Es de Riquiños ou de Biquiños?

ADRIÁN VÁZQUEZ / C. D.

YES

MARCOS MÍGUEZ

Na fala da xente. Estes mini croissants comparten aspecto, parte dos ingredientes e un gran sabor. YES descobre os segredos que hai detrás desta nova e cotizada bollería...

08 sep 2019 . Actualizado ás 15:05 h.

A febre dos Manolitos, croissants famosos en Madrid e recentemente chegados a Galicia, non eclipsa o triunfo no mercado dos Riquiños e os Biquiños. Os produtos de Forno Sanbrandán e Pandelino, respectivamente, convertéronse nun capricho para os galegos. Os segredos que hai detrás desta bollería van máis aló do sabor ou as modas e todo está moito máis estudado do que parece. Apetéceche probalos?

Co primeiro bocado xa notamos o seu sabor doce e unha textura moi tenra, o contrario ao que acostuma este tipo de produtos. Isto prodúcese grazas á cantidade de manteiga que levan, ingrediente que evita a sequidade e que potencia o seu sabor. No caso dos Riquiños, é un baño en almíbar tras o proceso de horneado o que dota ao produto dunha maior jugosidad. Esta tenrura saca ao croissant do contexto do almorzo e do mollado en leite, e inclúeo no grupo deses produtos que poden ser consumidos en calquera momento do día e en calquera lugar.

«Os Biquiños son a transformación duns croissants que levamos preparando desde hai máis de 8 anos», explica Rosa Lousa, responsable de Pandelino, na Coruña. A pesar de que se fabrican cos ingredientes habituais na elaboración deste tipo de bollería, gardan algún que outro segredo. «Para potenciar o sabor, dotamos a cada peza dunha pincelada de limón», relata Borja Muñoz, de Forno Sanbrandán.

Outra das claves deste manxar é o seu tamaño. O seu pequeno volume invita a pensar que se trata dun produto que pode ser consumido a calquera hora do día. Ademais, funciona como estratexia de mercadotecnia e causa nos clientes a percepción de que se trata dun capricho insignificante, xa que o seu aspecto xera nas persoas a idea de que poden consumilo de forma habitual e desposúen ao produto da concepción xeneralizada que existe cara á bollería: un antollo reservado para días puntuais.

A importancia da mercadotecnia non cesa nas anteriores liñas e comeza co nome do propio produto. Ambos teñen un dobre ou triplo sentido, que conforma outro dos argumentos do éxito destes croissants. A forma de referirse a eles -Biquiños e Riquiños- suxiren pertenza a Galicia, un aspecto bonito e apetitoso, e un sabor agradable e doce.

O xeito de presentar o produto é outra das claves que xustifican o seu éxito no mercado galego no que son tendencia. Cando falamos dun comestible é importante que o envase e a forma de ofrecelo ao público conserve as propiedades do artigo. Outro dos aspectos esenciais á hora de presentar calquera tipo de produto, é a estética. «Pensamos e coidamos moito a presentación dos Riquiños, queriamos algo atractivo e doado de transportar», explica Borja, de Forno Sanbrandán. A presentación dos Riquiños consiste nunha caixa de cartón na que aparece unha frase bastante suxestiva: «Así empezan os días que empezan ben». Desde Pandelino tamén coidan moito a presentación das súas Biquiños. A caixa de cartón volve cobrar protagonismo para manter o produto intacto no seu interior. «Durante a fin de semana adoitamos ter encargos de caixas para levar», aseguran na pastelería Coruñesa.

ANGEL MANSO

Para rematar, o prezo, tamén é outra das razóns que explican o éxito destes produtos. Cun prezo moi competitivo obtense unha caixa chea de croissants. «Ao principio fixemos unha campaña de mercadotecnia moi grande: ofreciamos unha cantidade de bollería enorme a un prezo ínfimo», afirman desde Forno Sanbrandán. A partir destas estratexias de mercado para facer chegar o produto á clientela, leste chegou para quedar entre os galegos. Desde Forno Sanbrandán reiteran que a clave é a suma de elementos explicada mentres que desde Pandelino centran o éxito no sabor do artigo. «Creemos que se trata dunha moda pero a realidade é que o produto está delicioso», aseguran.

Consumilos a diario?

Como todo, o que se consome en exceso, non é bo para a nosa saúde. Ambas as empresas ofrecen produtos con menos calorías e graxas que os Biquiños e os Riquiños e é unha decisión persoal decidir con que frecuencia consumir estes últimos. Con todo, a recomendación de María Pérez, nutricionista e dietista é moi clara e directa: «A nivel nutricional trátase dunha peza máis de bollería que debe ser consumida de forma esporádica». O consumo destes produtos, sempre que se faga dun xeito puntual non ten por que ser demasiado nocivo para a nosa dieta. «Non se trata de demonizar a bollería pero tampouco podemos normalizar o feito de consumila a diario», sinala a nutricionista.

Calquera produto cunha gran cantidade de manteiga e azucre non pode formar parte da nosa dieta de forma habitual e o seu consumo debe ser moderado. «Almorzar todos os días bollería non é algo positivo para a nosa saúde e debemos evitalo», relata María Pérez. O prezo alcanzable, o seu tamaño reducido , a facilidade para transportalos e o seu indubidable bo sabor non poden despistarnos do que deben ser estes artigos : caprichos ocasionais. «O erro con estes produtos non é consumilos de cando en vez senón convertelos nun alimento común na nosa dieta», sinala María Pérez.

A liberdade para consumilos ou non, existe e para elixir cal dos dous está máis rico, tamén. A oferta de croissants no mercado é moi ampla e aínda que os Biquiños e os Riquiños -co permiso dos Manolitos- son os que están de moda, son moitas as empresas que ofrecen produtos similares aos que sosteñen os empregados das tendas de Forno Sabrandán e Pandelino nas fotografías.

A mellor solución á pregunta do titular é comprobar o devandito neste artigo, decidir cal dos dous gústache máis e compartilos con compañeiros de traballo e amigos para que o camiño ao ximnasio sexa en grupo.