Grandes compañas retiran a súa publicidade de X por un comentario polémico de Musk sobre os xudeus

La Voz REDACCIÓN / EFE

ECONOMÍA

POOL | REUTERS

Apple, Disney, Warner Bros, IBM e Lionsgate son algunhas das empresas que suspenderon os seus anuncios na rede social

18 novs 2023 . Actualizado ás 19:01 h.

O xigante tecnolóxico Apple vai suspender a súa publicidade na rede social X (antes Twitter), sumándose a decisións similares doutras empresas e institucións, tras un polémico comentario do seu propietario, Elon Musk, sobre a comunidade xudía, informou este venres o medio Axios.

Empresas como IBM ou Lionsgate decidiron nas últimas horas suspender a súa publicidade en X despois de que o mércores Musk dese o seu apoio a unha mensaxe con alusións a unha teoría da conspiración sobre os xudeus que foi condenado este venres como antisemita e racista pola Casa Blanca.

Este venres, o xigante do entretemento Disney tamén se sumou ás compañas que puxeron en pausa as súas campañas na plataforma.

Así mesmo, a cadea Comcast e NBCUniversal, e os estudos Paramount e Warner Bros. Discovery, que posúe á canle de televisión CNN, suspenderon a súa publicidade na rede social.

Segundo Axios, a decisión de Apple, que é un dos grandes anunciantes en X, prodúcese tras a polémica causada por esa interacción de Musk e tamén polo posicionamento dos anuncios do fabricante de iPhone preto de contidos de «extrema dereita», sinalado nun informe recente.

Musk respondeu o mércores a unha mensaxe dun usuario na rede social que dicía que «as comunidades xudías estiveron impulsando exactamente o tipo de odio dialéctico contra os brancos que, segundo afirman, queren que a xente deixe de utilizar contra eles».

A mensaxe do usuario tamén aludía a unha teoría da conspiración que defende que os xudeus apoiaron a chegada de poboación non branca aos países occidentais; teoría que apoiaba o home que atentou en 2018 contra unha sinagoga en Pittsburgh e matou a 11 persoas.

«Dixeches a pura verdade», contestou Musk a ese usuario.

Nas últimas horas, o dono de X tratou de pór fin á crise reputacional da rede asegurando que expulsaría da rede social a quen defenda calquera xenocidio: «A risco de dicir algo obvio, calquera que defenda o xenocidio de calquera grupo será suspendido desta plataforma», deslizou.

O xoves, un día despois do comentario, a ONG de tendencia progresista Media Matters for America publicou un artigo que expuña que os anuncios publicitarios de grandes marcas como Apple, Bravo, Oracle, Xfinity e IBM estivéronse vendo preto de mensaxes «pronazis» en X.

Musk, nunha mensaxe na súa rede social tras a publicación do artigo, dixo que Media Matters «é unha organización malvada».

En paralelo, un grupo de 164 «líderes xudeus», incluíndo rabinos, artistas e académicos de «diversas ideoloxías», emitiron un comunicado denunciando o «antisemitismo en X», acusando a Musk de «propagalo» e esixindo a esas grandes empresas que deixen de financialo.

Posteriormente, IBM anunciou que suspendía a súa publicidade «mentres investiga esta situación completamente inaceptable», e Lionsgate indicou a medios a través dun portavoz que tamén a retiraría.

A Comisión Europea pediu este venres aos seus servizos suspender as súas campañas publicitarias en X polas preocupacións ao redor da «desinformación», pero a medida parece ter particular relación coa guerra entre Israel e Hamás, indica o medio Politico.

No medio do balbordo causado pola interacción de Musk, a principal executiva de X, Linda Yaccarino, dixo o xoves que a empresa foi «extremadamente clara sobre os seus esforzos para combater o antisemitismo e a discriminación», pero non se referiu ao seu xefe en ningún momento.