A renovación da flota de Pescanova atrásase ata xuño por «flocos técnicos»

s. antón VIGO / LA VOZ

VIGO CIDADE

M.MORALEJO

A empresa resta importancia á demora, que considera dentro do normal nun proxecto desta envergadura

15 mares 2018 . Actualizado ás 14:48 h.

Flocos de tipo técnico están atrasando o arranque da renovación da flota de Pescanova. Cando o pasado novembro anunciou que o estaleiro elixido para levar a cabo dita renovación era Armón, a pesqueira afirmou que tiña présa para xubilar algunhas unidades especialmente obsoletas, con máis de 40 anos de antigüidade, polo que sinalou que o arranque do proxecto era inminente. «Comezará a principios do 2018», puxo por escrito nun comunicado, pero estamos a mediados de marzo e segue sen cortarse unha chapa. Fuentes coñecedoras do contrato aseguran que, como pronto, o traballo non empezará antes de finais de maio ou principios de xuño.

As mesmas fontes negan que exista o menor problema co financiamento. «Ese capítulo está resolto», sosteñen. A demora vén dada por «as voltas» que os técnicos de Pescanova seguen dándolle ao proxecto, fundamentalmente en materia de equipos. En todo caso, no que si coinciden algúns empresarios do sector que tamén optaron ao proxecto, é en que o orzamento está medido ao céntimo, xa que o custo total da operación ascende a 42,5 millóns de euros para fabricar 7 pesqueiros, en concreto tres arrastreiros fresqueros para faenar en Namibia e catro conxeladores para Mozambique.

Os primeiros, de 50 metros de eslora, estarán especialmente adaptados ás necesidades da fábrica de Nova Pescanova na cidade de Lüderitz para o procesado de pescada. Pola súa banda, os conxeladores, de 32 metros de eslora, destinaranse a capturar lagostino. Son as primeiras unidades que encarga a compaña desde que en 1987 incorporou á súa flota o Sil, construído no extinto Santodomingo.

Nova Pescanova resta importancia á demora no inicio da construción, «normal en proxecto desta envergadura», afirma un portavoz, que engade que en breve «empezará a cortarse chapa».

Armón construirá na súa factoría de Vigo catro dos sete buques de Nova Pescanova, os tres conxeladores e un dos fresqueros. O resto faranse na de Burela. De acordo co contrato, os barcos terán que estar rematados no 2020. O grupo conta cunha flota de 72 barcos.

Armón xa curta chapa para un dos 2 novos pesqueiros arxentinos

Mentres agarda que Nova Pescanova peche os últimos detalles técnicos ao seu proxecto de renovación de flota, Armón xa empezou a cortar chapa para un dos dous pesqueiros que a armadora arxentina Moscuzza encargoulle en febreiro, con ocasión da entrega do José Américo, que xa está a operar en augas do país austral. Iso si, terán que agardar unhas semanas para colocar a quilla porque teñen todas as bancadas ocupadas.

Os barcos serán practicamente xemelgos do José Américo. Terán 39 metros de eslora e contan cun orzamento de 7 millóns de euros. O prazo de execución é dun ano. Moscuzza non descarta realizar un novo encargo -sería o terceiro- xa que, segundo recoñeceu o seu xerente o pasado febreiro, necesitan renovar polo menos un barco máis de fresco.

Armón Vigo é a día de hoxe o estaleiro coa carteira de pedidos máis avultada da ría no que a número de unidades se refire, nove en total, tras a entrega hai unha semana o primeiro dos dous palangreiros de superficie encargados pola armadora coruñesa Downey. A entrega da unidade xemelga, en fase final de armamento, prevén entregala a finais de verán.

Carga de traballo

Tamén este ano, pero a finais, entregarán o arrastreiro de 53 metros de eslora que están a construír para Namibia, cuxa botadura está previsto levar a cabo o próximo mes. Tamén en fase de aceiros, están a traballar no oceanográfico encargado pola Universidade de Ciencias Agrícolas de Upsala (Suecia). Trátase dun buque de 70 metros de eslora orzado en algo máis de 40 millóns de euros, que estará equipado coa máis alta tecnoloxía de investigación mariña. O líder do proxecto, Anders Englund, sinalou con ocasión da firma do contrato que antes de adxudicar o contrato realizaron «un longo proceso de procura» ata conseguir «un estaleiro con ampla experiencia en buques de investigación». Neste caso, a entrega está prevista para a primavera do 2019. O estaleiro ten garantida carga de traballo ata o 31 de decembro dese ano.