado o 30 % dos fondos e o 50 % están sen convocar», afirmou Lorenzana, que ratificou o apoio da Xunta ao sector: «Estamos traballando co sector da automoción de Galicia nun plan director onde se lle vai dar financiamento a todas as empresas auxiliares para conseguir manter os 25.000 empregos que están ligados a este sector e á fábrica de Stellantis. Non é de recibo que a Xunta teña que poñer fondos propios para garantir todos estes empregos cando resulta que máis do 50 % dos fondos están sen repartir».

Benvida no comité

Os 29 millóns en axudas foron ben recibidos no comité de empresa de Stellantis Vigo, que mira agora á multinacional, á espera de que tome unha decisión: «Esperamos que con este anuncio se oficialice a adxudicación da nova plataforma eléctrica e con iso garantir o futuro da planta como fábrica blifujo [dúas liñas de montaxe], coa máxima capacidade de produción», afirmaron fontes representantes dos traballadores.

A estrutura modular da nova xeración de coches eléctricos é un investimento crave para asegurar os 6.500 empregos da planta galega e a capacidade de produción de máis de medio millón de vehículos ao ano, como está a facer agora.