Ponche viño na cara

YES

Gladys Vázquez / Daniel Portela

DA TERRA E O MAR A Tu PELES Galicia é unha potencia en produtos naturais. Se os comemos e bebemos, por que non usalos no coidado diario da nosa pel? Do amor a Galicia naceron precisamente estes tres proxectos de cosmética ecolóxica. Nunca soubeches que leva en realidade a túa crema hidratante? Pois estes cosméticos che van a soar e moito.

16 dic 2017 . Actualizado ás 16:10 h.

Patricia e Sofía tiñan a inspiración en casa. «A nosa relación co mundo do viño vén de familia, de avós e tatarabuelos», contan esta comunicadora audiovisual e historiadora da arte. «En Leiro temos un viñedo. O viño é de consumo propio. Ocorréuseme utilizalo en cosmética», di Patricia. Desta idea naceu Levinred. Do viño do Ribeiro. «Facémolo como se fixo sempre». A súa crema antiedad só leva uns meses no mercado, pero as sensacións son positivas. «Tiña que ser extraordinaria. Compite con produtos de máis de 100 euros». Non nos contan canto viño é necesario para elaborar a súa crema. «É secreto. Si podemos dicir que usamos todo o que é posible. A fórmula é 98 por cento natural». Esta é a forma na que Patricia e Sofía reivindican «o feito en Galicia». O viño ten propiedades antioxidantes e é un bo aliado da beleza grazas aos polifenoles «que están na pel da uva». «A nós mesmas interésanos saber como se fan os produtos que consumimos».

Santi M. Amil

Pepe e Carla tamén coñecen as propiedades do noso viño. «O primeiro produto foi en xabón de pebida de uva». Eran os comezos de Naturavia no 2009, cando Carla se dedicaba á investigación biomédica e Pepe á educación viaria. «Eu, polo meu traballo, non contemplaba volver a Ribadavia, pero cando xurdiu o proxecto vimos que era o lugar perfecto», apunta Carla. E é que a súa terra é a súa fonte de inspiración. «Escollemos a materia prima de aquí e traballamos directamente co agricultor. Nunca atoparás conservantes ou perfumes sintéticos. Os aromas son naturais, aceites esenciais extraídos das plantas con destilación de vapor». E é que os mozos de Naturavia teñen as súas propias plantacións de «caléndula, manzanilla e romeu». Do mesmo xeito que as mozas de Levinred, eles tamén controlan o proceso de principio a fin. «O cliente debe fixarse nos selos e certificados ecolóxicos». E o prezo? É a cosmética natural prohibitiva? «Os nosos ingredientes son moito máis caros, pero o produto final non. Cuesta o mesmo que unha crema que compres en farmacia», apuntan mentres preparan pedidos que chegan ata Canadá.

POR QUE NON CON ALGAS?

Santi M. Amil

E da terra pasamos ao mar e ao laboratorio. A unha empresa nada no seo da USC. Fai cinco anos a Marivel Sánchez acendéuselle a lámpada. Traballaba con antioxidantes de plantas e residuos agroforestais, pero por que non con algas? De aí naceu Celtalga e a súa marca cosmética Sálvora. Este equipo recibe as algas que lles fornece Portomuiños. «Colléitanse de forma sostible. A materia prima é a alga seca», di Jorge Sineiro. Aínda que se consideran aínda «un embrión de empresa», teñen dúas cremas no mercado, unha hidratante e unha antiedad. «A principal diferenza é a alta concentración de extracto de algas. Protexen a nosa pel. Ademais, as cremas non teñen perfume, substituímolo por aceite de Pau de Rosa ecolóxico». Sobre os seus clientes, teno claro, «buscan un produto de aquí, preocupados polo que se poñen na pel». Clientes que no seu día apoiaron a Sálvora mesmo antes de nacer. «Fixemos unha campaña de crowdfunding e comprobamos que había moitas persoas interesadas no produto», din. No futuro teñen colaboracións con outras marcas e a incorporación de novos socios e, sobre todo, seguir traballando cos produtos que aman nesta mestura de cosmética, ciencia e sustentabilidade.