Peinador afronta coa garantía do novo ILS o pico da tempada estival

Carlos Punzón
c. punzón VIGO / LA VOZ

VIGO CIDADE

Marcos Canosa

Aena activou onte o sistema antinéboa, cuxa substitución afectou a 21.000 viaxeiros

30 jun 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Acabouse. A néboa e as nubes baixas deixaron onte de ser un impedimento insalvable para o aeroporto de Vigo. Tras culminar os voos de calibración, interpretar os parámetros obtidos e notificar o cambio aos organismos de aviación internacionais, Aena deu onte por activado o novo sistema de axuda á navegación con baixa visibilidade , o ILS de categoría III, que guiará cando sexa preciso as aterraxes en Peinador durante os próximos quince anos.

A factura polo cambio de equipos pagárona sobre todo os case 21.000 pasaxeiros que se viron impedidos a tomar os voos entre os aeroportos contratados e á hora estipulada, ao ser canceladas ou desviadas as operacións de ata 165 avións, segundo o balance ofrecido onte por Aena, aínda que o xestor aeroportuario sinalaba xa o mércores que nese momento eran 183 os voos afectados desde que se desconectou o ILS o 7 de maio. Esta segunda cifra é a máis próxima á realidade, pois nela se contemplan tamén voos cancelados en orixe por mor da mala previsión meteorolóxica para Vigo.

Aena admite que houbo, sobre todo en xuño, máis días dos previstos con baixa visibilidade, ao pasar dos nove que estatisticamente se producen nese mes en Peinador a 16 nesta ocasión, e con néboas que non se disiparon durante gran parte da xornada.

Antes de finais de ano está previsto que os sistemas de axuda á navegación rexistren un novo cambio en Peinador, ao estar programada a instalación do sistema vía satélite EGNOS, pero que non requirirá de obras e non afectará xa que logo ao desenvolvemento do tráfico aéreo.

O aeroporto ofrecerá en xullo 16 rutas ao arrincar o convenio con Air Nostrum

Air Nostrum converterase en xullo de novo este ano na aeroliña con maior oferta de rutas no aeroporto de Vigo. Froito do convenio asinado co Concello a través dun concurso ao que só se presentou a compaña rexional española, Peinador retomará na segunda metade de xullo destinos como os de París, Londres, Sevilla e Valencia (este último xa en funcionamento para voar todo o ano), a cambio de 3,365 millóns de euros que cubrirán o despregamento estival de Air Nostrum ata o ano 2020 incluído.

Aínda que a compaña non dispara historicamente os tráficos da terminal viguesa (é a quinta de Peinador e o ano pasado moveu 51.998 pasaxeiros), é a que maior diversidade lle outorga ao panel de voos da pista olívica, con oito destinos, aínda que durante parte do verán deixa de actuar na ruta anual a Bilbao.

Os voos a Menorca relanzarán o día 13 a súa oferta en Vigo, á que se irán sumando xornadas despois París, Gran Canaria (en competencia co seu cliente para alugueiro de avións Binter), Londres, Eivissa e Palma de Mallorca.

A Deputación de Pontevedra abona á mesma compaña española 736.000 euros en tres anos por voos a Valencia, Eivissa e Palma de Mallorca.

A actual tempada aérea estival é, por outra banda, a última cuberta polo convenio asinado entre o Concello e Ryanair, polo que a compaña irlandesa cobre durante todo o ano a ruta de Barcelona e desde marzo a outubro as de Dublín, Edimburgo, Milán Bérgamo e Bolonia a cambio de 4,4 millóns de euros por tres anos de presenza na pista viguesa.

O Concello e a aeroliña de baixo custo negocian a renovación do citado convenio para o próximo ano, con novidades e cambios na súa grella, na que é difícil que inclúan a Madrid.