A única tenda de Vigo que despacha o mellor lapis do mundo

Begoña Rodríguez Sotelino
begoña r. sotelino VIGO / LA VOZ

VIGO CIDADE

M.MORALEJO

Unha parella de arquitectos apaixonados da papelería abre un comercio para adultos creativos

17 ene 2020 . Actualizado ás 14:47 h.

«Paper is not dead» é o lema da marca de cadernos Indeleble. Como miles de nostálxicos, a firma segue crendo no poder do papel e no pracer de acariñar unha folla, notar a súa gramaje ou a suavidade da súa superficie, algo que case ninguén aprecia xa.

Pero sempre quedan románticos, como Ana Sevilla e Álvaro Albero, unha parella de arquitectos, ela viguesa, el toledano, que enrolou os planos do estudo de Toledo no que traballaban e plantouse na cidade atlántica con ganas de reiniciar un futuro laboral próximo aos seus outras filias. Non lles apetecía moito seguir apostando pola arquitectura nun momento especialmente malo para a profesión. Así, mentres valoraban posibilidades, xurdiu a oportunidade de quedar con Panda Bohème, un negocio de papelería online que levaba unha muller desde o País Vasco. Eles convertérono en tenda física dando alma a un local antes dedicado ao mercado inmobiliario, en Pintor Colmeiro, 4, a uns pasos da praza da Independencia. «Aínda que xa tiña un toque especial e un gusto pola papelería bonita, era máis convencional. Nós incrementamos o stock, buscando marcas que nos gustaban e que non tiñan distribución nesta zona, algunhas delas relacionadas coa arquitectura, pero outras non.

Entre os obxectos máis especiais que distribúen están o lapis Blackwing 602, coñecido como o mellor lapis do mundo. Segundo relata, eran os que usaba John Steinbeck ou Truman Capote para escribir, e con eles debuxaban os ilustradores de Disney ou Chuck Jones, o creador de Looney Tunes: «Deixáronse de fabricar nos anos 90 e os que quedaban custaban máis de 40 dólares en eBay. Hai 10 anos outra empresa americana retomounos baixo a marca Palomino Blackwing, que os fabrica con grafito xaponés e cedro de California e a súa característica goma plana». Agora fan, ademais, edicións especiais dedicadas a temas moi diversos, desde os discos de vinilo, a Bauhaus, o movemento surrealista ou o dedicado ao gañador do Pulitzer Nellie Bly, por unha reportaxe considerada o primeiro do xornalismo de investigación ao infiltrarse nun manicomio de Nova York.

Unha viaxe a Xapón que Ana e Álvaro fixeron fai uns anos tamén marcou bastante o seu interese por un material que alí aprecian moito. «Eu ás veces dígolle aos clientes: ‘toca este papel, que suave'. E míranme como pensando que estou tola», ri. «Traemos, por exemplo, marcas xaponesas dun tipo de papel moi especial, marcas coreanas coa encadernación cosida, que xeralmente non ven. Eles teñen centros comerciais de catro plantas dedicados só a iso, algo que aquí sería impensable», explica.

Sevilla está acostumada xa a que a xente entre no seu local preguntado por artigos do sector (que non son poucos) e poñan cara de sorpresa porque non ten o que todo o mundo. «Non temos paquetes de folios, non facemos fotocopias, non vendemos mochilas escolares», son nons que forman parte da longa lista de Panda Bohème. A cambio, outros síes como estoxos e clips bonitos, cadernos de caligrafía ou os cadernos para zurdos de Indeleble. A arquitecta razoa que aos non devotos parécelles todo igual: «Son todo cadernos? Só tedes cadernos?», preguntan asombrados. Pero cada unha é un mundo polo tipo de papel, para debuxar, para seguir un diario, para facer un agasallo, axendas sen data para que montarse o ano por libre ou dietarios como o Traveler's Notebook de Midori, que permite ao viaxeiro facerse o seu propio caderno para debuxar e escribir, con cuberta de pel tinguida con tinguiduras vexetais. Unha mesa está ocupada por cadernos dedicados á planificación persoal, nas súas múltiples variantes Ana recoñece que non é moi organizada «pero é un dos meus obxectivos deste ano». Por iso entre cliente e cliente le O método Bullet Journal, un best seller sobre xestión do tempo para pór orde ao escaso tempo que a vida moderna nos deixa.

Ana Sevilla, responsable de Panda Bohème, deseña unha axenda para nais

Ademais da papelería, a Ana Sevilla gústalle escribir. Cando naceu a súa filla, que agora ten dous anos, pensou que había axendas para todo, pero as que eran para nais, o que achegaban era espazo para a lista da compra e as tarefas de casa. Así que deseñou e ilustrou unha feita por ela, chamada «Miña Nai», cun texto e un debuxo cada mes, contando a súa experiencia «e engadindo ao final algún dato útil como o calendario de vacinacións ou que hai que ter no botiquín se tes un bebé. A idea é ir aos poucos, deseñando outros proxectos nosos», engade a viguesa, que segue facendo de cando en vez proxectos de arquitectura como freelance.