A nova cara de Ponteareas: 20.000 metros cadrados de humanizacións

María Jesús Fuente Decimavilla
maría j. fonte PONTEAREAS / LA VOZ

PONTEAREAS

M.MORALEJO

O proxecto máis grande inclúe seis cales da contorna da praza de Bugallal

20 abr 2021 . Actualizado ás 23:14 h.

No seu día os veciños facían gala do slogan «Ponteareas camiño de ser cidade» e, efectivamente, empezou a crecer en habitantes, edificios e vehículos que gañaron terreo aos peóns. Seguindo de novo ás grandes cidades a localidade tivo que emprender o camiño das humanizacións para recuperar espazo. Coas seis últimas previstas agárdase chegar aos 20.000 metros cadrados no centro do municipio. A idea é cambiar por completo o modelo de mobilidade e de espazo público e dar prioridade a peóns e ciclistas.

As actuacións iniciáronse polo popular paseo Matutino, San Roque e a praza Fernández Vega para continuar na actualidade coa rúa Redondela, praza de Bugallal, contorna do centro de saúde e complexo polideportivo Álvaro Pino.

M.MORALEJO

Contratadas están Braña e Escritor Manuel Domínguez Benavides e en proxecto atópase outra quenda de viarias do centro urbano, en concreto cálelas Constitución, Concha Brey, Senén Canido, un tramo de Reveriano Soutullo, Vidales Tomei e Morales Hidalgo para as que opta a unha axuda de 50.000 euros. Será a actuación máis ambiciosa de todas e tamén a de maior incidencia na fisionomía de Ponteareas. as rúas terán plataforma única con uso peonil e ciclista e con tráfico de vehículos a motor limitado a carga e descarga, transporte de mercancías, residentes, garaxes e servizos esenciais. O proxecto pretende conectar o próximo espazo peonil da contorna da praza de Bugallal co Concello, xardíns da Giralda e Rogelio Groba. Desta forma, xunto á praza Maior e ás rúas Oriente, Esperanza, Enrique Troncoso e Rogelio Groba, sumará os 20.000 metros cadrados.

M.MORALEJO

O Concello de Ponteareas basea a súa estratexia humanizadora nunha enquisa elaborada polo Plan de Mobilidade Urbana Sostible (PMUS) na que o 96,9 % das 500 persoas enquisadas manifestaron que se precisan máis espazos peonís e semipeoniis. Tamén tivo en conta o tránsito de persoas por algúns itinerarios como o que discorre entre a Constitución, praza de Bugallal e Vidales Tomei, que acada picos de case mil peóns á hora.

Un dos obxectivos dos próximos proxectos é potenciar a mobilidade en bicicleta nunha zona con numerosos servizos administrativos e comerciais, reducindo non só o tráfico de coches, senón tamén a contaminación.

As actuacións coinciden coas previsións contempladas no plan de mobilidade urbana para a creación dun eixo verde que debe conectar o regacho de Véndaa co río Tea atravesando o centro da vila e os camiños escolares seguros.

A outra cara da moeda é a supresión de prazas de aparcadoiro. Só o proxecto das seis cales que se intenta executar supón na actualidade un 73 % de ocupación dos vehículos a motor nunha superficie de 5.827 metros cadrados. «Tratar dun dous proxectos máis ambiciosos para Ponteareas dás últimas décadas», destaca a alcaldesa en funcións, Cristina Fernández Davila. Para paliar ese déficit estase creando un aparcadoiro en Sarmiento Rivera con 200 prazas, que se abrirá en breve e sumarase á ampliación do de Granitos de Galicia con 140 prazas.

O PP, con todo, non ve tan claras as cousas e denuncia malestar entre os veciños pola reordenación do tráfico na contorna do pavillón Álvaro Pino e o centro de saúde. Advirte que non existe un plan de tráfico adaptado á realidade e que se dan bandazos na reordenación, o que provoca atascos e confusión. Pide que se trate de acordar coa poboación.