Que hai detrás do éxito do galego Íñigo Quintero? Así é a maquinaria que catapultó «Se non estás» ao número uno

María Viñas Sanmartín
maría viñas REDACCIÓN / LA VOZ

CULTURA

O mozo hase convertido no primeiro español en conseguir ser número uno global en solitario. TikTok, «influencers» e listas de Spotify foron as claves para facer da súa canción «Se non estás» a máis escoitada do mundo

27 oct 2023 . Actualizado ás 16:30 h.

Non concede entrevistas, apenas hai catro fotos súas circulando por Internet —sempre en vaqueiros e suadoiro— e soamente subiuse unha vez a un gran escenario, o pasado sábado no concerto Por Elas de Cadea 100 —volverá facelo este venres pola noite en Barcelona, no Únicxs de Cadea Dial—. Ata antonte, Íñigo Quintero (A Coruña, 2000) compuña e gravaba na súa casa, sen autotune nin arranxos. Nas antípodas das tendencias dominantes no panorama musical actual —nin rastro de reguetón nos seus temas—, unha das súas baladas a piano, Se non estás, converteuse contra todo prognóstico o pasado martes na máis escoitada do mundo en Spotify..

Nunca antes un artista español lograra en solitario tal xesta. Como o fixo? De que xeito un descoñecido de 22 anos, sen ter editado nin un só disco na súa vida, pasou nun mes de 30.000 oíntes mensuais aos máis de 20 millóns que hoxe ostenta? Nas redes sociais, nas influencers e nas listas de Spotify está a clave. «E, sobre todo, na súa capacidade de conectar co que lle escoita», engade o seu representante Esteve Lombarte.

Lombarte é o home detrás de Acqustic , o selo que puxo a Quintero no mapa. O mérito de facerlle ascender ata o máis alto está con todo en quen se emocionaron coa canción, gardáronlla nas súas bibliotecas virtuais e compartírona coa súa rede de amigos, porque así funcionan as cousas hoxe en día na industria: os fenómenos, como unha bóla de neve, crecen e crecen a base de likes e movemento. No momento no que pairan, caen. «Javier Echávarri e Javier Ojanguren, da banda Besmaya, foron os primeiros en falarnos de Íñigo —conta Lombarte—. Dixéronnos que tiña un talento único, que tiñamos que escoitalo. E cando o fixemos, entusiasmounos».

Acqustic e Quintero asinaron no mes de marzo. O primeiro paso foi a «posta a disposición» de Se non estás, explica Lombarte, que non é outra cousa que subila a plataformas como Spotify ou Apple Music, metela en TikTok «para que os seus usuarios poidan usala nos seus vídeos, incluíndo tamén unha versión acelerada», e habilitala en Shazam, unha aplicación móbil que en cuestión de segundos é capaz de identificar calquera música que soe, a condición de que a teña fichada. «Así, se por exemplo alguén a escoita nunha festa e gústalle, pode shazamearla para saber que canción é e gardarlla».

O empuxón de María Pombo

Calquera pode subir hoxe un vídeo a YouTube, pero como se coloca un tema en Spotify? «A través de distribuidores autorizados», resolve Lombarte, e menciona a Believe, compaña experta no desenvolvemento de estratexias de mercadotecnia dixital que funciona de intermediaria entre o selo e as plataformas. Xa dispoñible, empeza o baile. «Ao principio vaise movendo dunha forma moi orgánica —prosegue o xestor—. Xente non coñecida comeza a usala en carruseis de fotos coas súas parellas en TikTok, e eses vídeos empezan a viralizarse, porque desde a rede social detectan que funcionan moi ben. As publicacións chegan ata distintos influencers a través dos trends [unha pestana de tendencias que mostra os hashtags, as cancións, os creadores e os clips máis populares por rexión e sector] e estes promociónanos».

Neste caso foi María Pombo, con 540.000 seguidores en TikTok e máis de tres millóns en Instagram, quen activou o prodixio. Durante unha viaxe en iate pola despedida de solteira da súa irmá en Marbella, gravouse unha Story na que llas vía escoitando e cantando Se non estás. E, pouco despois, publicou outra Story máis, esta vez compartindo soamente o tema de Íñigo Quintero cos seus seguidores. O interese polo músico disparouse de golpe. «Non tiñamos ningún acordo de pagamento con ela, como tampouco o tiñamos con ningún outro influencer —quere aclarar Lombarte—. Descubriu pola súa conta a canción, gustoulle e compartiuna. Hai que entender é que igual que empezou a circular entre xente non coñecida, chegou a usuarios populares que se fixeron eco dela e isto a amplificó».

Curadores musicais

O golpe mestre pasou por facer escalar Se non estás en Spotify a través das listas de reprodución. «Facémolo facilitándolle as cancións a medios de comunicación especializados e a curadores musicais, empregados da plataforma á que se lles presentan temas para que, se así o deciden, métanos nas súas listas ‘editoriais'», expón Lombarte, que explica que do mesmo xeito que para tocar nun gran festival antes hai que pasar por salas pequenas, para entrar en playlists masivas —as algorítmicas, as prazas máis cobizadas polos artistas— hai que estar antes nas outras.

Canto máis guste unha canción e máis se garde en bibliotecas e listas particulares, máis se moverá e máis aumentarán as súas escoitas. «O caso de Íñigo foi insólito —asegura—. Se non estás foi moitísimo máis gardada que calquera outra». Funciona. Aí o éxito.