O rei apoia a Stellantis que investirá 30.000 millóns en coches eléctricos

Luis Carlos Llera Llorente
luís carlos llera VIGO / LA VOZ

VIGO CIDADE

CEDIDA

O conselleiro do grupo Giorgio Fosatti encomia a eficiencia da fábrica

13 novs 2021 . Actualizado ás 18:24 h.

O rei Felipe VI cambiou o seu Mercedes de clase S blindado por unha furgoneta Berlingo eléctrica. Conduciuna polo interior da fábrica de Stellantis en Vigo levando como copiloto ao presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijoo e no asento de atrás ao directivo do grupo Juan Antonio Muñoz Codina. A furgoneta deslizouse suavemente sen ruído, Vinte e cinco anos pasaron desde que Don Felipe , entón príncipe de Asturias, acudía por

primeira vez á planta de Balaídos con motivo do lanzamento industrial da primeira xeración dos Citroën Berlingo e Peugeot Partner.

Onte, un cuarto de século despois, Don Felipe puido coñecer e probar a nova xeración 100 % eléctrica destes modelos e de novas marcas incorporadas ao grupo e que se fabrican en Vigo. Son o Opel Combo Cargo, Opel Combo e-Life, novo Partner, novo Rifter, Berlingo Van e e-Berlingo.

Na presentación dos seis modelos eléctricos que a fábrica comezou a comercializar con éxito, aínda que cunha produción menor da agardada pola crise dos microchips, tamén estiveron presentes a vicepresidenta Yolanda Díaz e o alcalde de Vigo, Abel Caballero, Á falta de semiconductores que golpea a toda a automoción se une que a electricidade está cara e non todo o mundo dispón de enchufes en casa ou no traballo para recargar uns vehículos que son lixeiramente máis caros que os de combustión, pero estes teñen os días contados en Europa. Están sentenciados para o 2030.

Trinta mil millóns

O conselleiro xeral do grupo Stellantis, Giorgio Fossati, agradeceu a visita do rei á fábrica de Balaídos e destacou a «potencia da factoría», que cumpriu 63 anos de andaina. Fossati subliñou o papel de Vigo nun grupo que ten máis de 12.000 empregados entre as plantas de Balaídos, Zaragoza e Madrid e que produce en España un millón de vehículos ao ano. Fossati asegurou que «Vigo é un referente do noso dispositivo industrial, con 63 anos de historia balizados de grandes logros. Unha traxectoria marcada pola dedicación e o bo facer dos seus empregados, que hoxe se reafirma cunha nova gama de vehículos eléctricos».

Este dispositivo industrial figura á vangarda da transformación enerxética, con plataformas que permiten fabricar indistintamente vehículos térmicos e eléctricos. Cos novos comerciais eléctricos lixeiros de Vigo, son xa nove os modelos eléctricos que o grupo fabrica en España. A compaña investirá máis de 30.000 millóns de euros en electrificación e software ata 2025.

Finalmente o conselleiro agradeceu «o seu labor e compromiso a todos os traballadores desta planta, que contribúen cada día á recoñecida eficiencia de Vigo». Tamén expresou o seu recoñecemento ás autoridades que nos acompañan hoxe, das que recibimos un apoio decisivo para seguir mantendo a competitividade desta fábrica».

O director da factoría, Ignacio Bo, agradeceu en nome dos traballadores a presenza do rei e lembrou que a fábrica de Vigo dá emprego directo a 6.000 persoas e «ao noso ao redor creouse un tecido industrial que dá emprego a 21.000 persoas». Bo recalcou que «o noso reto é manternos na vangarda cunha fábrica eficiente» e subliñou que a visita do Rey supón unha lombeirada ao comezo da comercialización de toda a gama eléctrica da fábrica de Vigo

Don Felipe chegou á fábrica ás 11.37 horas porque o avión aterrou en Santiago. Saudou coa man no peito ás autoridades e a unha trintena de altos cargos e directivos da multinacional, entre os que se atopaban Nuno Marques, de Citroën, Joãou Mendes, de Peugeot, e Pedro Lazarino, de Opel. Logo visitou o taller de baterías onde se ensamblan os compoñentes para os modelos eléctrico e departiu cos traballadores o longo dun longo percorrido pola nave de montaxe. Un representante sindical da CUT, Víctor Mariño, entregou á vicepresidenta do Goberno un informe sobre as condicións de traballo na fábrica.

Á saída produciuse un pouco de lea de tráfico, algún traballador se impacientó e encarouse cun policía nacional que dirixía con pouca fortuna o paso de vehículo e de traballadores á hora de cambio de quenda. A Garda Civil sorría.