Así podes vender ou alugar máis rápido a túa casa

YES

Isabel Lemos

Que hai que facer? Primeiro revisar que todo funcione minimamente ben, despois apostar por un estilo minimalista en cores neutros. Mostrar a casa limpa, despexada e ordenada. Ah, e darlle a volta aos libros. Por que? Contámoscho en YES

09 may 2021 . Actualizado ás 10:35 h.

Se non tes paciencia, mellor non poñas o cartel. Vender ou alugar unha propiedade non é cuestión de horas nin de días. Ás veces prolóngase semanas ou meses, mesmo anos, pero, ollo, porque hai unha técnica que pode facer que os prazos se acurten. Chámase home staging, un concepto que xurdiu nos anos 70 con Barb Schwarz nos Estados Unidos, onde a día de hoxe é unha relixión, que consiste en preparar a vivenda cando vai saír ao mercado para que sexa atractiva para o maior número de clientes posibles e que aos poucos está a recalar no noso país. En Madrid, Barcelona ou A Coruña xa é unha realidade, «onde case hai máis homestagers que inmobiliarias», e noutras zonas de Galicia está a piques de selo. Lorena Curra está a encargarse diso. 

Todo xurdiu por casualidade. Hai dous anos a súa familia e ela mudáronse a unha casa moi «coqueta». O plena pandemia, confinados en casa, o arquitecto comentoulles que quería presentala a un concurso de enerxía e para iso necesitaba unha reportaxe fotográfica. Sen poder saír da casa, non había outra. Ela mesma empregouse a fondo para sacar as instantáneas. «Goceino tanto, tanto, que me puxen a investigar. Formeime e aproveitando o ERTE no que me atopaba, xa que me dedico ao sector do turismo, traballo nun hotel, lanceime a iso», explica.

A priori, o home staging, facer que a túa casa guste aos posibles compradores, sería o obxectivo de calquera vendedor. Con todo, non sempre acertamos, xa que cometemos moitos erros. «Pásome o día visitando as webs dos portais e das inmobiliarias, realmente non hai pudor en mostrar as fotografías das vivendas. Nós temos que vender un produto, non temos que vender nin a nosa casa, nin o noso estilo de vida, nin os nosos artigos persoais», indica Lorena que engade que hai algunhas propiedades que parecen «a casa do terror». É moi importante preparar a vivenda para que non reflicta a túa vida, porque ao outro pode non gustarlle. Levado á práctica, isto tradúcese en que non debemos mostrar o colchón e a almofada a pelo, nin os cepillos de dentes no cuarto de baño ou os cacharros na cociña, hai que baixar a tapa do inodoro e, por suposto, quitar as fotos dos netos. Hai moita xente que estará a pensar: «Iso xa o fago eu», unha situación que provocou moitos memes entre os homestagers, confesa esta emprendedora. Pero, que farían eles? O primeiro un relooking: arranxar as cousas básicas, é dicir, que todo funcione minimamente ben: o enchufe que non vai, ou a cisterna, non vaia a ser que o posible comprador lle dea por tirar. Ou, dependendo do orzamento, unha man de pintura. «En calquera país de Europa vasche dunha casa onde estiveches vivindo de alugueiro e tela que devolver recentemente pintada, é o normal. Aquí non», di Lorena, que explica que estes traballos se fan aínda a propósito de que os compradores tiren despois con todo.

A continuación, realízase un estilismo decorativo onde prima o menos é máis. Búscanse cores neutros, zonas despexadas, moi limpas, que ao entrar cheire ben, que non che lembre ao antigo propietario ou ao que come o de arriba ou de abaixo. Tamén é moi importante poder camiñar comodamente pola vivenda, que non estea chea de mobles, de aparellos, de percheros con roupa... «Cando compramos ou alugamos unha vivenda, o 30 % da decisión é racional e o 70 % emocional. A primeira impresión é bestial, cando un entra nunha vivenda, xa sabe se é que si ou que non», explica a fundadora de Eido Home Staging.

