A nova autovía entre Vigo e O Porriño non poderá saír do papel este ano

VIGO CIDADE

XOAN CARLOS GIL

Os Orzamentos Xerais do Estado só recollen 1,3 millóns de euros, algo que non dá para máis que redactar proxectos

14 ene 2019 . Actualizado ás 18:58 h.

A construción da autovía alternativa ás curvas de Tameiga (Mos) para unir Vigo e O Porriño farase agardar. Así o confirma o proxecto de Orzamentos Xerais do Estado, que difundiu esta mañá o Ministerio de Facenda. Segundo o documento financeiro do Goberno, a prolongación da A-52 recibirá o próximo ano 1,3 millóns de euros, algo que só dará para continuar a redacción do proxecto, na que se atopa. O mesmo plan económico establece que estará nesa fase outro ano máis e que toda esta tramitación custará 6,9 millóns de euros.

O Goberno de Mariano Rajoy anunciara no mes de abril do ano pasado que rescataba o vello proxecto de facer un túnel para salvar as curvas, un tramo que durante anos foi o máis perigoso das estradas españolas. O plan do goberno do PP contemplaba un investimento de 337 millóns de euros, pero esa intención nunca quedou reflectida nuns orzamentos. De momento, tampouco o está.

O proxecto de Orzamentos Xerais do Estado presentado polo Goberno de Pedro Sánchez tamén recolle actuacións de mellora da seguridade por 100.000 euros na autovía actual, a A-55. O Ministerio de Fomento comprométese a gastar un millón de euros en mellorar os 2,6 quilómetros da avenida de Madrid, un tramo da mesma autovía cedido ao Concello de Vigo despois dunha longa reclamación. Plasma, así mesmo, outras actuacións como a recuperación da muralla do Castro, en Vigo, por 145.000 euros.

Conexión

O AVE  directo de Vigo a Ourense, a liña que permitirá ir a Madrid sen ter que dar un rodeo por Santiago, tampouco sae da fase de estudos, a pesar dos distintos compromisos políticos. A chamada variante de Cerdedo só recibirá medio millón de euros o próximo ano, de modo que non se moverá nin unha pedra. Si haberá investimento para electrificar a liña entre Vigo e Tui, con 3,8 millóns, aínda que a construción de vía nova, que debería servir para que exista alta velocidade entre Vigo e O Porto, só terá un millón de euros.

Zona Franca e Porto absorben a maior parte do investimento do Goberno central en Vigo. O consorcio xa aprobou os seus orzamentos hai meses e estes intégranse nos do Estado. Ese documento recolle unha ampliación do Parque Tecnolóxico e Loxístico (PTL) de Valadares estimada en 14,6 millóns de euros. Tamén contempla 4,1 para a rehabilitación do edificio Siemens, na ETEA, que formará parte do Campus do Mar. Zona Franca prevé gastar outros 4,1 millóns na compra da panificadora para a súa rehabilitación e 4 millóns máis na creación do centro gastronómico.

A Autoridade Portuaria prevé investir outros 10 millóns de euros no porto seco de Salvaterra e As Neves (Plisan) e contempla medio millón para a terminal de Bouzas, así como 1,5 millóns para mellorar a actividade pesqueira ou 1,3 para actuacións que teñen que ver coa sustentabilidade ambiental.