desktop Tempo de moverse. O futuro da mobilidade visto desde a primeira lÃnea da transformación - XL Semanal
Volver
';
Tiempo de moverse. El futuro de la movilidad visto desde la primera línea de la transformación

Foro de XLSemanal

Tempo de moverse. O futuro da mobilidade visto desde a primeira lÃnea da transformación

FotografÃa: Esther Casas

Achégase o fin dos coches con motor de combustión. os eléctricos gañan terreo e xa superan aos Diésel. Pero falta un empujón decisivo. Na terceira edición de 2035. Tempo de moverse, de 'XLSemanal', celebrada en Mobility City de Zaragoza, apuntáronse as claves desta transformación.

Martes, 07 de Maio 2024

Tempo de lectura: 7 min

Hai que pisar o acelerador da mobilidade eléctrica. As cifras son positivas, pero non garanten que se cumpra o obxectivo que marca Europa», advirtió Arancha GarcÃa, da Asociación Nacional de Fabricantes de Coches e Camións, na terceira edición de 2035. Tempo de Moverse, o foro de XLSemanal sobre o futuro da mobilidade, que se inauguró coa intervención de José Antonio Santano, secretario de Estado de Transportes.

alternative text
Mar Cohnen, directora de XLSemanal; José Antonio Santano, secretario de Estado de Transporte e Movilidad Sostenible; e José Luis Rodrigo, director xeneral da Fundación Ibercaja, en Mobility City (Zaragoza), sede do foro.

«O añou pasado vendéronse 113.000 vehÃculos electrificados, cunha cota de mercado do 11,7 por cento, que supera por primeira vez á dos vehÃculos diésel, o cal é unha moi boa noticia. Pero a este paso non imos conseguir que todos os vehÃculos que se comercialicen en 2035 sexan de cero emisiones», añadió Arancha GarcÃa.

alternative text
O coche eléctrico e a mobilidade urbana. Arancha GarcÃa, da Asociación Españonda de Fabricantes de Automóviles; Ainhoa Garmendia, responsable de recarga pública de Smart Mobility, de Iberdrola; e Ãlvaro Sauras, da Asociación de Usuarios de VehÃculos Eléctricos. Abaixo: Gabriel Marro, da CÃtedra Mobility Experience; Ãñigo Herzog, director de tecnologÃa de Meep; e Tatiana Gaudes, conselleira de Medio Ambiente e Movilidad do Concello de Zaragoza.

O foro de XLSemanal, celebrado en Mobility City de Zaragoza, co patrocinio de Fundación Ibercaja e Iberdrola, serviu para facer balance cando a Unión Europea anunció unha legislación que supón un cambio de paradigma nos desprazamentos. A implantación da electromovilidad viuse lastrada pola incerteza geopolÃtica, que afectó ao prezo da electricidade. Pero hai señales que invitan o optimismo.

alternative text
Grandes viaxes. En Mobility City de Zaragoza, Teresa de Pedro –inventora do primeiro coche autónomo español– fala con Jorge VillagrÃ, lÃder do grupo Autopia, que desenvolve o proxecto. Abaixo, de dcha. a izda.: Enrique Miralles, da Asociación Españonda da Estrada; Alejandro Ibrahim, do Clúster Aeroespacial de Aragón; e AdriÃn FernÃndez, da Fundación dos Ferrocarrís Españoles.

«Xa te podes mover por toda España con vehÃculo eléctrico. Agora toca convencer o ciudadano», sostén Ainhoa Garmendia, responsable de recarga pública de Iberdrola. Unha visión compartida por Ãlvaro Sauras, representante dos usuarios: «O prezo està nunha evolución moi positiva. Os fabricantes europeos se estÃn poñendo as pilas».

SECRETARIO DE ESTADO DE TRANSPORTES

José Antonio Santano: «Non se entende que unha empresa francesa opere en España, mentres que Renfe non pode chegar a ParÃs»

«Sobre a guerra de prezos na alta velocidade, nosa posición é que a competencia é imprescindible pero mellorable. Nada é gratis, sempre hai alguén que paga. Renfe é unha empresa pública e Adif también. O que non pague o viaxeiro vai pagar o cidadán cos seus impostos. Na liberalización que expón Europa se estÃn producindo desequilibrios. Hai empresas estranxeiras (como... Ler mÃs

Responsable de recarga pública de Iberdrola

Ainhoa Garmendia: «Apostamos pola carga rÃpedir e ultrarrÃpedir, o tempo de tomar un café»

«Iberdrola lidera a implantación de puntos de recarga. Xa despregamos mÃs de 6500 e temos o dobre en tramitación. En cidade traballamos para que o usuario poida enchufar o coche mentres fai a compra ou vai ao ximnasio, sen preocuparse por cadrar a súa axenda. E na estrada apostamos pola carga rÃpedir e ultrarrÃpedir, o tempo de tomar un café. Para iso habemos... Ler mÃs

Inventora do coche autónomo español

Teresa de Pedro: «Chamábannos 'tolos'. ÂAdiantámonos mesmo a Google!»

A fÃsica Teresa de Pedro (Zamora, 1944) foi unha pioneira en robótica e intelixencia artificial (IA) desde os añvos setenta. Dirigió o proxecto Autopia, do Consello Superior de Investigacións CientÃficas (CSIC), que desarrolló con éxito o primeiro coche sen condutor español fai unha década. E foi o xerme dun proxecto de vehÃculo autónomo e conectado que hoxe segue vivo.

XLSemanal. Cando vostede empezó, nin sequera habÃa facultades de InformÃtica…

Teresa de Pedro. Tampouco existÃan Microsoft ou Apple. Empecé cun computador de IBM. Un dos primeiros que llegó a España. Era de cartóns perforados. Trabajé en robots manipuladores; logo, en simuladores baseados en IA, por entón aún moi bÃsica; e, mÃs tarde, no desenvolvemento do coche autónomo. ÂAdiantámonos... Ler mÃs