A app que che evita a sala de espera

María Viñas Sanmartín
María Viñas REDACCIÓN / LA VOZ

VIGO CIDADE

AvisaMe

AvisaMe é unha canle de comunicación directo entre o equipo cirúrxico que trata a un paciente e os seus acompañantes. Estes recibirán no móbil unha notificación cando a operación teña rematado ou se prolongue máis do habitual

10 feb 2019 . Actualizado ás 05:11 h.

Intente imaxinar como era entrar nun quirófano hai 30 ou 40 anos, na década dos oitenta: os aparatosos monitores, as cirurxías, as técnicas en xeral, os utensilios, todo o material das salas de operacións. «Nas últimas tres décadas, todo o que rodea a unha intervención deste tipo foi obxecto dunha tecnificación e un avance sen igual. Hoxe un paciente pode ser operado, literalmente, sen que o cirurxián lle poña a man amais , mediante cirurxía robótica e cámaras en tres dimensiones», sinala Daniel Simón, enfermeiro, 40 anos, nacido en Sevilla e afincado en Vigo desde hai máis de 14 anos. «Con todo -continúa-, ao familiar que acompaña a ese paciente ofréceselle a mesma alternativa que ao acompañante de hai 30 anos, sentarse nunha cadeira nunha sala (moitas veces saturada) e agardar durante horas a que alguén apareza polo corredor, berre o seu nome e déalle algunha información». Nos hospitais, cre Simón, moitas cousas fanse «porque sempre se fixeron así». Conceptos como «salga de espera» chocan co que as persoas, sobre todo as novas xeracións, están acostumadas ver no seu día a día.

«Somos demandantes de inmediatez, devoradores de información, habituados a un alto control de todo o que os rodea, e ao chegar ao hospital parece que estamos abocados a perder ese control». Foi unha conversación como esta con outros compañeiros do quirófano onde traballaba, no Hospital Álvaro Cunqueiro de Vigo, a que levou hai aproximadamente dous anos a Simón a crear AvisaMe, un servizo de comunicación integrada vía sms automatizados especialmente deseñado na súa orixe para ser utilizado cos familiares dos pacientes da área cirúrxica dos centros hospitalarios. «Establecemos, a través dunha aplicación web, unha canle directa de notificación e avisos cos acompañantes das persoas que están a ser intervidas en quirófano».

A necesidade de dar un xiro á relación cos familiares á espera era unha sensación compartida entre todo o equipo do hospital vigués, revela o enfermeiro. «Pensei, xa que non podemos eliminar o tempo de espera durante unha operación, por que polo menos non intentamos facer esta espera máis levadía, máis humana, para os acompañantes?». Simón aproveitou os seus coñecementos de programación para desenvolver unha solución pola súa conta que simplemente servise para demostrar os beneficios de contar cunha ferramenta así e, tras comprobar o interese xerado no mercado, púxose en contacto cun desenvolvedor especializado que se encargou do produto final.

Con AvisaMe, os familiares e amigos do paciente afórranse o mal grolo de ter que estar a agardar durante horas en angustiosas salas ou, directamente, encerrados no propio cuarto do paciente. «Son libres para buscar o seu propio espazo de espera, na cafetería, a capela, as zonas exteriores do centro, coa tranquilidade de que unha vez que a cirurxía finalizou, recibirán no seu móbil un aviso explicando onde acudir para ser informado». Outra opción desta plataforma galega, impulsada por Senda Startup, a primeira aceleradora galega especializada en proxectos de innovación sociosanitarios, é a posibilidade de realizar envíos personalizados naquelas intervencións que, por calquera motivo, prolónganse máis do agardado. «Esta opción é unha das mellor valoradas polos pais dos nenos que son operados -sostén Simón-. Moitos nos comentan que grazas a esas mensaxes senten que o equipo médico non se esqueceu delas durante a intervención e comprenden a súa angustia».

AvisaMe foi ideada, deseñada e testada na súa totalidade por profesionais que traballan a diario en quirófano. «Os beneficios son compartidos entre familiares e o propio centro; algúns centros comezaron a contactar connosco porque viron en AvisaMe un xeito de xestionar os fluxos de persoas nos seus corredores e diminuír o uso das salas, o que á súa vez repercutía en menor gasto de mantemento do mobiliario, limpeza, calefacción, luz...». O empuxón definitivo deullo, curiosamente, a entrada en vigor definitiva da nova normativa europea de protección de datos. «Con esta ferramenta, os hospitais poñen fin ás habituais chamadas por nome e apelidos nos corredores que, ademais de non ser elegante nin ética, converteuse nunha práctica ilegal con importantes sancións económicas».