«Recomendámosche os aparcadoiros, hai decenas»

Antón Lois AMIGOS DÁ TERRA VIGO\TERRA.ORG

VIGO CIDADE

M.MORALEJO

O Concello fomenta o uso do coche proxectando outro aparcadoiro máis

15 ago 2020 . Actualizado ás 02:02 h.

Ante o anuncio do novo aparcadoiro proxectado en Areal poderiamos facer algunhas reflexións, empezando, como adoita suceder polas 600.000 toneladas anuais de CO2 que emite o tráfico en Vigo, que sae a 2 toneladas per cápita. Nisto atopámonos cun paradoxo similar ás lámpadas LED: Se os nosos coches son cada vez máis eficientes e reducen as súas emisións de CO2 como é posible que ditas emisións sigan aumentando? Sinxelo, porque cada vez temos máis coches e ese exceso anula as vantaxes da súa eficiencia.

Que en Vigo temos moitos coches vén de lonxe. Hai décadas un estudo sobre o tráfico na cidade desenvolvido pola Universidade de Barcelona sinalaba ese aspecto como o principal problema de circulación urbana. Aforrouse tempo, entón e agora, preguntando a taxistas e condutores de Vitrasa para chegar á mesma conclusión. O problema, lonxe de reducirse vai en aumento. Somos a cidade con máis coches por habitante (un por cada dous veciños) das urbes españolas, pero ademais exportamos o problema con gran éxito, pois hai uns días, PSA celebraba superar os 14 millóns de vehículos fabricados pulverizando todas as marcas. Se un coche circulando ocupa o mesmo espazo urbano que cinco persoas, dez se contamos o seu aparcadoiro, pouco que engadir sobre fórmaa determinante na que condiciona o noso urbanismo.

Pero como non toda a nosa vida a facemos dentro do coche («só» unha media de 14 horas semanais) nalgún sitio témolo que aparcar, e aquí chegamos ao novo proxecto de aparcadoiro no centro. Poñamos a cousa no seu contexto: Nun radio de 5 minutos en coche temos, entre outros, estes aparcadoiros: Berbés, A Laxe (robotizado), Centro Comercial A Laxe, Praza dá Estrela, Policarpo Sanz, Porta do Sol, Urzaiz, Rosalía Castro, Praza do Rei, Colón, María Berdiales, Marqués de Valladares, Progreso, Praza Portugal, Estación Guixar, Estación Urzaiz, rúa Uruguai, etc. Como a lista é extensa mellor recorrer ao resumo que nos ofrece a web, curiosamente a de Turismo do Concello: «Atopar aparcadoiro en Vigo é unha necesidade ineludible. En todos os barrios hai polo menos un aparcadoiro público, e nas zonas do centro, decenas... Por iso recomendámosche que che dirixas a un dos aparcadoiros do centro de Vigo: hai decenas». Isto lévanos a unha pregunta Algunha vez, aínda que fose un só día, todos eses aparcadoiros chegaron a estar completos? E consecuentemente De verdade faltan aparcadoiros nesa zona? E a terceira pregunta: se a dificultade de atopar aparcadoiro no centro supón polo menos un efecto disuasorio que invita a algúns condutores a evitar meterse en coche por alí o que pretendemos é un efecto chamada para que máis coches acudan ao centro? Desta forma chegaremos a unha absurda espiral: máis coches no centro precisan máis aparcadoiros, que á súa vez atraen a máis coches que necesitarán máis aparcadoiros e así sucesivamente. Máis dunha vez comentamos que a estratexia de curar un coma etílico con lingotazos de whisky non funciona. No centro non faltan aparcadoiros, sobran coches, que non é o mesmo e calquera política municipal que se centre no primeiro esquecendo o segundo confunde causas con efectos e está condenada ao fracaso. Deixamos para o final danos colaterais: sobre o futuro aparcadoiro de Areal existe un parque cun milagre xa case inaudito no centro urbano, unhas árbores de gran porte. Para os nosos aliados arbóreos este proxecto é a crónica dunha morte anunciada, unha máis, o que nos leva outra vez ao principio: menos árbores implica máis contaminación. Se non o impedimos esas árbores serán substituídos por parterres de deseño e arbolitos en maceta e, talvez, algún parente de Dinoseto. Os defensores das árbores en Vigo levamos a derrota incrustada no ADN pero non nos rendemos. Queremos vivir nun parque ou nun aparcadoiro?