Rosalía arrasa coa febre «motomami» no final dun accidentado Primavera Sound

a voz AXENCIAS

CULTURA

Calvin Harris, Maneskin, Caroline Polachek, Tokischa ou Bad Gyal completaron unha xornada na que 48.000 persoas peregrinaron á Cidade do Rock de Arganda del Rey

11 jun 2023 . Actualizado ás 14:46 h.

 Rosalía arrasou con forza e maxestosidade na segunda e última xornada do Primavera Sound Madrid, que remata con bo sabor grazas á febre motomami tras a decepción pola cancelación dun día polos efectos da borrasca Óscar e o hastío da terrible mobilidade doutro.

En total, o festival congregou a 90.000 asistentes nas súas dúas xornadas reais o 9 e 10 de xuño, cando xa, sendo a recta final, ofreceu o transporte fluído que prometía entre a capital e a Cidade do Rock de Arganda del Rey que outrora acolleu o Rock inRio .

A pesar dos inconvenientes, a artista máis agardada polo público (si, por amais de Depeche Mode, Blur ou Kendrick Lamar) tomou por fin un dos escenarios principais ás 2.10 horas do domingo, un horario cuestionable para gran parte dos presentes, entre os que se podía ver a nenas, novas e maiores.

O ruxir dunha moto e o xa mundial «moza que dis» de «Saoko» marcaron o inicio do espectáculo que leva a catalá na súa xira Motomami cunha estrutura no escenario distinta á do tour de 2022, pero outorgando como entón protagonismo aos vídeos que se reproducen en dúas grandes pantallas verticais.

Sen músicos e xunto aos seus oito bailaríns, Rosalía, con mono negro e minisaia de polipiel, evidenciou ante os presentes por que é o máximo expoñente musical español na actualidade, unha na que ademais de en festivais patrios podémola ver nas cabeceiras doutros ao nivel de Coachella, ou desbordando o Zócalo de México DF.

Tras Bizcochito e A Fama, chegou a A noite de onte á noite, na que a Rosalía máis próxima cumpriu os soños dalgúns dos seus máis fieis que levaban agardando fronte ao valo do escenario desde que abrise o recinto. Unha nena e varios motopapis cantaron e chorado con ela.

Antes diso, a catalá agradeceu a Madrid por recibila sempre «cos brazos abertos». «Madrid é unha cidade moi motomami», sentenciou. E os presentes hanlle dado a razón. Coa súa tremenda presenza escénica, encamiñou despois Linda, para decepción do público sen Tokischa, ou Despechá', o mambo que regalou no verán de 2022.

A comentada Hentai ao piano ou a versión de Heroe , de Enrique Iglesias , foron as grandes baladas dunha noite na que a artista tamén fixo cambalearse o escenario co seu poderío noutros temas como Con altura ou Chicken teriyaki. Tamén interpretou as cancións do seu último traballo RR, que comparte co seu actual parella, o portorriqueño Rauw Alejandro, a quen expresou o seu amor como xa se volve costume nos seus directos.

Neste sentido, a catalá lembrou que o seu avó Jaime lle dicía «é triste a vida de artista», unhas palabras sobre as que, sinalou, estivo reflexionando ao darse conta de que leva un ano e medio de xira. «Non creo que sexa triste esta vida, pero todos os que a estamos vivindo moitas veces botamos de menos á xente que queremos», agregou respecto diso.

Rosalía abriuse así a un público ante o que se mostra preparadamente natural durante a hora e dez minutos de concerto, que conclúe con Malamente  e CUUUUuuuuuute nunha demostración do seu talento vocal.

O furacán Calvin Harris

Precedendo a Rosalía, o DJ escocés Calvin Harris foi o encargado de pór a bailar desde outro dos escenarios principais a un público totalmente predisposto á súa festa, fume e lume, moito lume. Fíxoo con himnos como How deep is your love, This is what you came for ou os tantos éxitos que comparte con Ellie Goulding, Dua Lipa ou Rihanna. Reyes auténticos das pistas de baile.

Ademais, a estadounidense Caroline Polachek brillou na última xornada do festival alagando co seu pop versátil e desafiante. Con bailes sensuais e contundente presenza invitou a un considerable público a vibrar a ritmo de Welcome to my island, Ocean of tears ou Billions.

Co seu éxito I wanna be your slave tamén sacudiron os italianos Maneskin a miles dos asistentes, que sucumbiron a un potente e sedutor directo no que Damiano David e compaña incluíron tamén temas como Supermodel, Thei loneliest ou a gañadora de Eurovisión 2021 Zitti e Buoni, entre outras, cun inmenso agasallo para as máis fanáticas, que levaban agardando horas fronte aos valos, como é o subilas ao escenario.

Antes actuaron nos distintos escenarios do festival, nada menos que 12, decenas de nomes, entre os que destacaron propostas como a da profundidade da cantautora e poeta londiniense Arlo Parks; o ritmo experimental de Sevdaliza, a sensualidade e dinamismo indie de St. Vincent, ou a poesía de Maggie Rogers.

Mención especial merece o rap e reggaeton LGTBIQ da portorriqueña Vilán Antillano, quen demostrou a súa forza escénica nun directo que pechou con mensaxe antirracista en apoio ao xogador do Real Madrid Vinicius Jr. O dembow dominicano co que Tokischa prende calquera espazo tamén sobresaíu nesta noite.

A catalá Bad Gyal tomou as táboas do espazo Amazon Music xa sobre as 3.00 horas do domingo, cando quedaron na Cidade do Rock os que querían e podían aproveitar ao máximo os 125 euros investidos na entrada da xornada ou os 325 euros dun abono de tres días que só puideron utilizar para dous, cando non foron tickets VIP. O perreo a ritmo de Blin blin, Ti es un bom bom, Alocao ou Hookah foron as elixidas pola artista para culminar co seu primeiro hit, Febre.

Así concluíu a primeira extensión do histórico Primavera Sound barcelonés en Madrid, unha experiencia marcada polos contratempos e lastrada por unha Cidade do Rock que non convence o público pola odisea que supón chegar ata ela. A organización di ver as súas expectativas cumpridas, garante a súa aposta por Madrid e avanza unha reflexión sobre se recolocar o festival o ano que vén.