A chinesa Chery ultima o seu desembarco en España para fabricar coches eléctricos

Efe BARCELONA

ECONOMÍA

Tatiana Meel | REUTERS

Hereu ve «boas perspectivas» e cre que o investimento se poderá certificar en poucos días

11 abr 2024 . Actualizado ás 12:03 h.

As negociacións para que o grupo automobilístico chinés Chery desembarque en España e ensamble os seus vehículos eléctricos en Barcelona están practicamente pechadas, e a súa marca Omoda convocou xa un acto institucional ao máis alto nivel na capital catalá para anunciar o acordo.

Mentres os representantes de EV Motors, responsable da reindustrialización das antigas instalacións de Nissan na Zona Franca de Barcelona, pechan en Wuhu (China ) os «flocos» do acordo, Omoda anunciou un «acto institucional» na capital catalá para o próximo 19 de abril que cualifican de «histórico». Aínda que non detallan o contido e limítanse a sinalar que se trata dunha «cerimonia de firmas de investimentos» coa presenza, entre outros, do presidente do Goberno, Pedro Sánchez, todo apunta a que será o día en que se rubricará oficialmente o acordo, segundo sinalaron a EFE fontes coñecedoras das negociacións.

O acordo entre Chery e EV Motors, propietaria de Btech, a firma de enxeñería responsable da reindustrialización da fábrica da Zona Franca, suporá a entrada no mercado europeo dun xigante automobilístico, considerado un dos dez principais fabricantes de coches en China .

Chery, clave para empregar a 600 extrabajadores de Nissan

Ademais da súa importancia estratéxica a nivel global, a aterraxe do grupo asiático en Barcelona é clave para garantir o proxecto do Hub Factory, a compaña liderada por Btech para revitalizar a Zona Franca, do que dependen uns 600 extrabajadores de Nissan, que perderon o seu emprego cando a multinacional xaponesa abandonou Barcelona fai xa case dous anos e medio.

O conseller de Empresa da Generalitat, Roger Torrent, que este mércores viaxou tamén a Wuhu para axudar a pechar o acordo, mostrouse confiado en que se materializará e lembrou que «o Govern traballou durante moito tempo» para garantir a continuidade industrial e o emprego suficiente para absorber aos traballadores afectados polo peche de Nissan. 

Pola súa banda, o ministro de Industria, Jordi Hereu, celebrou este xoves as «boas perspectivas» ante a posible chegada da compaña automobilística chinesa, a cal cre que se poderá certificar en poucos días. Díxoo nunha entrevista na 2 recollida por Europa Press, na que tamén pediu cautela: «As cousas ata que non están asinadas non as podemos dar por feitas», indicou, e afirmou que a chegada da empresa é un movemento estratéxico moi importante para a comunidade.

O acordo co grupo chinés garantiría a carga de traballo suficiente para absorber aos ao redor de 600 extrabajadores de Nissan pendentes de recolocar, e que ata outubro contan con contratos de formación.

Fabricación do Omoda 5 e outros vehículos eléctricos

En Barcelona, a compaña asiática ten previsto fabricar, entre outros modelos de coches eléctricos, o Omoda 5. Fuentes coñecedoras das negociacións apuntan a que Chery montaría nun primeiro momento nas instalacións catalás os coches que virían semiensamblados de China para pasar, nunha segunda fase, a realizar todo o proceso de fabricación aquí, incluíndo a estampaxe en Montcada i Reixac (Barcelona).

Máis adiante, en Zona Franca tamén se fabricarían dous modelos de vehículos eléctricos coa marca Ebro, propiedade de Btech.

A mesa de reindustrialización de Nissan

Chery xa mostrara interese pola antiga fábrica de Nissan, situados nunha parcela xestionada polo Consorcio da Zona Franca de Barcelona (CZFB), pero acabouse quedando fose do proceso de reindustrialización iniciado no 2022.

A mesa de reindustrialización encargada dese proceso, na que tamén participou a dirección de Nissan, o Ministerio de Industria, a Generalitat e os sindicatos, encargou finalmente a revitalización do espazo a Hub Factory, liderado entón por QEV Technologies e Btech, en alianza coa compaña australiana Goodman.

Os problemas de financiamento interferiron na posta en marcha do proxecto industrial e nese momento volveu aparecer Chery como garante da reconversión de Zona Franca. Hai un mes, EV Motors comprou a QEV Technologies a súa participación do 40 % en Hub Factory e lidera en solitario as negociacións co grupo chinés.