As Paxareiras e Vilas, os puntos negros nas estradas máis perigosas de Barbanza

Christopher Rodríguez
CHRISTOPHER RODRÍGUEZ RIBEIRA / LA VOZ

BARBANZA

La AG-11 a su paso por Rianxo acumula numerosos accidentes cada año.
A AG-11 ao seu paso por Rianxo acumula numerosos accidentes cada ano. MARCOS CREO

A AG-11 e a AC-550 acumulan máis da metade dos sinistros rexistrados en toda a zona

26 mares 2024 . Actualizado ás 05:00 h.

Para coñecer as reviravoltas de Barbanza non hai nada mellor que coller o coche e darse un paseo polas súas principais estradas. Aínda que a paisaxe merece a pena e hai innumerables paradas nas que gozar, o traxecto esconde perigos que poden truncar calquera viaxe. As vías que conectan os 11 municipios da área barbancesa han ir evolucionando ao longo dos anos cara a unha maior seguridade, pero nada é perfecto. Indícao a relación de accidentes que publica anualmente a DXT, na que a AC-550 e a AG-11 son as que máis sinistros acumulan.

A lista elaborada pola Dirección Xeral de Tráfico recolle os incidentes considerados graves ou, o que é o mesmo, nos que as súas vítimas necesitaron un ingreso hospitalario ou ben faleceron. Analizando os últimos datos feitos públicos polo organismo, entre a autovía de Barbanza e a AC-550 suman máis da metade dos sinistros rexistrados en toda a zona.

Ambas as vías teñen varios puntos negros, aínda que hai dous que destacan especialmente por ter sido escenario de brutais accidentes ano tras ano. Na AG-11 o principal foco de sinistralidade son as curvas de Vilas, en Rianxo . Dos 30 accidentes graves que se producen ao ano na autovía, segundo a DXT, boa parte deles ocorren ao seu paso polo núcleo pertencente á parroquia de Asados. As forzas da orde relacionan que ditas curvas convertéronse nun tramo de concentración de accidentes con excesos de velocidade que, sumados á sinuosidad do trazado, provocan numerosas saídas de vía que acaban cos vehículos seriamente danados ao chocar contra a mediana ou o gardarraíl.

Pola súa banda, a AC-550 é a vía máis perigosa da área de Barbanza con máis de 40 accidentes graves por exercicio. A área das Paxareiras é un dos puntos con maior número de accidentes. O risco na zona esténdese á AC-400, terceira estrada con maior número de incidentes de gravidade.

Outros lugares quentes

A AC-550 vai desde Ribeira ata Cee, polo que conta con varios tramos nos que a concentración debe ser máxima para evitar accidentes. Os xiros do Ancoradoiro e a travesía de Esteiro , en Muros, a curva da Chabola, en Ribeira, así como a recta de Noal , en Porto do Son, son outros dos puntos negros a ter en conta nesta estrada comarcal.

Ademais, fontes da Policía Local de Noia confirman que antes da construción da rotonda da Barquiña eran habituais os accidentes na devandita localidade. Con todo, aínda que a incidencia baixou tras a inauguración da glorieta, isto non evita traxedias como o choque mortal que tivo lugar a pasada Noiteboa na localidade e que segou a vida a un mozo de 25 anos.

Na relación da DXT tamén aparecen preto dunha vintena de accidentes rexistrados na AC-305, que une Ribeira con Rianxo. Na vila de Castelao sitúase un dos puntos con máis incidencias da vía, nas popularmente coñecidas como curvas da Casilla, que contan cunha sinalización que advirte do perigo do tramo. A recta de Palmeira e a de Cespón , en Ribeira e Boiro, son outros lugares marcados polos sinistros.

Na CG-1.5, corredor que conecta Noia con Brión , os esforzos da Garda Civil de Tráfico deron os seus froitos ata reducir a 5 os accidentes graves rexistrados. Aínda así, continúan alerta especialmente no quilómetro 19, no que se instalou un radar fixo no 2018.

Na DP-1105, que une Boiro con Noia, o principal punto quente é a zona do Confurco, no municipio de Lousame.

Os atropelos son os incidentes máis recorrentes no interior dos centros urbanos

Os centros urbanos non están exentos dos perigos inherentes ao tráfico a pesar de que a velocidade no seu interior é moito máis reducida que noutros tramos. Segundo as estatísticas, os atropelos son os incidentes relacionados co tráfico máis recorrentes nos núcleos de Barbanza. Concellos e forzas da orde son conscientes diso, polo que, ao longo dos anos, deseñaron unha estratexia conxunta para combatelos. As Administracións locais apostaron principalmente pola redución do límite máximo de velocidade ata os 30 quilómetros por hora e por a instalación de radares disuasorios.

En canto ás medidas policiais, tanto os corpos municipais como a agrupación de Tráfico da Garda Civil centran esforzos en evitar atropelos a través de controis co cinemómetro nos centros urbanos e con dispositivos de regulación do tránsito en zonas quentes, como as inmediacións de centros educativos.

Responsabilidade

Para evitar sobresaltos, o mellor é saber onde outros os tiveron. Todas as precaucións son poucas cando se vai ao volante, pero nos puntos negros hai que extremalas máis. Lamentar perdas humanas é un prezo demasiado elevado que pagar e, aínda que a rede viaria de Barbanza mellorou, aínda quedan lugares moi perigosos nos que se necesita mellorar o firme e reforzar as medidas de seguridade por parte da Administración, pero tamén a responsabilidade dos usuarios das vías.