Barceló lánzase a por NH para converterse no primeiro grupo hostaleiro español

d. casas REDACCIÓN / LA VOZ

VIGO CIDADE

EDUARDO PEREZ

A operación apenas tería impacto en Galicia, onde abunda un perfil hostaleiro de empresas familiares

21 novs 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

Crear un xigante hostaleiro en España, o primeiro por facturación e número de hoteis, capaz de competir coas grandes corporacións nos mercados nacional e internacional é o obxectivo da proposta de fusión lanzada onte polo grupo mallorquino Barceló sobre o madrileño NH Hotel Group. Unha operación pola que estaría disposto a pagar 2.480 millóns de euros e facerse co control ao quedar co 60 % do grupo fusionado.

A Comisión Nacional del Mercado de Valores (CNMV) decidiu, antes de que abrisen os mercados, suspender a cotización de NH Hotel Group para evitar especulacións co valor da acción, tras filtrarse a operación. Primeiro Barceló e logo NH confirmaron á Comisión que o grupo mallorquino remitiu unha carta dando «mostra de interese non solicitada, preliminar e non vinculante» da iniciativa. Barceló estaría disposto a valorar cada título de NH de forma que representase unha prima superior ao 20 % sobre a cotización media dos tres últimos meses.

Pasado o mediodía, o grupo que preside Alfredo Fernández Agras renovou a súa volta aos mercados, tras a suspensión de varias horas, cunha subida dun 18 %, moderándose ata un 12 % ao peche da xornada, o que podería interpretarse como un premio a esta posible unión. A capitalización bolsista de NH, única cotizada das dúas protagonistas da operación, acadaba onte os 2.000 millóns de euros, 250 millóns máis que ao peche do mercado do pasado venres.

Os argumentos que esgrimen fontes de Barceló son de carácter estratéxico. «Esta formulación responde á vontade do presidente, Simón Pedro Barceló, desde fai máis de dez anos, de crear un gran grupo hostaleiro español porque cando hai que competir no mercado internacional resulta moi difícil expor unha oferta interesante fronte ás grandes corporacións internacionais», recoñeceron. Aspírase a crecer en tamaño e dispor dunha marca española de envergadura para competir no mundo.

Sen dúbida, a posición dos dúas firmas xuntas darían lugar ao maior grupo hostaleiro español con preto de 110.000 cuartos en máis de 600 hoteis por todo o mundo. Mentres Barceló, que agora é unha empresa familiar e integraríase no que quere fusionar para manter a sociedade cotizada, achegaría a súa especialización en hoteis vacacionais con forte presenza no Caribe, NH orienta o seu negocio con hoteis urbanos e a súa rede esténdese sobre todo por Europa.

Barceló entende que é esta «unha carreira longa no tempo», aínda que nalgúns medios aseguran que se está negociando desde hai meses. NH insiste en que calquera cambio pasaría polo consello de administración, cuxos principais accionista son o xigante chinés HNA (29,5 %, pero sen representación por conflito de intereses), o fondo británico Oceanwood (12 %) e Hesperia (9%). Reitérase que a compaña ten un plan de negocio para tres anos e ese é o seu obxectivo, aínda que non mostrou un rexeitamento tallante á proposta de Barceló.

Estes movementos teñen unha incidencia menor en Galicia. Con preto de 800 hoteis de entre unha e cinco estrela. Só NH ten presenza na comunidade con 5 hoteis, 3 na Coruña e 2 en Vigo. De feito, Barceló anunciou recentemente o alugueiro, para a súa explotación, dun establecemento en Vigo para o primeiro trimestre do ano próximo. Segundo datos do Clúster de Turismo , Galicia ten un perfil moi definido neste negocio, onde son maioritarios os hoteis de propiedade e explotación familiar, aínda que están presentes as principais cadeas.