A Xunta defende a «conexión máis rápida» para o tren de Vigo a Madrid

Carlos Punzón
carlos punzón VIGO / LA VOZ

VIGO CIDADE

ALBERTO LOPEZ

Renfe non se expón usar a variante de Conxo para recortar as súas viaxes

24 oct 2020 . Actualizado ás 08:07 h.

Todas as cidades galegas disporán desde o martes dun tren directo a Madrid e todas tamén contarán con outras conexións coa capital de España mediante transbordos en Santiago ou Ourense. Con ambas as fórmulas, vigueses e pontevedreses poderán optar por viaxar, segundo a hora do día, pola liña do Miño ou por Santiago, a primeira en vía única e con limitacións moi por baixo da alta velocidade e a segunda máis rápida pero con máis traxecto a percorrer.

A última opción é rexeitada de plano polo alcalde de Vigo, medorento de que se estableza devandito itinerario como definitivo e implique que non se constrúa a planificada variante desde Barro (Pontevedra) por Cerdedo para enlazar co Carballiño e Ourense. A Xunta, con todo, si se mostrou onte a favor do itinerario de Santiago para que «os vigueses poidan ter acceso á conexión máis rápida con Madrid mentres non se constrúa a variante de Cerdedo», en fase de estudos desde hai máis dun decenio e agora en análise hidrogeológico ata o ano 2022, para despois iniciar o proxecto informativo, trazado e execución, o que se demorará ata a próxima década. O delegado do Goberno en Galicia, Javier Losada, asegurou nas últimas horas que o Executivo central segue traballando no devandito proxecto. Pero a Xunta estima que, namentres, os vigueses teñen que ter acceso á conexión máis rápida con Madrid.

A opción máis veloz

Ese itinerario máis veloz conseguiríase aproveitando o corredor atlántico de alta velocidade e a variante construída no 2013 en Conxo (Santiago) para que precisamente os trens procedentes da provincia de Pontevedra non tivesen que parar na estación compostelá. Operarios de Renfe sinalan con todo que esa obra feita uns quilómetros antes de Santiago, na Grandeira, só é utilizada cando a liña do Miño rexistra cortes por caídas de árbores, derrubamentos de taludes ou avarías que colapsan a vía ao ser única.

Devandito bypass permitiría aos vigueses chegar de xeito directo e sen transbordo algún a Madrid en 5 horas e 22 minutos, en lugar dos 5 e 45 que requirirá polo Miño a partir de que o martes se abra o novo tramo de alta velocidade Zamora-Pedralba da Pedrería.

Oficialmente Renfe sinala que nunca se contemplou encamiñar os trens de Vigo por devandito bypass, e que agora o único tren do sur que con dirección a Madrid pasará por Santiago é o novo que desde o martes se establecerá desde Pontevedra, co que non afectará os vigueses. Nega a operadora que Vigo vaia a ver reducidas as súas actuais conexións directas con Madrid, unha desde o avance da pandemia, como ocorre coa Coruña. E iso si, Renfe mantén que cando as restricións á mobilidade desaparezan e se a demanda disparar, podería estudar a posibilidade de trens rápidos e directos de Vigo á capital de España.

Caballero avisa

Abel Caballero cargou o venres de novo contra a opción de conexións con transbordo para os vigueses, defendendo que só quere trens directos á capital, dúas mesmo en lugar do existente tras os recortes pola caída da demanda. «Non queremos saír de Vigo, chegar a Santiago, baixarnos do tren e coller o que vén da Coruña e que vai a Madrid», dixo. «Todo son inconvenientes en contra de Vigo», lamento o socialista exculpando a Renfe e responsabilizado da posición de inferioridade ferroviaria que cre sofre a cidade a Fraga e a Corina Porro. Caballero está convencido de que hai unha «enorme presión» desde o norte de Galicia para que non haxa un AVE directo de Vigo a Madrid. «Vaino haber, dá igual o que presionen, as mentiras que conten ou inventen», avisou.

O ADIF marca en xullo do 2021 o fin das probas para a posta en servizo de todo o AVE de Galicia coa Meseta

O Administrador de Infraestruturas Ferroviarias (ADIF) mantén o mes de xullo do 2021 como data desde a que poderá chegar a Galicia o AVE sen interrupcións nin obras básicas sen concluír.

Ante a inauguración o luns do penúltimo tramo pendente, o de 110 quilómetros que unirá Zamora con Pedralba da Pedrería, na mesma provincia, o ADIF indicou onte a La Voz de Galicia que os traballos que levan a cabo no último treito en obras, o de Pedralba-Taboadela (Ourense), están coordinados «co obxectivo de ter todas as probas realizadas no mes de xullo do 2021 para a súa posta en servizo».

Nun repaso ao estado dos 105,9 quilómetros nos que levan a cabo os traballos na unión das dúas comunidades autónomas ata Ourense, o administrador ferroviario asevera que ten «planificada a completa finalización do tramo no mes de decembro deste ano».

A súa orde de traballo pasa por finalizar a montaxe da vía na súa totalidade en novembro, e a principios de decembro levar a cabo traballos técnicos como amolado de carril, para puír os raíles, e as probas de auscultación dinámica para ver como interactúan os trens coa vía. Para novembro está marcada a realización das probas de carga nos viadutos nos que non se fixo aínda.

Segundo o ADIF, a totalidade da catenaria (cables aéreos de alimentación de enerxía) está xa tendida entre Pedralba e Taboadela, instalación que data para decembro. Os sistemas de control, mando e sinalización da vía e trens dáse por finalizada para fin de ano, para iniciar a fase de probas, que aínda que o administrador ferroviario sempre foi remiso a pór prazo no caso doutros tramos, estima que nesta ocasión poderían liquidarse en sete meses.

De cumprirse o calendario pechado onte polo ADIF, en agosto sería posible viaxar en menos de dúas horas de Ourense a Madrid e entre tres e tres e media desde o resto das urbes galegas.

Os calendarios que manexa o Goberno foron postos en dúbida con todo de forma reiterada pola Xunta, que estima que os atrasos son maiores que o que recoñece o ADIF e que as obras e probas estenderanse aínda sen remedio entre Pedralba e Ourense ao longo do 2022.