Hai algún médico no avión?

TEXTO: CATERINA DEVESA

YES

ANGEL MANSO

SE TES UN SUSTO NO AIRE, os avións contan con dous botiquines, un de primeiros auxilios e outro especializado, que só poden utilizar os doutores. Se a cousa é grave, a indicación é aterrar no aeroporto máis próximo

02 novs 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

Poida que nunca che paraches a pensar que ocorrería se che dese un chungo nun avión, eu tampouco ata que hai pouco nun voo de Bilbao a Madrid presenciei como un pasaxeiro sufría un ataque epiléptico. A actuación dos azafatos foi rápida, pero antes de que eles puidesen atender ao afectado, varios médicos que se atopaban a bordo xa estaban de pé para socorrer ao home que finalmente se recuperou. Despois do susto, a atención dos doutores centrouse no botiquín de primeiros auxilios do avión que, para a súa sorpresa, non incluía nada que lles fose de moita utilidade.

«Só ten ibuprofenos, tiritas e cousas así. Nin sequera un Valium», lamentouse unha médica. Porque se ocorre unha urxencia nun avión, o protocolo establece que o piloto solicite aterrar no aeroporto máis próximo. «Nas naves hai un botiquín de primeiros auxilios que inclúe o básico, é dicir, medicamentos cotiáns que se venden sen receita, analxésicos, algodóns, vendas, termómetro… cosas así. Inclúense os elementos necesarios para tratar pequenos malestares e accidentes que poidan producirse durante o voo. No caso de que a algún pasaxeiro lle ocorra algo grave, a indicación é aterrar no aeroporto máis próximo», aclaran desde Air Hostess, a primeira escola homologada para realizar a formación de tripulantes de cabina de pasaxeiros en Galicia.

TODO TIPO DE FÁRMACOS

O contido destes maletíns vén fixado por lei e o seu uso debe producirse por parte dalgún dos membros da tripulación ou por un médico, pero ademais a inmensa maioría dos avións conta tamén cun botiquín médico con contido máis especializado como xiringas, un estetoscopio, agullas, sondas, e todo tipo de fármacos. Este kit conta cos instrumentos e produtos necesarios para tratar situacións máis graves como infartos ou shocks alérxicos. «É obrigatorio para os voos de longa distancia, é dicir, aqueles en os que a nave vaia a estar nalgún punto do seu percorrido a máis dunha hora dun aeroporto e tamén naqueles avións que transporten a máis de trinta pasaxeiros. Nestes botiquines inclúese material cirúrxico, pero só se pode abrir se se atopa un médico a bordo», matizan desde Air Hostess. Ademais «é responsabilidade do comandante que só administren fármacos médicos, enfermeiros ou persoal con cualificación equivalente», aclaran desde a escola de azafatos.

Para a túa tranquilidade, de acordo ás estatísticas en nove de cada dez voos hai un médico abordo, xa sexa porque viaxa por pracer ou porque se dirixe ou volve dalgún congreso. Ademais, actualmente moitos avións tamén contan cun desfibrilador, aínda que non é obrigatorio por lei. «É unha decisión da compaña o telo ou non, pero se o levan, a tripulación desa nave ten que estar formada para utilizalo», afirman desde Air Hostess. Entre as que si o inclúen nos seus voos está Air Europa que foi a primeira empresa española en incluílos. Desde finais do 2015 toda a flota dos seus voos de longo radio e algúns de curta e media distancia, contan cun dos aparellos máis avanzados do mercado, os DESA, que permiten atender, con maiores garantías de éxito, unha posible parada cardíaca producida a bordo. Estes desfibriladores responden a un deseño moi sinxelo, con instrucións claras de voz. Ademais poden utilizarse en persoas de todas as idades, xa que levan incorporada unha chave pediátrica para advertir ao dispositivo electrónico de que o paciente é un neno.

Precisamente os problemas cardiovasculares son a causa máis frecuente dos incidentes médicos nos avións, pero sexa cal sexa a urxencia, contar cun médico a bordo pode marcar a diferenza.