O CTAG postula á eurorrexión para unha fábrica de baterías de coches eléctricos

Luis Carlos Llera Llorente
luís carlos llera VIGO / LA VOZ

VIGO CIDADE

GUSTAVO RIVAS

O centro considera que hai que explotar o litio do norte de Portugal para crear unha «gigafábrica» e non depender de Asia

22 oct 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

O coche eléctrico avanza na xungla urbana e nas estradas. A súa progresión non ten volta atrás. E para iso necesítanse grandes fábricas de baterías eléctricas para coches, sinala o CTAG. «O próximo ano haberá 54 modelos de coches eléctricos no mercado», asegura o enxeñeiro Miguel Segovia, director de Hardware Mechatronics Development, no Centro Tecnolóxico da Automoción de Vigo (CTAG), un centro de investigación situado no Porriño onde 600 enxeñeiros e técnicos trazan o rumbo ao coche do futuro.

No 2025 «PSA terá versións eléctricas en todos os modelos», asegura este mando do CTAG. Nesa mesma data o grupo Volkswagen Audi, Seat terá 80 modelos eléctricos ou híbridos. Ademais, PSA Vigo «vai proporcionar todas a baterías eléctricas do grupo».

Na próxima década practicamente todos os fabricantes de vehículos terá unha gran parte ou toda a gama electrificada, recalca este experto enxeñeiro, un dos pioneiros do CTAG, que traballa na unidade mixta coa empresa Borg Warner. Esta empresa é un dos líderes en sistemas de propulsión para vehículos de combustión, híbridos e eléctricos. En Vigo desenvolve solucións innovadoras, baseadas no intercambio térmico, para a redución do consumo de combustible, as emisións contaminantes e a mellora do rendemento dos motores. En Borg Warner deseñan e fabrican principalmente módulos de recirculación de gases de escape.

Miguel Segovia advirte de que o aumento de produción de coches eléctricos e híbridos, que funcionan con baterías vai requirir grandes investimentos. «Hai que adaptar o sector e a industria de compoñentes e necesítanse gigafábricas de baterías». O problema, segundo Segovia, é que «Europa e Estados Unidos non souberon coller o tren a tempo» e así non existe no continente ningunha fábrica de gran tamaño para dar resposta á demanda que se aveciña, aínda que «Alemaña, a través de Bosch, está a exporse construír unha cun investimento de mil millóns de euros».

Nestas circunstancias, a eurorrexión constitúe un lugar óptimo porque «no norte de Portugal hai grandes xacementos de litio sen explotar». Este mineral é necesario para fabricar as baterías.

A carencia dunha megafábrica de baterías nesta zona fai que o grupo PSA e outros fabricantes de coches teñan que recorrer a provedores asiáticos. Agora mesmo PSA importa as baterías eléctricas de dúas grandes empresas: LG Chem, de Corea e CATL, de China . Asia anticipouse ao futuro da automoción e Europa ten que darse présa para manter o seu peso. «Europa non apostou polas baterías e estámolo pagando», sinala Segovia.

As investigacións que se realizan no CTAG teñen como obxectivo innovar nun ámbito que vai experimentar un importante cambio cando se xeneralicen as baterías de litio sólido. «O electrolito sólido proporciona maior capacidade, densidade enerxéticas e maior seguridade», sinala un dos enxeñeiros xefes do CTAG.

Os investigadores de Vigo e a súa área están a traballar en mellorar a seguridade nos vehículos eléctricos. Estes, como os que ten motor de combustión non están exentos de riscos. Un deles son os incendios. No caso dos eléctricos, estes son máis aparatosos xa que apagar as baterías require unha gran cantidade de produto extintor.

No 2010 Mitsubishi Motors en colaboración con GS Yuasa Corporación anunciaron a súa intención de instalar unha unidade de produción de células de ións de litio en Europa. Unha das localizacións que se barallou foi Vigo debido a que a factoría do Grupo PSA Peugeot-Citroën está a promocionar o vehiculo eléctrico. Mitsubishi estima que en 2020 o mercado de baterías de ións de litio que se utilizarán en vehículos eléctricos, híbridos e híbridos enchufables superará os 18.000 millóns de euros, e ese é o negocio ao que quería acceder desde un posible centro de produción en Galicia. Negociaron coa Xunta para investir 500 millóns na Plisan. Pero a inseguridade xurídica paralizoulles.