Concellos da contorna rendibilizan a falta de áreas para caravanas en Vigo

María Jesús Fuente Decimavilla
maría jesús fonte VIGO / LA VOZ

VIGO CIDADE

Óscar Vázquez

Once municipios da zona acaparan a metade dos estacionamentos da provincia

23 ene 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

A provincia de Pontevedra é coa de Ourense a máis deficitaria en áreas de estacionamento para autocaravanas, un medio de transporte e de vida que non para de gañar adeptos. Das 27 áreas existentes na provincia, doce atópanse en once municipios da área metropolitana. Trátase de Cangas (2), Redondela, Tui, A Guarda, Oia, Soutomaior, Mos, Mondariz, Salceda, As Neves e Arbo. De todos eles, Cangas é o único que conta con dúas áreas, unha pública, e outra privada no cámping-car praia Arneles.

Curiosamente, Vigo non dispón dun espazo destinado a este tipo de vehículos de forma específica, a pesar de ser a cidade máis poboada de Galicia e ao tirón turístico. É a única das sete grandes cidades galegas que non conta co servizo. Esta circunstancia foi aproveitada polos municipios da contorna para gañar un turismo que cotiza á alza.

Das doce áreas de autocaravanas existentes na área metropolitana, oito son de carácter público e catro privado, aínda que de diferentes ámbitos. As da Guarda e Mos son das chamadas en ruta. Trátase habitualmente de espazos habilitados nas inmediacións de gasolineiras. A de Oia, pola contra, está situada no cámping O Muíño.

O resto de servizos da provincia están situados en Pontevedra capital, Agolada (2), Bueu, Dena, Forcarei, Lalín, Poio, Ponte Caldelas, Sanxenxo (2) Vila de Cruces (2) e Vilagarcía de Arousa (2).

A nivel provincial, Pontevedra ocupa o penúltimo lugar, con 22 áreas, só por diante de Ourense, que dispón de 21. Un dato sorprendente se se ten en conta que as Rías Baixas é unha das zonas máis turísticas de Galicia. No polo oposto están as provincias da Coruña, con 42, e Lugo con 35.

«É evidente que este tipo de vehículos estendéronse moito. Cada poucos metros hai unha área en Galicia. Iso ocorre porque hai unha asociación potente, temos moitos socios e facemos forza. Os concellos ven que é interesante e chámannos para consultar. Estamos a nos entrevistar cos alcaldes para tratar de conseguir máis. Temos pendente de estrear unha en Viveiro e o próximo mes porase en marcha outra en Betanzos», comenta Sindo López, tesoureiro da entidade que agrupa a case 700 socios.

Os concellos de pequeno e mediano tamaño consideran este tipo de turismo unha boa achega de ingresos para o comercio e a hostalería local. Lonxe de supor competencia algunha, na maioría das ocasións serve para complementar a oferta de cuarto.

«Sería conveniente que tivesen todas as cidades. A primeira de Lugo está a dez minutos andando do centro e a de Pontevedra tamén», indica López.

Á marxe dos sitios oficiais, existen outras zonas nas que se permite estacionar por un tempo limitado, aínda que non estender outros obxectos como o mobiliario de cámping. Outra opción é aparcar en espazos libres co risco de exporse a unha multa. É o que sucede ás veces nas inmediacións de praias, como é o caso de Samil e de Ou Vao.

«Só se necesita un sitio para baleirar as augas grises e negras e unha billa para coller auga»

En opinión de Sindo López, dispor unha área para autocaravanas require, máis que nada, vontade. «Só se necesita un sitio para baleirar as augas grises e negras e unha billa para coller auga. Para luz non fai falta, son autónomos, con placas solares ou outros sistemas», explica.

Os prezos dos vehículos poden oscilar decate os 50.000 e 300.000 euros, dependendo do espazo e servizos. Para os que non queiran rascarse tanto o peto existe un mercado de segunda man con prezos de todo tipo. O custo do aparcadoiro en zonas privadas pode oscilar entre os 10 e 15 euros diarios. Nalgunhas áreas en ruta, situadas en gasolineiras, permiten estancia gratis a cambio de consumir combustible.