Birkenstock, as afamadas sandalias de tiras xa cotizan en Wall Street

d. casas REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

TOBY MELVILLE | REUTERS

O fabricante alemán chega todo o máis alto con preto de 250 anos de historia

13 oct 2023 . Actualizado ás 15:57 h.

Case 250 anos despois de que o zapateiro alemán Johann Adam Birkenstock confeccionase as primeiras pezas de calzado que levan o seu apelido, a firma dos afamados zocos e sandalias acaba de debutar en Wall Street. Fíxoo ao grande. Desde o pasado mércores cotiza na bolsa norteamericana coa intención de colocar 32 millóns de accións na súa aspiración por levantar 1.400 millóns de euros e lograr unha valoración de 8.700 millóns de euros. Niso anda e en que momento, pois atravesa un dos períodos máis gratos do seu xa lonxeva traxectoria, por vendas e por aceptación. Desde o 2019, as súas cifras de negocio foron humillantes, con incrementos de tres díxitos. Aínda así, os investidores hanlle aplicado un correctivo con caídas dun 12 % e un 5 %, nas dúas primeiras xornadas de cotización.

A estas alturas case ninguén terá dúbida de que firma trátase só con visualizar a imaxe que ilustra esta información. As sandalias de tiras e os zocos revolucionaron o zapateiro de medio mundo, tamén en España. Sexan unhas Birkenstock ou imitacións de maior ou menor calidade (o par das orixinais costa uns 150 euros), o certo é que este calzado tomou un gran impulso. Os analistas de tendencias atribúeno a dúas razóns: a primeira, que deu a substitución, por esgotamento, ás zapatillas deportivas que percorreron o mundo da moda urbana; e segundo, pola influencia que exercen nos consumidores máis novos os principais impulsores de moda nas redes sociais (TikTok, Instagram ou Pinterest). E o certo é que as vendas para este inverno están lonxe de desfallecer, pois as mesmas pezas que vestiron os pés descalzos este verán xa locen nos escaparates co seu interior recuberto de borreguillo, ou simplemente con calcetíns.

-

Máis aló de ser tendencia, Birkenstock encerra máis de douscentos anos de historia. Un percorrido que comezou en 1774 e que tivo o culto ao pé como filosofía de empresa. Fundador, fillo e neto deron continuidade a unha firma abrindo tendas en Frankfurt onde vendían persoais especiais. Logo veu a primeira Guerra Mundial e fabricaron calzado ortopédico para os militares feridos. Pero sempre se mantivo fiel ás súas orixes e aquel primeiro persoal, ou footbed (cama para o pé) elaborada con chan de cortiza e látex (cuxa fórmula é un dos segredos mellor gardados) foi a clave do seu éxito. A compaña alemá, hoxe convertida nunha firma de xigantescas dimensións, favorita de actores e celebridades, vende por todo o mundo.

Desde o 2021, coa oitava xeración familiar á fronte do negocio, Birkenstock foi participada polo fondo de capital L. Catterton e apoiada polo xigante francés de luxo LVMH. O éxito de vendas veu apoiado polos seus impecables resultados financeiros pois, segundo publicou The Wall Street Journal, os ingresos do seu último exercicio fiscal ascenderon a 1.240 millóns de euros, un incremento dun 70 % respecto dos dous exercicios anteriores. Asociarse a firmas de luxo e aparecer coas sandalias de tiras con tacón rosa en Barbie , a película do ano, puxeron a guinda ao flamante negocio.