Aínda non coñeces a Vero?

Carlos Pereiro

YES

É UNHA REDE SOCIAL QUE ARRASA Tanto que en só dous días gañou 500.000 usuarios e a estas alturas xa superou o millón. Esta especie de híbrido entre Facebook e Instagram pretende competir con elas a través dunha interfaz fresca e cun excelente control de privacidade. Se a queres descárgaa, porque deixará de ser gratuíta. E mellor previr que pagar.

10 mares 2018 . Actualizado ás 20:29 h.

Chámase Vero e, aínda que a súa fundación se sitúa no 2015, non foi ata agora, tras unha campaña mundial de publicidade, cando todo o mundo ha tecleado o seu nome no navegador para pescudar algo sobre esta rede social. Vero sitúase como un híbrido entre Facebook e Instagram. É a descrición máis repetida e, en certo xeito, bastante gráfica á hora de representar que pode ofrecer e como o consegue.

Se algo chamou a atención da aplicación creada por Ayman Hariri foi a súa aposta pola gratuidade inicial e a ausencia total de publicidade na súa interfaz. E como se manterá? Velaí o primeiro, e probablemente máis peculiar dos seus hándicaps: Vero será de pagamento. Polo momento non o é, pero no futuro a aplicación pasará a selo cun prezo que aínda non transcendeu. Podería sobrevivir unha rede social de pagamento nun mundo no que sempre foron gratuítas? Unha aposta arriscada. Por iso xa máis dun millón de persoas decidiron, estas últimas semanas, descargar a aplicación e crear a súa conta persoal a modo de «polo si ou polo non». Mellor previr que pagar.

TI DECIDES QUEN CHE VE

Descarguei Vero, creado a miña conta e... agora que? A diferenza doutras redes sociais, esta apostou por un modelo cronolóxico á hora de mostrar contidos. O argumento esgrimido para tal elección vén por unha queixa habitual á hora de falar de Facebook. Rara é a persoa que algunha vez non protestou por atoparse con demasiadas publicacións de usuarios que realmente non lle interesan, así como dunha excesiva carga de publicidade. En Vero todo se reduce ao tempo real. Vemos só aquilo das persoas que seguimos e, aínda así, non o veremos todo.

Este é un dos puntos máis orixinais (ou realmente, máis cómodos). En cada publicación propia o usuario elixe entre varios niveis de apertura, a saber: amigos íntimos, amigos, coñecidos e seguidores. Nos tres primeiros, ambas as persoas están conectadas (como en Facebook); mentres, no último, simplemente un segue a outro (como Twitter). E podes pór unha foto de perfil diferente para cada un deles. Ademais, o creador da publicación poderá estimar ata onde chega o seu contido. Só aos que considero amigos íntimos? Aos coñecidos? Por suposto, un non pode saber en que nivel atópase respecto desa persoa.

A cantidade de publicacións diferentes que un pode facer é outro punto forte de Vero. A aplicación permite elixir entre recomendar (ou non) libros, películas, subir unha foto, un vídeo, unha localización ou un link. Cada unha posúe un formato determinado, e algúns locen particularmente ben. Se queremos recomendar unha canción concreta, só é necesario buscala na propia app (que posúe acceso a bibliotecas como iTunes) e cunha tecla queda compartida xunto coa súa mensaxe correspondente. Pero como toda na vida, as cousas poden ser reducidas ao triunfo ou ao fracaso. Vero é unha aplicación certamente cómoda, pero novo e en fase beta. Que significa iso? Fallos. Os erros de carga os primeiros días tras a gran campaña publicitaria foron habituais e, aínda que se han ir corrixindo, algúns usuarios non quedaron demasiado contentos.

Por outra banda, a rede social de Ayman Hariri chega a un mundo saturado. Usamos demasiadas aplicacións, necesitamos unha máis? É unha pregunta tensa, máis aínda cando instalar Vero supón, en certo xeito, borrón e conta nova. Empezar de novo a buscar e agregar contactos. Que os nosos amigos tamén se decidan a dar o paso e que uno non teña a sensación de estar só nese baleiro virtual que é unha rede social que non funciona. Os antecedentes son moitos (Iso, Google +, Bananity...).

Se un está canso do de sempre talvez atope en Vero unha interfaz agradable, aínda que para que unha rede triunfe fai falta máis. A competencia é feroz e os usuarios, por norma xeral, cómodos. Con todo, talvez queiras sumarche á febre e probala. Aínda estás a tempo de facelo gratis.