Seat-Volkswagen acepta 397 millóns do PERTE do vehículo eléctrico

La Voz REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

Kai FORSTERLING | EFE

O grupo ameazara con retirarse, como fixo Ford, pola baixa intensidade de axudas para a súa gigafactoría de baterías en Sagunto

09 novs 2022 . Actualizado ás 11:14 h.

O grupo Seat-Volkswagen comunicou este venres ao Goberno que acepta a asignación de axudas do PERTE do vehículo eléctrico, que ascenden a 397 millóns de euros, segundo axénciaa Efe. O grupo seguirá adiante co seu proxecto de investimentos en España, incluída a gigafactoría de baterías de Sagunto (Valencia).

Hoxe é o último día hábil para que todas as empresas ás que se lle adxudicaron fondos do PERTE comuniquen se as aceptan e o grupo Volkswagen esgotou este prazo, despois de semanas de negociacións co Executivo e coas comunidades autónomas onde ten previsto investir para encaixar os seus plans.

«Hoxe é un día histórico. Damos un paso estratéxico. Aceptamos a resolución do PERTE», anunciou o conselleiro delegado de Seat e Cupra, Wayne Griffiths nun vídeo feito público este mércores.

A decisión veu precedida de polémica porque o grupo ameazou con retirarse, como fixo Ford, pola reducida intensidade das axudas. A resolución provisional do PERTE contemplaba unha asignación inicial de 167,31 millóns de euros (só 95 millóns en axudas a fondo perdido). A empresa criticou a contía por cicatera e lembrou que os seus investimentos para electrificar todas as súas fábricas ascendía a 10.000 millóns de euros. 

O fracaso do PERTE

O PERTE do vehículo eléctrico, dotado con 3.400 millóns de euros públicos -a maior parte dos fondos destinados a fabricantes de automóbiles-, apenas ha permeado á economía máis dun ano despois do seu despregamento. Tamén atesoura soados fracasos, como a renuncia da multinacional estadounidense Ford o pasado mes de agosto. O Goberno habíalle reservado á compaña 106,3 millóns de euros para investir na súa planta de Almusafes (Valencia), pero os seus responsables decidiron retirarse ao non poder garantir o cumprimento do calendario fixado —a data límite é o 30 de xuño do 2025—.

Outro dos fracasos do PERTE do vehículo eléctrico foi a exclusión da planta de Stellantis en Vigo -enmarcada no proxecto Aries- «por non cumprir coa estrutura mínima». A multinacional francesa solicitara 43 millóns, un diñeiro co que a compaña dirixida por Carlos Tavares quería apontoar un plan máis ambiciosos de 600 millóns de euros para garantir unha produción 100 % eléctrica na factoría galega na próxima década.  

A lentitude coa que se están resolvendo as convocatorias é unha das principais críticas que lanzaron ao Goberno algúns Executivos autonómicos como o galego, que tamén propuxo que a tramitación dos pertes póidase descentralizar para desatascar os pescozos de botella.