TRANQUILO, QUE SEN XERACIÓN NON quedas. Os millennials están de moda, pero os Z xa son presente. A cousa non é tan rápida porque se necesita tempo para gañarse o nome. Por certo, como se chamarán os seguintes? Aí están os T (de táctil).
18 feb 2018 . Actualizado ás 08:40 h.
BABY BOOM. 1949-1968. Destes jovenzuelos, que agora teñen entre 50 e 79 anos, hai uns 12 millóns en España agora mesmo. Naceron nun momento de paz e explosión demográfica e o seu trazo máis característico é a ambición.
AMBICIÓN
«Colleulles a España que crecía, que che permitía estudar, ter unha casa, poder deixar a aldea e ir vivir á cidade», explica Iñaki Ortega, coautor de «Xeración Z». Crían que merecía a pena seguir vivindo neste país e mellorar.
ASUMEN Os CAMBIOS
É unha xeración para a que viaxar en avión era un logro ou que naceu sen luz eléctrica polo que falar de tecnoloxía eran palabras maiores. «Han ir asumindo os cambios, a xeneralización do transporte, en definitiva da globalización, das comunicacións, coa televisión e o desembarco de Internet, que lles pillou maiores. Souberon adaptarse, pero non o converteron nunha ferramenta de desenvolvemento persoal», explica. Atopan nos millennials unha referencia, porque lles ensinan e danlles ideas.
XERACIÓN X. 1969-1980
Como o seu nome indica, son unha incógnita. Segundo os datos do INE de xullo do 2015, hai uns 9 millóns en España. Son testemuñas da crise do 73 e da transición. Teñen unha clara obsesión: o éxito.
INCERTEZA
Son os fillos dos baby boomers que atopan unha freada total ás súas expectativas. «Os anteriores podíano conseguir todo, pero estes atópanse cunha freada que lles fai perder a ilusión», explica Ortega, que é profesor en Deusto.
ÉXITO
No canto da ambición sa dos baby boomers, os X están obsesionados polo éxito, como na película Wall Street. «Por falarte claro, serían algo así como os Marios Conde», matiza.
TECNOLOXÍA
Internet é unha ferramenta dos X, viven a súa chegada pouco antes dos 30, non forma parte da súa educación nin da súa aprendizaxe, pero convértese en panca do seu desenvolvemento profesional.
XERACIÓN E. 1981-1993
É unha xeración que cabalga entre outras dúas. É a do quero e non podo, por iso están marcados pola frustración. Os millennials teñen todo ao seu favor, idiomas, capacitación, tecnoloxía... pero non poden facer o que queren.
FRUSTRACIÓN
Viven o inicio da dixitalización, unha condición que lles marca. «Queren ser líderes pero non acaban de selo, queren ser irreverentes, pero tampouco o son, queren emprender pero fan carreiras profesionais como os demais, queren non ter casa e ser cidadáns do mundo, pero acaban meténdose en hipotecas», explica Ortega. Ademais, as circunstancias non axudan: a nova economía non acaba de chegar, a picada das empresas .com... É un pouco máis do de sempre pero con precarización, con soldos máis baixos, traballos inestables...
SEN FILLOS
A taxa de fertilidade dos millennials é a máis baixa da historia. Nunca houbo tanta xente que tivese menos fillos tendo trinta e tantos, pero é a vez que as mozas de máis de trinta e tantos teñen máis fillos.
XERACIÓN Z. 1994-2010
Son os mozos de hoxe en día. Hai case 8 millóns. Están marcados indiscutiblemente pola expansión de Internet. Desde que naceron está nas súas vidas. As súas notas, os seus amigos, a súa vida está na rede. A inmediatez de Internet aplícana a todo. Son do devandito e feito. E se tardas en contestarlles, malo. Son irreverentes.
DIXITAIS
Nacen con Internet debaixo do brazo. Está presente nas súas vidas entre os 0 e os 12 anos, cando conforman as súas personalidades. Non entenden que non se poida teletrabajar. Non lles vai a presencialidad, esixen a inmediatez de Internet. «Non conciben que un profesor tarde
tres ou catro horas en contestarlle. A min pídenme tutorías ás 4 da mañá para que os reciba ás 7. Enfádanse se non lles contesto. E coas empresas o mesmo. Eles esixen comprar unha cousa e tela no momento», comenta Ortega. Son multipantalla e a través do audiovisual reclamas facilmente a súa atención.
VALORES
Non entenden que haxa que optar entre traballo e lecer, entre valores e xerarquía. É a primeira xeración que emprende con 22 anos, non agarda a fracasar. Saben que non van ter nin casa nin coche.