As infraestruturas prioritarias non arrincan en Vigo e a súa área

La Voz

VIGO CIDADE

M. MORALEJO

A patronal da construción ve urxente reactivar doce proxectos por valor de 1.556 millóns de euros

09 may 2019 . Actualizado ás 22:37 h.

Vigo e a súa área teñen unha débeda histórica en infraestruturas prioritarias que está lonxe de saldarse. A patronal das construtoras e concesionarias de España, Seopan, puxo onte sobre a mesa a súa análise do atraso que ao seu xuízo acumula o país en dotación de comunicacións e servizos básicos, identificando ata 44 proxectos retardados en Galicia tras ser anunciados polas diferentes administracións como moi tarde para o 2021. Deles doce atópanse en Vigo e a súa área de influencia. As construtoras calculan que a ducia de obras comprometidas coa cidade olívica e os seus arredores suman 1.556 millóns de euros, axenda que estima non levará a cabo aínda en varias décadas.

En materia de estradas Seopan destaca o caso da nova autovía entre Vigo e O Porriño, en redacción do proxecto construtivo na actualidade, e que debería estar xa concluída. Calcula a patronal que aforraría ao ano aos usuarios dese eixo 21,5 millóns de euros en tempo gañado e produtividade. As autovías A-57 e A-59 deseñadas para unir Vilaboa co Confurco e con Peinador acumulan atrasos na execución de sete dos seus tramos ao redor de Vigo, por valor de 753 millóns.

E na propia cidade, a patronal lembra que hai dúas roldas deseñadas e que non pasaron a fase de estudo informativo. Son a rolda de Balsa a Saiáns e Porto do Molle, con 11 quilómetros (76 millóns de orzamento ata o 2021), e a outra rolda de 12 quilómetros que uniría Balaídos con Buenos Aires (86 millóns de euros).

M.MORALEJO

Nova autovía ao Porriño. A patronal das construtoras considéraa vital e valóraa en 170 millóns de euros, dos que a maior partida levaríalla o túnel de 2,5 quilómetros deseñado baixo Puxeiros. Está en redacción o seu proxecto construtivo despois de que varios gobernos non impulsasen a súa realización, que reportaría 21,5 millóns anuais de beneficio aos seus usuarios por aforro de tempo e menos gastos.

CAPOTILLO

Autovías ao Confurco e a Peinador. A A-57 e a A-59 son outras das estradas destacadas para o futuro de Galicia por parte de Seopan que non avanzan a pesar das promesas. A súa construción está valorada en 753 millóns de euros e serviría á área de Pontevedra para salvar Vigo nos seus movementos cara a Ourense e a Meseta e para acceder directamente ao aeroporto de Vigo, tamén con conexión ao outro viario no Confurco.

Lorenzo

Tranvía. Seopan desempoa o proxecto do metro-tranvía lixeiro exposto para Vigo a comezos de século, que non pasou desde entón da súa fase de anteproxecto, a pesar de que a Xunta, xa con Feijoo como presidente lle deu o seu visto e prace político no 2010 coa contratación do devandito paso técnico por valor de 500.000 euros. A patronal dos construtores cifra en 375 millóns de euros o custo de levar a cabo a rede inicial do devandito servizo.

O AVE a Cerdedo non é considerado como obra clave polas construtoras

Os representantes das grandes construtoras e concesionarias do país reducen as obras necesarias do AVE en Galicia ás actuacións do tronco principal do tren de alta velocidade entre Zamora e Ourense, cuxos tramos pendentes están adxudicados e en obras. O acceso directo desde Vigo á liña á Meseta por Cerdedo non consta así entre as prioridades de Seopan, que dan por bo o servizo que terán os vigueses a través de Santiago. O proxecto atópase en fase de reelaboración do impacto ambiental e máis concretamente da situación hidrogeológica do terreo, estudo que levará tres anos.

Só Tui pendente de proxectos hidráulicos 

Aínda que globalmente os construtores consideran que Galicia está ben variada de infraestruturas hidráulicas, advirten que hai trece proxectos anunciados aínda non iniciados e cuxa dotación consideran fundamental. No sur da provincia de Pontevedra Seopan só bota de menos a finalización do saneamento integral da conca do Louro e O Baixo Miño, proxectos ambos que se reducen ao municipio de Tui. O valor das obras pendentes é de sete millóns de euros e dependen da Administración municipal, segundo indica Seopan.