Estas son as claves para triunfar en TikTok

YES

MABEL RODRÍGUEZ

Engancha a nenos e a maiores, é a rede social que máis crece en España e toda unha moda entre os adolescentes. Se aínda non entendes como unha plataforma chea de vídeos e bailes ten tantos adeptos, explicámosche como funciona e por que mozos anónimos gañan fama

12 oct 2021 . Actualizado ás 19:05 h.

É unha das aplicacións móbiles máis descargadas en España e xa ten máis de 700 millóns de usuarios en todo o mundo. TikTok é a responsable de que adolescentes paren no medio da rúa para gravarse bailando e de que pasen horas e horas mirando pequenos vídeos que exploran todas as temáticas e máis. Din que é a rede social da xeración Z, pero xa está a conquistar ao público adulto e mesmo xera interese entre as marcas. Caracterízase porque só permite compartir vídeos dun máximo dun minuto de duración, e para velos non terás que seguir a ningún usuario. Mediante un algoritmo que se adapta ás túas preferencias mostrarache automaticamente contido segundo os teus gustos. Con este sinxelo mecanismo ha conseguido revolucionar o mundo das redes sociais e tamén a vida de moitos mozos, que viron nesta aplicación unha forma de compartir o seu talento e saltar á fama.

De China para o mundo

Esta rede social naceu en China e está dispoñible en España desde o 2018. Tivo a súa orixe na desaparecida Musical.ly, unha aplicación que permitía aos usuarios utilizar o audio doutros vídeos para xerar contido propio, xa fosen vídeos cómicos ou cancións que se volvían tendencia. Agora, en TikTok pódense escoller directamente as cancións ou os audios para os vídeos, cortalos e editalos, e utilizar efectos de imaxe e son. Ademais de ser unha aplicación para compartir contido, tamén é o lugar no que se crea directamente, o que fai que participar sexa moito máis sinxelo para os usuarios.

Unha das principais diferenzas desta rede con outras é a súa algoritmo, a aplicación baséase en recomendacións automáticas de contido. A opción de seguir a usuarios existe, pero una das claves para que os vídeos cheguen a tanta xente é que os seguidores non importan. Pode ter o mesmo impacto un vídeo dunha persoa cun centenar de seguidores que o dunha que teña miles.

Para Geraldine Míguez, creadora de contido e responsable de anuncios en redes sociais na axencia Visual Publinet, TikTok chegou no momento xusto a unha audiencia que xa nacera de man das redes sociais: «Diríxese a unha xeración nova que está acostumada consumir e crear contido. Ademais, son nativos no mundo audiovisual, é dicir, o que máis lles atrae é o vídeo. É un contido aparentemente sinxelo pero moi doado de viralizar e engancha moito, poden pasar horas vendo vídeos de 15 segundos». Unha vez detectado o público perfecto só quedan por determinar os factores que farán que un vídeo consiga millóns de visualizaciones, o que para o creador pode implicar fama, recoñecemento e fontes de ingresos. Luis Yebra, CEO e director creativo da axencia Artenova, indica os ingredientes necesarios para lograr que un vídeo se faga viral: «Moitas veces vólvese popular por casualidade ou por chegar nun bo momento, pero hai algúns consellos que se poden seguir para logralo. En primeiro lugar, ter unha conta con contido orixinal e publicar vídeos varias veces ao día. É importante crear comunidade, así que os usuarios se teñen que identificar o teu contido, e aínda que sigas modas, procura dar un toque persoal. Podes utilizar audios populares ou participar en challenges -vídeos nos que se fan distintos retos -». Esta é a forma e o camiño que ten que seguir a túa conta pero, en que poden consistir os vídeos?

Os temas virales

Geraldine identifica varias temáticas que adoitan funcionar moi ben na rede: «Todo o que teña que ver con memes e co humor. Todo o tutorizable, xa sexan trucos de maquillaxe, consellos para o traballo, o fogar... Vídeos pequenos cos que aprender algo que nos faga a vida máis doado. Ultimamente tamén están a ter moito éxito os vídeos de lifestyle nos que os tiktokers ensinan que fan e como no seu día a día». A creadora de contido destaca que en TikTok debe primar a naturalidade: «Non é como Instagram, aquí non queremos fotos perfectas; ten que ser contido orixinal, fresco, feito sen vergoña». Se con todo isto non logras o éxito agardado, non che preocupes, a experta explica que o contido pode tardar ata unha semana en viralizarse, polo que non pasa nada se nas primeiras horas non consegues moitas visualizaciones, o bum pode chegar cando menos agárdalo. «Esta rede social ha evolucionando recentemente no ámbito publicitario, onde gañou moito terreo coa intención de ofrecer aos anunciantes unha forma de desenvolver as súas propias campañas», explica Luis Yebra.

Tamén para empresas

Pola súa banda, Geraldine destaca que é unha oportunidade para que as empresas conecten directamente co seu público potencial: A xeración Z. «As marcas non deberían ter reticencias á hora de estar presente en redes sociais, se non están aí é coma se non existisen. Teñen que adaptar os seus contidos, seguir tendencias, comentar noutras contas... Se entran en TikTok teñen que entrar no xogo con todo», conta a experta en redes.

Aínda que a maioría dos usuarios de TikTok son novos, cada vez xente de máis idade anímase a descubrir o que ofrece esta rede social, polo que o público potencial ao que acceder é cada vez maior, especialmente por mor da pandemia. «O confinamento e a interacción con outras persoas a través de vídeos divertidos e informais fixo aumentar o número de usuarios e a idade destes. As marcas poden chegar de forma divertida e interactiva a estes usuarios», sinala Luis.

En definitiva, en TikTok podemos atopar contido adaptado aos teus gustos e para público de todo tipo. Se aínda es dos que pensas que nesta rede social non pasarás un bo intre, Geraldine anima a todos a que proben a experiencia: «Diríalle á xente que por probar non perde nada, nesta rede non hai sentido do ridículo e está para pasarllo ben, non hai que ter ningún reparo nin vergoña e podes ver contido sen participar. ¡Ata a miña nai pásase horas vendo vídeos». Seguro que hai un TikTok para ti.