A AIReF avala o escenario macroeconómico do Goberno para 2024 e 2025, pero alerta sobre os riscos globais

La Voz REDACCIÓN / EUROPA PRESS

ECONOMÍA

Toni Galan | EFE

Pide ao Goberno dispor de información «adecuada» sobre as medidas de carácter orzamentario e fiscal

03 may 2024 . Actualizado ás 12:52 h.

A Autoridade Independente de Responsabilidade Fiscal (AIReF) avalou as previsións macroeconómicas do Goberno, que apuntan a un crecemento do produto interior bruto (PIB) do 2% no 2024 e do 1,9% no 2025 e a un déficit público -diferenza entre ingresos e gastos- do 3% este ano e do 2,5% o próximo, pero advertiu de que os riscos procedentes da contorna global seguen nesgados á baixa.

Coa entrada en vigor do novo marco fiscal europeo o 30 de abril, cesa a obrigación de presentar o Programa de Estabilidade, pero o Goberno decidiu presentar a Bruxelas a actualización das súas previsións macroeconómicas e fiscais para o período 2024 e 2025, o que motivou a publicación do informe de aval por parte da AIReF -que se enviou ao Executivo o pasado 26 de abril, antes da súa remisión á Comisión Europea-.

No devandito informe, a AIReF explica que, tras catro anos de suspensión das regras fiscais, 2024 constitúe un ano de transición cara ao novo marco fiscal europeo que se aprobou definitivamente o pasado 24 de abril e que, previsiblemente, entrará en vigor este ano, motivo polo que o Programa de Estabilidade tería unha extensión temporal máis limitada.

Sinala tamén que, a partir de agora, os gobernos terán que plasmar a súa estratexia fiscal e de reforma no denominado plan fiscal estrutural de medio prazo que terán que presentar en setembro e que estará vixente por un período de catro anos e suxeito á supervisión das institucións fiscais independentes como a AIReF.

O escenario do Goberno contempla un crecemento do PIB real do 2% no 2024 e do 1,9% no 2025, cifras idénticas ás publicadas pola AIReF no Informe sobre os Orzamentos Iniciais das Administracións Públicas para o 2024, publicado o pasado 11 de abril.

Con todo, a AIReF aprecia algunhas diferenzas na composición do crecemento e, en particular, no que respecta ao comportamento do investimento. Do mesmo xeito que a AIReF, o Goberno prevé que os agregados da demanda nacional contribúan notablemente ao crecemento do ano 2024 e compensen a achega levemente negativa do saldo exterior de bens e servizos.

No entanto, a AIReF proxecta un avance algo maior do investimento no 2024, condicionado ao despregamento dos proxectos do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia (PRTR), en tanto que o Goberno prevé un maior empurre do investimento no 2025.

No ámbito dos prezos, o escenario do Goberno contempla crecementos elevados do deflactor do PIB, por amais do considerado no escenario da AIReF. Así, o crecemento do PIB nominal agardado sitúase en torno ao 5,6% no 2024 e ao 4,8% no 2025 no escenario do Goberno, por amais do agardado pola AIReF en ambos os exercicios (5,2% e 4,1%, respectivamente).

En termos agregados, o escenario do Goberno sitúase na banda central dos rangos de probabilidade da AIReF. As previsións de crecemento real do PIB do Goberno sitúanse sobre o percentil 50 do rango de probabilidade definido ao redor das estimacións da AIReF, mentres que, en termos correntes, as estimacións do Goberno sitúanse no extremo superior do rango central de probabilidade, sinalizando posibles riscos á baixa nas previsións do Goberno para o PIB nominal.

Segundo a AIReF, os riscos procedentes da contorna global seguen nesgados á baixa. Dun lado, a posibilidade de agravamento ou extensión a outras zonas xeográficas dos conflitos bélicos activos en Europa e en Oriente Medio mantén os niveis de incerteza en cotas elevadas e podería provocar novas perturbacións no comercio, como as acaecidas no Mar Rojo .

Ademais, a autoridade independente considera que a crecente fragmentación nas relacións comerciais, xunto co débil crecemento da produtividade en moitas economías avanzadas, podería levar a futuras revisións á baixa nas expectativas de crecemento a medio e longo prazo.

A debilidade do investimento compromete o crecemento

Finalmente, advertiu de que existe o risco de que a debilidade dalgunhas economías europeas, especialmente Alemaña, persista ou se intensifique. No ámbito interno, a AIReF alertou de que a debilidade do investimento podería comprometer as posibilidades de crecemento a medio prazo.

Con todo, a AIReF reiterou aos ministerios de Economía, Comercio e Empresa e de Facenda e Función Pública a necesidade de dispor de información adecuada sobre as medidas de carácter orzamentario e fiscal incorporadas no escenario macroeconómico, en aras de aumentar o rigor do proceso de aval.

Segundo insistiron, para realizar o aval con rigor, é necesario coñecer a senda de ingresos e de gastos que acompaña ao cadro macroeconómico do Goberno e dispor de información detallada sobre as medidas fiscais que se expón incorporar no horizonte de medio prazo.

A mellora na subministración de información é especialmente relevante no caso do plan de recuperación, dado o papel central que pode desempeñar como elemento dinamizador da actividade.

Para rematar, a AIReF recalcou ao Ministerio de Economía, Comercio e Empresa a necesidade de que o proceso de aval das previsións macroeconómicas regúlese mediante un convenio entre as partes, co fin de facer máis transparente e eficiente o proceso de aval do cadro macroeconómico.