O novo Galiverso: unha visita por 11 museos galegos desde o Gaiás a través da realidade virtual

Montse García Iglesias
Montse García SANTIAGO

CULTURA

El conselleiro de Cultura en funciones, Román Rodríguez, probando el nuevo proyecto Galiverso este lunes
O conselleiro de Cultura en funcións, Román Rodríguez, probando o novo proxecto Galiverso este luns XOAN A. ADOITAR

A quinta edición do proxecto, dispoñible desde este martes na Cidade da Cultura, permite ademais coñecer algunha das pezas máis singulares e interactuar con elas

25 mares 2024 . Actualizado ás 18:01 h.

Despois de permitir achegarse a unha ducia de lugares de interese en Galicia desde unha perspectiva única, de introducirse na casa do Apalpador, de mergullarse no fondo mariño galego e de dar a posibilidade de pasear polo vello Portomarín antes de que as augas do encoro alagáseno, o Galiverso inicia un novo capítulo. Nesta ocasión, a viaxe a través da realidade virtual ofrece a oportunidade de explorar os once museos da rede da Xunta de Galicia e, a maiores, permite manipular algunhas das súas pezas ou coñecelas desde unha nova perspectiva e con detalle, como pode ser o caso de agarrar unha lanza do castro de Viladonga, mergullarse na obra Marina surrealista de Urbano Lugrís, accionar un planetario mecánico e mirar desde todos os ángulos a escultura do cabaleiro de Beade, entre outras.

Leste Galiverso dos Museos estará dispoñible desde este martes na Cidade da Cultura. Colocándose unhas lentes de realidade virtual, o visitante ten acceso ao CGAC, ao conxunto etnográfico do Cebreiro, ao Museo do Mar de Galicia, ao Museo Arqueolóxico Provincial de Ourense, ao Museo do Viño de Galicia, ao Castro de Viladonga, ao Museo Etnolóxico de Ribadavia, ao Museo das Peregrinacións, ao Mupega, ao Museo Massó e ao de Belas Artes dá a Coruña. «Permite asomarse a algúns dos seus espazos. Non se trata de visitas virtuais completas —nada substitúe achegarse aos museos—, senón que é un pequeno adianto, o tráiler dunha película para facer ganas de ir velos», afirmou a coordinadora de Galiverso, Fátima García, na presentación desta quinta edición do proxecto xunto ao conselleiro de Cultura en funcións, Román Rodríguez.

Imagen del cuadro de Lugrís que se puede explorar de cerca
Imaxe do cadro de Lugrís que se pode explorar de preto

Para este dixitalizáronse Galiverso dos Museos cunha alta precisión ata 27 obras de arte, restos arqueolóxicos e obxectos únicos que se poderán tocar coas mans virtuais para observalas en detalle. Así por exemplo, no CGAC destaca a maqueta en 3D do edificio; no Cebreiro, o interior dunha palloza; no Museo do Mar, o esqueleto dun cachalote; no Castro de Viladonga, o interior dunha vivenda castrexa ou o escudo dous galaicos; e no Mupega, un antigo planetario mecánico. Unha das novidades desta edición é a «persistencia» no mundo virtual. Deste xeito, cada obxecto quedará no mesmo lugar e posición que o deixou o visitante anterior. Ademais, tamén se poderá deixar unha pegada da man nun gran mural dentro do propio Galiverso.

O conselleiro de Cultura en funcións, Román Rodríguez, apuntou que esta iniciativa une ao valor cultural e de entretemento unha vocación educativa e de inclusión social. «Nesta ocasión, aínda se dá un paso máis nese aspecto. Ademais de inmersivo e máis interactivo», resaltou. Nese sentido, esta quinta edición do Galiverso incorpora respecto das anteriores experiencias a accesibilidade para persoas que utilizan implantes cocleares e audífonos. Outra das novidades é unha zona táctil onde se poden explorar catro pezas, que foron reproducidas ata o último detalle en tres dimensiones, para posibilitar «ver coas mans».

Desde a posta en marcha do primeiro Galiverso na recta final do 2022 foron máis de 18.000 persoas as que se puxeron as lentes virtuais para achegarse de xeito diferente ao patrimonio de Galicia, resaltou o conselleiro. Esta quinta edición estará dispoñible na planta baixa do Museo Gaiás de martes a domingo reservando praza de xeito gratuíto tanto no propio centro como a través de Ataquilla. A idade mínima para poder colocarse as lentes de realidade virtual son os oito anos e os menores de doce deben acudir acompañados dunha persoa adulta. Desde a Xunta xa traballan na sexta edición do proxecto.