China elixe a España para a súa segunda fábrica de coches eléctricos en Europa

Manoli Sío Dopeso
m. sío dopeso REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

Chery

Chery chega da man do Goberno, baixo aviso de Stellantis de peche de plantas

12 abr 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

España mete ao inimigo en casa, baixo a atenta mirada dos seus socios europeos. En plena cruzada contra a competencia desleal que supón a entrada masiva dos vehículos chineses no mercado comunitario, o Goberno español abre as portas de pao a pao ao xigante chinés Chery, que este mércores anunciou un acordo inminente para o seu desembarco na Zona Franca de Barcelona, para fabricar vehículos eléctricos nas instalacións que ocupaba Nissan (300.000 metros cadrados) ata o seu peche en decembro do 2021.

Será a segunda fábrica de coches instalada en Europa por un fabricante chinés, despois de que BYD, que tamén barallou varias localizacións en España —entre elas o porto seco de Salvaterra-As Neves, preto de Vigo—, decidísese finalmente a finais do 2023 por Hungría. O Goberno xa o dá practicamente por pechado. De feito, Jordi Hereou abriu a porta a que o xigante chinés do automóbil reciba axudas públicas para fabricar aquí, pola vía do PERTE do coche eléctrico e conectado, instrumento financeiro co que o Executivo xa destinou máis de 620 millóns de euros á automoción catalá, —entre Volkswagen-Seat e provedores—.

«Pomos a disposición da industria as diferentes convocatorias dos PERTE, e polo tanto poderán presentarse ás diferentes convocatorias», engadiu o catalán Hereu. Fontes do seu Departamento adiantaron que o acordo para que a multinacional chinesa se instale na Zona Franca supón un investimento importante e a creación de máis de 1.000 postos de traballo directos.

A compaña asiática creará unha sociedade conxunta coa empresa española Btech —inquilina actual da factoría barcelonesa—, para ensamblar os seus modelos eléctricos Omoda.

A filial de Chery en España, Omoda España, convocou un acto o vindeiro venres 19 de abril no que anticipou a presenza do presidente do Goberno, Pedro Sánchez, altos mandatarios da Generalitat de Cataluña e o Concello de Barcelona. No entanto, o acordo aínda non está totalmente pechado, segundo insisten tanto desde o Executivo, como desde Btech.

Por que veñen os chineses a fabricar coches a Europa? A súa ofensiva é estratéxica, ante a reacción proteccionista dos países comunitarios, e non é para menos, xa que no 2023 en total matriculáronse nos 27 países europeos 243.000 coches chineses.

A propia presidenta da UE, Ursula Von Der Leyen, ordenou unha investigación sobre as axudas en orixe que está dando o Goberno do xigante amarelo aos seus fabricantes, o que lles permite chegar a España nunha situación de vantaxe de prezos, insalvable para a industria europea.

Pero os asiáticos adiántanse a calquera medida proteccionista, e apostan pola fabricación en territorio europeo, o que supón o fin dos aranceis aos seus coches —actualmente pagan o 10 % do seu prezo en concepto de taxa de entrada—.

A competencia é moi forte e o conselleiro delegado de Stellantis , Carlos Tavares, que acostuma a non ter pelos na lingua, avisa de que a fabricación de automóbiles chineses en Europa pode obrigar a Stellantis a tomar decisións difíciles, como o peche de fábricas. A ameaza lanzada en Italia é extensiva a España. Segundo Tavares, a entrada de novos competidores no mercado europeo tradúcese, de forma directa, nunha redución no volume das vendas e, consigo, unha caída dos niveis produtivos das factorías. «Poida que non necesitemos tantas plantas como temos agora. Estamos preparados para a batalla, pero nunha batalla hai baixas», sentenciou o directivo portugués.

Un xigante dirixido polo Goberno chinés

O fabricante de automóbiles chinés Chery Automobile, de propiedade estatal, fundouse en 1997 e ten a súa sede en Wuhu. Tras máis de 20 anos de desenvolvemento, nos que vendeu máis de 9,5 millóns de coches de marcas como Arrizo e Tiggo, a súa rede comercial e de servizos cobre máis de 80 países de Asia, Europa e parte de América; e converteuse na primeira empresa de automóbiles de pasaxeiros en China en exportar vehículos completos, pezas para a súa ensamblaxe en destino (CKD), motores, tecnoloxía de fabricación e equipos para o mercado global. Conta con centros de innovación en China , Alemaña, Estados Unidos e Brasil, dotados dun equipo de investigación de máis de 5.000 persoas.

Desenvolveu tamén as marcas Omoda e Jaecoo, das que da primeira destaca o lanzamento do seu último modelo, o Omoda 5, e da segunda, a súa liña premium, de grandes modelos tipo todo terreo urbano. A marca elixiu España como primeiro mercado de Europa, desde onde quere iniciar a súa expansión a todo o continente a través da súa filial Omoda España.