ROUPA NOVA NO ARMARIO

Unha das cousas que funcionan moi ben son as fotos de detalles. Por exemplo, da mesa do centro do salón cun libro aberto, cunhas lentes de lectura, cun té... para que a xente vaia collendo a sensación de fogar. «Esas fotos que nos pon Ikea coa cama desfeita é por algo, porque ti a ves así, e danche ganas de meterche en ela», apunta á vez que aclara que ela, de momento, aposta por presentar as camas o máis parecidas ás dun hotel. Se o que vas fotografar é un vestidor, podemos facer unha vista panorámica, pero tamén debemos abrir as portas para que se vexa a capacidade. Debe estar baleiro, aínda que podemos colocar algún elemento decorativo, como unha chaqueta, uns zapatos ou un bolso, sempre en cores neutros, e imprescindible, que sexan novos. Aos andeis con libros tamén hai que prestarlles atención. Moitos tamaños, cores, fontes de letras diferentes, así que o mellor é darlles a volta, pólos polo canto das páxinas «para que se vexa completamente beis, claro, despexado e ordenado». A cociña e os baños son dúas estancias moi delicadas da casa, onde o potencial comprador «che pode tirar o prezo para abaixo». «Cando os baños son antigos, moitas veces píntanse os azulexos de branco por amais ou se cambia algunha peza importante como pode ser un lavabo cutre, anticuado, descorchado», sinala Lorena, que advirte de que todo debe estar limpo e despexado: nada de xabóns, sales, flores, toallas, alfombras, cepillos... e a cociña igual. «Tendemos a pensar que con 40 electrodomésticos na encimera parece unha cociña superequipada, e non», apunta.

Lorena confesa que realmente esta técnica non consiste en colocar catro coxíns no sofá, senón que supón moito traballo. «Hai que baixar ao rodo, pringar, descargar, limpar, ordenar, baleirar... —sinala—. Por iso é un servizo que ofrece comodidade tanto para os particulares, porque se traballas, non che podes permitir igual ese tempo, e para as inmobiliarias, que están para captar inmobles, vendelos ou alugalos, pero non están para facer home staging porque o tempo se lles vai. Ademais, non é o mesmo unha reportaxe fotográfica ben feito que as imaxes que ofrece o propietario, hai algunhas que non achegan».

Se a vivenda está baleira, ofrecen a posibilidade de decorar con mobiliario, decoración, mesmo electrodomésticos, de cartón. A razón é que os posibles compradores se fagan unha idea das dimensións, de se lles entra unha cama de 90 centímetros ou 105, pero tamén porque non todo o mundo sabería como amoblala ou onde pór a televisión. En cambio, nas vivendas amobladas a historia complícase. Moitos propietarios adoitan ser remisos a retiralos, aínda que Lorena sempre o aconsella porque as cores xa non levan ou recargan moitísimo. «Non sempre están dispostos —indica—, entón expómoslles a posibilidade de pintalos doutra cor máis neutro ou pastel, despexar algunha zona ou de recolocalos». A última clave: a decoración. Hai que colocar plantas, floreiros, espellos e moita luz. Este atrezo, dependendo das condicións do contrato, pódese retirar unha vez formalízase a operación de venda ou alugueiro, o que abarataría o orzamento, pero tamén se pode deixar se se chega a un acordo.

Moita xente, sinala Lorena, non entende o investimento nun momento no que uno o que quere é ingresar e non gastar. Con todo, ela sostén que sempre compensa: «Vaise vender ou alugar moito antes e a mellor prezo». E apunta: «O 97 % das persoas que contratan un home staging repiten, e ás inmobiliarias, o que se ofrece é vender e alugar vivendas máis rápido que os seus competidores. Pero custa aínda metelo na cabeza de moitos profesionais do sector». De momento, o seu ámbito de actuación é a península do Morrazo, onde asegura hai moitísimo mercado. «É unha zona preciosa, cun potencial turístico tremendo, pero non temos o gusto nin sabemos vendernos como o fan Baiona ou Sanxenxo. Eu busco as vivendas turísticas en alugueiro para este verán nesta zona e digo: ‘¡Nai miña!'. O perfil de cliente que consegues tamén o marcas co que pos á venda e en alugueiro, sobre todo este último», explica.