O autobús que conecta A Coruña con Europa: «Chegarei a Praga dentro de 34 horas, pero aforro 100 euros»

A Coruña CIDADE

Saber Imanzadeh, profesor de universidad en Ruan, viajó a París en autobús
Saber Imanzadeh, profesor de universidade en Ruan, viaxou a París en autobús Marcos Miguez

Os autocares que saen da cidade herculina con destino París ou Berlín van practicamente cheos todas as semanas. Adoita montarse xente que prioriza o diñeiro ao tempo e mozos que buscan alternativas menos contaminantes que o avión

29 ene 2024 . Actualizado ás 17:25 h.

A as doce da mañá do pasado venres varios mozos e algún xubilado agardaban pacientemente a chegada do bus que lles levaría a Ferrol. Un par de descoidados únense á cola e case acaban de tapeo no barrio da Magdalena, cando en realidade o seu destino lévalles a buscar un pain au chocolat. Saber Imanzadeh e a súa compañeira terán que agardar case un día enteiro para desfacer as maletas, pois están a piques de subirse a un autobús cuxa ruta finaliza dentro de 19 horas en París. A continuación collerán outro que vai a Ruan, a cidade onde dan clase e que se atopa a 140 quilómetros da capital gala.

Non son os únicos que cada venres se embarcan nesta sorte de odisea a motor. Un bus «con destino a Europa» mestúrase con eses autocares que van a Carballo, a Santa Cruz ou a Lugo. E aínda que os voos low cost materializaron algo imposible hai décadas, a algúns séguelles compensando chegar a certos puntos do globo sobre dúas rodas. A compaña Flixbus encárgase dos traxectos, que conectan A Coruña con boa parte do Vello Continente —Múnic, Bruxelas, Varsovia—, e explican que por raro que pareza, ás veces é imposible atopar un asento dispoñible.

«O perfil de viaxeiros que adoitamos ter é xente que prioriza o diñeiro ao tempo. Evidentemente collen este bus presentas con poucos recursos, pero tamén moitos grupos de amigos e, cada vez máis, mozos con conciencia ambiental que buscan unha alternativa menos contaminante que o avión». Que as conexións de Alvedro co mundo aínda sexan limitadas, sumado a que esa xente que ten que levar máis dunha maleta ve como se multiplica o desembolso no seu traxecto aéreo, fai que moitos investiguen ata dar con esta alternativa. 

Imanzadeh chegou o domingo á cidade herculina por motivos de traballo. Profesor de Enxeñería Civil, tiña varias reunións na UDC. Explica que o avión foi a primeira opción que contemplou para a súa viaxe, pero «polos días que tiña que vir obrigábame a facer escala en Madrid, e a espera podía ser de cinco ou dez horas. Ademais, ao levar unha maleta grande, subía moito o prezo final pola facturación. Prefiro facer este traxecto, que é directo e vou traballando, aínda que sexan máis horas».

Ángel y Yuniel tenían Praga como destino final
Anxo e Yuniel tiñan Praga como destino final Marcos Miguez

A Ángel e a Yuniel fáltanlles 34 horas para chegar a Praga, onde viven. Despois de varios días visitando a familiares na Coruña é hora de volver a casa, cunha peaxe soa apta para pacientes. Á ida voaron ata Madrid e desde a capital chegaron a esta urbe en autobús, pero é que agora o percorrido lles leva primeiro a París e despois á capital checa por 125 euros. «Non me importa que sexa tanto tempo porque coñeces xente e outros sitios durante a ruta, e tamén que aforramos máis de 100 euros, porque en avión nos custaba 240 euros».

Segundo indican desde Flixbus, a tarifa estándar para un traxecto A Coruña-París é de 99 euros, pero conforme se achega a data da viaxe o prezo sobe. Aínda que o panel indique que o destino final é a Cidade da Luz, a través desta empresa poden comprarse os billetes directos a outros núcleos urbanos. De feito, «son moi poucos os que realmente acaban a súa viaxe en París», engaden desde Flixbus. Con saída ás 12.35 horas, o autocar arrinca con puntualidade suíza e xa cargando a un bo número de pasaxeiros que veñen do Porto con case cinco horas amais .