O fotógrafo galego que reinventa a moda a través de FaceTime

YES

Alba Galocha fotografiada en su casa a través de FaceTime
Alba Galocha fotografada na súa casa a través de FaceTime Cristian Pena

Un móbil e miles de quilómetros a distancia. Cristian Pena conta como é a tendencia que xurdiu da necesidade: fotos a modelos a través de videollamada

17 may 2020 . Actualizado ás 00:40 h.

Non hai distancias que un teléfono e unha conexión a Internet non poidan acurtar. A corentena ensinounos que un pode estar máis conectado que nunca. Que a distancia social é só física. E que en tempos de coronavirus é momento de sacar o enxeño. E o mundo da moda fíxoo. Cando todo se move por imaxes, de Instagram ás tendas online, a gran pregunta era como se ía poder manter ese ritmo de xeración de contido sen saír da casa. E a resposta estaba a golpe de videollamada. E así, o confinamento trouxo unha nova moda: as sesións de fotos por FaceTime. «Jacquemus at Home» é o nome co que bautizou Simon Porte Jacquemus a súa primeira campaña a través de videollamada. Para realizala contou coa axuda de Bela Hadid, que posou diante do seu móbil coas pezas do deseñador francés da colección deste verán. As webs de Zara ou Bershka enchéronse de fotografías de modelos posando desde as súas casas. Nas imaxes, como nas videollamadas que facemos aos amigos, podíase ver en pequeniño a pantalla do fotógrafo a miles de quilómetros de distancia.

Las sesións de fotos por videollamada non responden só a unha necesidade de seguir xerando contido. Tamén é unha saída laboral: «Cando empezamos o confinamento, e ao ser fotógrafo freelance, fóronme cancelando case todos os traballos que tiña confirmados. Despois dun par de semanas sen facer fotos comecei a pensar que había que buscar unha alternativa a toda esta situación e dar saída á creatividade». Así é como empezou Cristian Pena a súa sesión de fotos desde casa. Este fotógrafo natural de Lugo e con base na Coruña, que colaborou con marcas como Zara, Bimba e Lola, Bershka, Oysho, Mango ou Sfera, iniciou a principios de abril o seu proxecto para realizar editoriais de moda a través de FaceTime.

«Todo o mundo empezou a compartir capturas de pantalla das súas conversacións por esta vía cos seus amigos e familias e foi así como naceu a idea de empezar este proxecto persoal, porque se somos capaces de estar en casa e seguir en contacto coa nosa xente por que non con modelos que, ademais, tamén son amigas?».

«O comezo foi precisamente con modelos coas que xa traballara, de feito eran charlas moi amenas onde eu ía sacando fotos mentres elas estábanse movendo, falando, comendo... Todo súper natural». Alba Galocha foi unha das que se sumou a esta iniciativa e posou alén do teléfono. Pero, como é unha sesión a través de FaceTime? «O máis importante é a conexión a Internet e os dispositivos. E ter en conta a diferenza horaria porque cada moza está nun continente diferente». Co seu computador desde A Coruña, Pena pode fotografar a modelos en China a unha hora e acabar o día cunha sesión de videollamada con outra no Canadá.

A pesar da distancia, conta que nestas sesións, que non adoitan durar máis dunha hora, xérase un vínculo coa outra persoa, mesmo aínda que nin modelo nin fotógrafo coñecésense previamente. A diferenza das sesións de foto en vivo, aquí non hai un equipo no set de estilistas, nin perruqueiros, nin maquilladores para completar toda a escena. De novo, o enxeño saca adiante o traballo. «As fotos fágoas o máis natural posible, como son elas, e elas mesmas encárganse de todo. Ao principio os estilismos traballabámolos xuntos, pero a medida que creceu o proxecto decidín colaborar cos mesmos profesionais cos que traballaba nunha sesión normal, e nalgunhas contei con Carolina Badía, unha estilista de Vigo, e con Moi Freire, hair and make up artist de Lugo, ambos os grandes profesionais. Eles realizaban un FaceTime antes coas modelos e despois eu outro no que facía as fotos».

Posibles escenarios

Antes de iniciar a sesión, visita virtual á casa da modelo para ver os posibles escenarios. E a disparar, que neste caso se fai a través do botón que ofrece a aplicación de FaceTime, que permite ir capturando imaxes mentres se realiza a videollamada.

No caso de Cristian Pena, os editoriais de moda na distancia foron unha vía de escape para seguir traballando: «Ante as adversidades uno ten que sacar o seu lado máis creativo para non perder a oportunidade no mundo laboral». Será leste o futuro da moda? «É difícil sabelo, aínda que non parece que isto vaia a cambiar moi rápido. O que creo é que, neste momento, serán as marcas máis creativas en todos os procesos (non só en deseño) as que mellor superen este mal grolo».

A forma de ver a moda non será o único que cambie. Os desfiles, tal e como os coñeciamos, están no aire. É posible que moitos acaben, como as sesións de fotos, pasándose ao formato dixital.

 www.donkeycool.é