Sentiu a chamada do aire de forma casual e creou a súa alter ego en Internet para difundir cunha mestura de humor e realismo o mundo da aviación. O seu perfil, Azafata Hipóxica, é de altos voos

Iago García
(1984) Comunicador Audiovisual. Guionista & Xornalista

Andrea Enríquez é unha compostelá que vive do aire, está nel e que con \azafatahipoxica , o seu perfil en Instagram e Twitter, creou unha comunidade de interesados na aviación comercial. Para entender por que agora decenas de miles de persoas ven as súas publicacións hai que remontarse aos seus inicios como TCP, as siglas de Tripulante de Cabina de Pasaxeiros.

Ou sexa, quixo ser azafata. E aínda que poida pensarse en principio que a atracción polo mundo deriva do glamour relacionado cos profesionais que se moven nas alturas; non esquezamos que un dos estafadores máis famosos do mundo, Frank Abagnale Jr. fíxose pasar por piloto —a película Atrápame se podes de Steven Spielberg nárrao—; o seu foi distinto. Acabados os seus estudos de mercadotecnia e publicidade e comprobando tras facer un máster en Barcelona que o bolseiro millennial non gaña nin para o alugueiro, xurdiu a ocasión de embarcarse. «Voara moito no último ano e pensei que axuntaba cousas que me gustaban: o trato coa xente, facilidade para viaxar, posibilidades reais de independizarme... E lanceime», conta a santiaguesa.

Hipoxia, bendita Tolemia

A priori non era o que tiña en mente, pero Andrea, tras facer a oportuna formación, acabou sendo azafata. Dixo adeus ao tedioso traballo dalgunhas oficinas, pero non é o mesmo ser pasaxeiro que tripulante. Nin hai tanto tempo libre. «Eu fago curto radio, vou e veño no día, así que o de tomarse un mojito un día en Cuba e ao outro estar de compras en Nova York, non me toca», apunta. Si que ten a oportunidade, cando está «destacada», é dicir desprazada nun destino estratéxico para a súa compaña, de coñecer cidades en profundidade: «Estiven en Zúric, Roma, Florencia, París ou Ámsterdam grazas ao traballo».

A realidade, con todo, é bastante sacrificada. Unha infinidade de horas de pé, lídase con 500 persoas a diario, horarios extremos... por que non abordalo? «Ata que puxen en marcha o meu perfil, mostrábase normalmente a cara amable do mundo, o brunch nun sitio espectacular, de paseo en París... Simplemente quixen deixar de lado esa fachada e crear unha conta que como usuaria me gustaría atopar para ter información veraz e anécdotas graciosas sobre o traballo», explica.

Nace así Azafata Hipóxica», quen sofre ese estado de falta de osíxeno que altera o organismo. Aquela que pisa uns cantos aeroportos ao día. A que ademais do selfie co icónico uniforme, presume sobre todo de esforzo. «Tiven moi claro que ensinar a parte non tan boa tiña que facerse a través do humor, quería que a xente se vise representada esbozando un sorriso á vez que daba a coñecer as reviravoltas do oficio», detalla respecto diso. En Instagram e en Twitter sérvese do meme e da comparación. Do chiste gráfico e da analogía.

Como mostra, as publicacións etiquetadas como #TCPfacts (feitos de azafata): «¡Groliño cada vez que un PAX pulsa o ‘botón de chamada' no canto da luz de lectura!»; «Pola vida hai que ir coa cabeza alta, aínda que sexa porque che tira do moño» —obrigatorio en moitas aeroliñas—; ou «o Satisfyer non sei, pero sacarse os tacóns despois de voar... outro rolo».

Andrea Enríquez, TCP, con el uniforme, a punto de embarcar
Andrea Enríquez, TCP, co uniforme, a piques de embarcar

A súa audiencia, principalmente de España, pero tamén de Latinoamérica, está moi atenta a cada post: «Teño que pensar cada publicación, para que o siginificado sexa universal, é dicir, que o entenda por igual un español e un latino... as referencias sociais e culturais son distintas, pero o idioma da aviación é común».

Voa alto

O resultado a estas alturas (nunca mellor devandito) é insuperable. Só en Instagram son máis de 25.000 os seguidores captados en apenas un ano. «O que enganchou á xente é que a parte non tan boa do profesional do aire e sobre todo a máis humana non se contou así nunca», di Andrea sobre a súa alter ego cibernético; que lle serve como ferramenta para continuar vinculada á mercadotecnia, onde segue formando, e á vez non deixa de lado o deseño e a fotografía, dúas das súas paixóns. «Permíteme seguir ligada aos meus estudos, pero o motivo de continuar non é que vaia a ser un traballo de fin de máster, fágoo porque me gusta que á xente lle guste... non hai nada mellor que dicir dun proxecto así».

Ademais, empeza a saborear os meles do éxito. «Cada vez que alguén me pregunta se son a de Instagram ou me pide unha foto, paso un pouco de vergoña», comenta con certa emoción. Ao mesmo tempo, saca de dúbidas aos seus seguidores sobre algúns temas a través das mensaxes privadas, con algunha situación, un pelín surrealista: «Ás veces pregúntanme cousas coma se fose Google, en plan, en tal compaña esixen 1,65 metros de altura para poder traballar e eu mido 1,60 que podo facer?... en todo caso sempre intento responder a todas as interaccións». Recoñece que como influencer está tentada de mostrar produtos, pero o latexa motiv segue («e seguirá») intacto: «Gústame que o obxectivo sexa a aviación e todos os consellos de beleza, roupa ou alimentación están, ou en función do que significa o perfil ou obedece á pregunta dun seguidor».

Promete seguir respondendo, a pesar da crecente fama, aos seus seguidores, subir máis vídeos a YouTube (algúns superan as 6.000 reproducións), e por suposto voar. Esta galega non se baixa xa da nube. Nin da atmosférica, nin da dixital.