Así se fai a viñeta nosa de cada día
Son moitos os lectores que se interesan polo proceso de elaboración da tira cómica que Pinto & Chinto (David Pintor e Carlos López) presentamos a diario en La Voz de Galicia. Ademais, o feito de que sexamos dous esperta a curiosidade por saber como nos repartimos as tarefas. Para despexar estas e outras dúbidas confeccionamos unha pequena guía ilustrada que resolverá o asunto dunha vez por todas
1. As noticias
Xa desde pola mañá hai que estar moi atentos ás noticias máis importantes que se van producindo, pois unha delas vai ser a que trataremos na nosa caricatura política.
2. O desprazamento
Á primeira hora da tarde dirixímonos á redacción de La Voz. Durante o traxecto, as primeiras ideas xa nos andan revoloteando pola cabeza. Pero a xornada non fixo máis que comezar.
3. As previsións
Nada máis aterrar, informámonos de cales son as previsións do xornal, é dicir, as noticias que se darán. Faremos a viñeta sobre unha daquelas ás que se lles dea maior relevancia.
4. A discusión
Ás veces non estamos de acordo no tema a desenvolver na tira, eventualidade que liquidamos expondo as nosas razóns e chegando sempre a un entendemento.
5. A información
Unha vez hase escollido a noticia, é preciso estudala a fondo para ter o maior número posible de vimbias, aprovisionarse de todas as claves para poder levalas logo ao debuxo.
6. Rompendo a cabeza
Este é o momento no que Carlos se estruja as meninges en busca da idea. É tal o seu afán que en máis dunha ocasión fixo saltar a alarma do detector de fumes.
7. A idea
Cando se lle acende a lámpada, bosquexa un rápido bosquexo que mostra a David. É preferible trasladar o guion por medio dun bosquejo que facelo de viva voz, para que non se escape ningún detalle.
8. Outra discusión
Neste punto pódense producir cambios na futura viñeta no que respecta aos personaxes ou os textos que puidese haber, acordándose todos os aspectos.
9. A documentación
Inmediatamente David procura no arquivo fotografas dos personaxes que aparecerán, estudando os seus trazos para logo caricaturizarlos no deseño.
10. A caricatura
E por fin nace a caricatura, na que se recoñece perfectamente aos protagonistas da viñeta, cun engadido de comicidade que vén como anel ao dedo.
11. O bosquexo
Con todos os ingredientes para a receita, David compón a lapis un bosquexo da tira que ambos acordaron, onde recolle as liñas mestras do traballo final.
12. E outra discusión máis
Presenta a Carlos o esbozo, podendo de novo xurdir opinións diverxentes que unha vez máis se resolven por consenso ata que ambos acordan levar a tira adiante.
13. O entintado
O que foi un apuntamento a lapis, lévao David á súa versión definitiva pasándoo a tinta. Sérvese para iso dunha plumilla tradicional, a cal deixa sobre o papel un trazo característico.
14. O escaneado
Unha vez concluído o debuxo a tinta, procédese a escanearlo. No computador acábanse de corrixir algúns detalles e incorpóranse os textos se os houbese.
15. A cor
O proceso de coloreado leva a cabo tamén coa inestimable axuda do computador. Deste xeito conséguense reproducir con fidelidade as cores que aparecerán no papel.
16. O resultado final
Ao termo desta fase, na pantalla da computadora pode verse a viñeta tal e como nunhas horas chegará aos lectores, impresa na correspondente páxina do diario.
17. Misión cumprida
Cando os dous dan o último visto e prace ao traballo xa rematado, a viñeta está lista para ser enviada ao sistema, que a inserirá no espazo que se lle reservou.
18. A rotativa
Unha vez que os distintos elementos do xornal están no seu sitio, arrinca a rotativa. Tintas de todas as cores envorcan a viñeta sobre as enormes bobinas de papel.
19. A repartición
As máquinas rematan de imprimir todos os exemplares, e aínda de madrugada os xornais parten cara aos catro puntos cardinales de Galicia.
20. O lector
E se Pinto & Chinto fixeron ben o seu labor, os lectores partiranse a caixa e se mondarán do riso. Os autores non responden as lesións torácicas nin das cutáneas.