Industria deixa a Stellantis Vigo outra vez á espera da repartición de axudas do segundo PERTE

m.sio dopeso REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

Imagen de archivo del interior de Stellantis
Imaxe de arquivo do interior de Stellantis cedida

Adxudica os primeiros 175 millóns a 10 proxectos, e licitará os 600 millóns restantes entre máis de 120 solicitudes, incluída a galega

22 feb 2024 . Actualizado ás 18:40 h.

Toca seguir agardando. A fábrica de coches que máis unidades fabricou no 2023 en España debe agardar unhas semanas máis para coñecer se ten cabida na segunda repartición de axudas para a industrialización do vehículo eléctrico, ou PERTE VEC II, e que importe se je adxudicou.

Na primeira quenda de subvencións comunicada esta tarde, e dotada con 175 millóns de euros, o ministerio seleccionou 10 proxectos, baixo o criterio de orde de chegada, segundo confirmou o departamento que encabeza Jordi Hereu.

A boa noticia para a automoción galega é que esta convocatoria partía cunha dotación de 559 millóns de euros, aos que se incorporaron os fondos non consumidos tras a resolución doutra liña do PERTE, co que a dotación final se eleva a 787 millóns de euros. E tras as adxudicacións coñecidas quedan por adxudicar aínda máis de 600 millóns de euros. O problema é que se presentaron 138 solicitudes coas que, excluíndo as dez favorecidas onte, terá que competir o proxecto de Stellantis Vigo, consistente nunha nova plataforma industrial imprescindible para que a planta galega poida optar á adxudicación de novos modelos correspondentes á segunda xeración de eléctricos que o grupo pretende lanzar en Vigo na segunda metade do 2027.

Segundo informou Industria, do 170 millóns asignados, Mercedes Benz acaparou o 76 % do orzamento, ao obter 129,6 millóns de euros de financiamento para definir e implantar novos equipos máis innovadores, eficientes e sostibles para parte do proceso de produción da súa furgoneta comercial e do novo modelo de monovolume privado

Basquevolt ha obtido 10,4 millóns de euros de financiamento para investigar o desenvolvemento das baterías do futuro; a través dun proxecto que permitirá investigar baterías con tecnoloxía de estado sólido para vehículos eléctricos e outro que desenvolverá a dixitalización intelixente das súas plantas para producir celas e electrolitos para baterías.

Nissan conseguiu 5,6 millóns de euros de financiamento para desenvolver o prototipo de nova xeración de plataformas para vehículos eléctricos adaptables a diferentes modelos de vehículos, que podería producirse a nivel europeo e global.

Edscha Burgos conseguiu 2,8 millóns de euros de financiamento para iniciar unha nova actividade produtiva relacionada co proceso de fabricación de baterías, que se destinará á plataforma eléctrica de Volkswagen. 

Autotech Engineering, pertencente ao grupo Gestamp, logrou 1,4 millóns de financiamento para desenvolver deseños e arquitecturas que permitan integrar a batería dos vehículos eléctricos á propia carrocería, eliminando a necesidade de executar unha caixa con esta finalidade.

Jema Energy obtivo 1,2 millóns de euros de financiamento para tres proxectos primarios que se desenvolverán en Álava.

Masats (Barcelona) obtivo 705.707 euros de financiamento que lle permitirán facer o transporte público eléctrico máis accesible grazas á dixitalización e o desenvolvemento de novas tecnoloxías e materiais. 

Mugape recibirá 329.674 euros de financiamento para desenvolver novos procesos de tratamentos de superficies para que os compoñentes do vehículo eléctrico sexan menos autocorrosivos, o que alongará a vida útil dos compoñentes e dos propios vehículos.