Se es fan das praias concorridas e gústache gozar delas as fins de semana e festivos, terás que botar man dun eles. Seguro

SAMUEL AMA

Son un servizo esencial para moitas localidades turísticas onde non existe unha zona de aparcadoiro nos areais máis concorridos. Eles danche o servizo que igual deberían ofrecer os concellos a cambio dun módico prezo. E xa se converteron nun clásico dos nosos veráns. Se es fan das praias concorridas e gústache gozar delas as fins de semana e festivos, terás que botar man dun eles. Seguro. Non poderás pasar o verán sen o teu leira aparcadoiro de referencia, aínda que o prezo pode variar en función da leira e a súa proximidade ao areal. A pinza móvese entre os 2,50 e os 3 euros para o prezo estándar. Aínda que tamén se poden atopar algúns que cheguen aos 5 euros por deixar o coche todo o día aparcado nunha leira que non entorpeza o paso doutros vehículos e onde terás a seguridade de que ao regresar atoparasnos unha multa colocada no parabrisas. Pero polo que máis o elixen os usuarios é por non ter que romper a cabeza buscando un sitio nunha zona difícil de aparcar. Só por isto, está máis que xustificado o seu prezo. Ademais, non sempre os explotan os seus donos, ás veces son entidades deportivas ou sociais as que conseguen uns ingresos extras para desenvolver actividades durante o resto do ano.

A rendibilidade varía en función do prezo que se cobre por aparcar, do concorrido que estea o areal, das poucas áreas de aparcadoiro gratis que haxa na zona, do lugar onde se sitúe a leira —canto máis preto do acceso á praia mellor— e da zona. Non é o mesmo un destino turístico de primeiro nivel, cuxo areal se vai encher practicamente todos os días, que un lugar menos turístico. Tamén a capacidade do terreo inflúe, cantos máis coches entren moito mellor. E, por suposto, sempre será moito máis rendible naqueles sitios nos que o bo tempo estea case garantido. Aí, o sur de Galicia xoga con vantaxe fronte ao norte.

UNHA LEIRA GRANDE

Falamos precisamente cunha desas persoas que participou nalgunha ocasión na explotación dun leira aparcadoiro na zona sur da comunidade. A leira en cuestión conta cunha capacidade de aparcadoiro duns 200 coches e a zona tamén é bastante turística. Despois de moito insistir, finalmente ofrece unha cifra aproximada da rendibilidade da parcela durante unha tempada completa e nun ano bo: «Uns 5.000 euros. Pero hai que botarlle moitas horas. E estar todo o día. Practicamente non tes verán. Cando todo o mundo está a gozar da xornada estival, sobre todo, durante as fins de semana e festivos, tes que estar aí», explica esta persoa que prefire manter o seu nome no anonimato e que explica que as condicións nas que se atopa tampouco son as máis idóneas: «Estás á intemperie, moitas veces ao sol ou baixo unha antuca. E como moito tes unha cadeira de praia para poder sentarche». Se se extrapola esta cantidade, unha leira con capacidade para 200 coches e que cobre 2,5 euros por vehículo pode gañar nun só día 500 euros se chea todas as prazas. Así, con dez días bos xa obtería a cifra desexada, eses 5.000 euros.

«Ningún seguro cóbreche se non tes todo en regra»

Sobre o feito de que estes ingresos se declaren a Facenda, explica que algúns evitan facelo porque é algo moi estacional. Tómanllo como un ingreso extra durante un tempo moi limitado. E, ás veces, acoden á figura do donativo para eludir a xustificación dos ingresos, aínda que este aspecto tampouco lles eximiría de tributar.

XUSTIFICAR INGRESOS

Ademais, depende de como sexa o verán. Leste, en concreto, cos problemas por brótelos de coronavirus, augúrase que non vai ser moi bo. Pero tamén é certo que cada vez hai máis leira aparcadoiro que se animan a xustificar os seus ingresos. Niso inflúe a necesidade de contratar un seguro para evitar calquera problema cos vehículos aparcados: «Pode haber un incendio dun coche e que o lume se estenda ao resto de vehículos ou algún accidente dentro da parcela. Hai moitos supostos nos que é necesario contratar un seguro e non hai ningún que che ofreza cobertura se non tes todo o regra», explica un alcalde dunha localidade turística da zona norte de Galicia que, ademais, está realizando un traballo de información e asesoramento aos donos que explotan estas parcelas para que regulen os seus servizos. De feito, non é difícil ver que cada vez están máis profesionalizados. Mesmo xa os hai que teñen unha barreira electrónica para entrar e saír da leira. Tamén algúns delimitan as zonas de aparcadoiro e sinalízanas para que non haxa dúbidas á hora de deixar o coche.

XESTIÓN MUNICIPAL

Hai concellos que lograron substituír os leiras aparcadoiro por aparcadoiros gratuítos. Como o lograron? Pois moi sinxelo. Chegando a acordos privados cos donos de leiras para poder explotalas sen custo algún para o usuario. Desta forma é o Concello o que ofrece o servizo. Trátase dun atractivo máis para acudir ao areal en cuestión porque o feito de non ter que pagar por aparcar pode ser un aliciente para decantarse por un areal ou por outro. Sexa como for, o certo é que o aparcadoiro é un factor decisivo á hora de elixir praia. E que os leiras aparcadoiro, ben sexa explotados por particulares ou a través do concello, ofrecen un servizo esencial á hora de mellorar o tráfico da zona. Pero é evidente que se existen é que son rendibles, aínda que moi poucos propietarios se atrevan a dar cifras.