Volkswagen pagará un bonus de 3.630 euros aos seus empregados en Alemaña

La Voz REDACCIÓN / AXENCIAS

ECONOMÍA

Francois Lenoir | REUTERS

O grupo ameaza con levar a Estados Unidos unha planta de baterías proxectada en Europa

08 mares 2023 . Actualizado ás 19:44 h.

A multinacional Volkswagen pagará aos seus 100.000 empregados en Alemaña acollidos ao convenio colectivo un bonus de 3.629,50 euros brutos como participación no beneficio de 2022, segundo informou este mércores o grupo automobilístico alemán. A gratificación é superior a os 3.000 euros abonados polo grupo automobilístico o exercicio anterior e aos 2.700 do 2020, pero inferior aos 4.950 euros brutos que recibiu cada empregado no 2019, antes da pandemia.

O director de Persoal, Gunnar Kilian, informou de que os empregados xa recibiron 1.729,50 euros brutos na nómina de novembro. Os 1.900 euros restantes abonaranse en maio.

A gratificación calcúlase en función dos resultados operativos da marca, que serán publicados o 14 de marzo. Reciben o bonus os empregados das fábricas de Wolfsburg, Hannover, Emden, Salzgitter, Braunschweig e Kassel acollidos ao convenio colectivo e os empregados dos servizos financeiros.

Avalía levar a EE.UU. unha fábrica de baterías prevista para Europa

O grupo Volkswagen está avaliando a posibilidade de levar a Estados Unidos (EE.UU.) unha fábrica de baterías para vehículos eléctricos que inicialmente estaba prevista para ser instalada en Europa do Leste ante a posibilidade de recibir entre 9.000 e 10.000 millóns de euros para o desenvolvemento deste proxecto no marco da Lei de Redución da Inflación (IRA) estadounidense, dotada con 369.000 millóns de dólares para incentivar iniciativas industriais verdes, entre elas este tipo de plantas.

Segundo recolle o diario Financial Times, directivos da compaña xermana trasladaron esta posibilidade á Unión Europea (UE), aínda que están á espera de como responde o bloque comunitario á Lei IRA, contestación que se dará a coñecer o próximo 14 de marzo.

«Aínda estamos a avaliar localizacións adecuadas para nosas próximas fábricas de baterías en Europa do Leste e Norteamérica. Aínda non se tomaron decisións. Atémonos ao noso plan de construír fábricas de baterías para uns 240 gigavatios hora (GWh) en Europa para 2030, pero para iso necesitamos unhas condicións marco competitivas. É por iso que estamos á espera de ver que traerá o chamado 'Acordo Verde' da UE», sinalaron fontes de Volkswagen a Europa Press.

En todo caso, as fontes consultadas descartan calquera tipo de cambio nos prazos ou no desenvolvemento da gigafactoría de baterías de Volkswagen en Sagunto (Comunidade Valenciana), un investimento que desde a compaña dan por «asegurada». De feito, o grupo Volkswagen recibirá 357 millóns de euros da primeira liña de axudas do proxecto estratéxico para a recuperación e transformación económica do vehículo eléctrico e conectado (PERTE VEC) e no proxecto aprobado para ser subvencionado figura a gigafactoría de Sagunto.

Risco de fuga de investimentos

No entanto, o responsable de Tecnoloxía do grupo Volkswagen, Thomas Schmall, escribiu fai uns días na rede social Linkedin tras reunirse con varios comisarios europeos, entre eles Margrethe Vestager (Competencia) e Thierry Breton (Mercado Interior), que «as condicións da Lei IRA son tan atractivas que Europa corre o risco de perder miles de millóns en investimentos que se decidirán nos próximos meses e anos».

«Hoxe en día, o negocio das baterías está liderado por empresas asiáticas. E mentres Estados Unidos está a pórse ao día grazas á Lei de Redución da Inflación, Europa está a quedarse cada vez máis atrás. As condicións da Lei IRA son tan atractivas que Europa corre o risco de perder a carreira por miles de millóns en investimentos que se decidirán nos próximos meses e anos», opinou.

Na mesma liña manifestouse esta mesma semana a organización Transport & Environment (T&E), que considerou que o 68 % dos proxectos previstos para a fabricación de baterías para vehículos eléctricos na UE teñen un «risco alto ou medio» de interromperse ou perderse debido á Lei IRA. Así mesmo, a organización apuntou que no caso de España a porcentaxe elévase ata o 79 %. «As subvencións da Lei IRA son a principal ameaza para os plans das gigafactorías, salvo que Europa ofreza incentivos accesibles e axilice os permisos», advertiu T&E.

«A fabricación de baterías na UE atópase nunha situación tremendamente delicada entre Estados Unidos e China . Europa debe actuar ou arriscarse a perdelo todo. Necesítase urxentemente unha política industrial ecolóxica centrada nas baterías, con apoio en toda a UE para aumentar a súa produción, co fin de reaccionar ante as subvencións estadounidenses e os anos de dominio de China », agregou a organización.