A cervexa artesá galega que se saborea e entra polos ollos

Olga Suárez Chamorro
Olga Suárez LA VOZ | REDACCIÓN

PONTEAREAS

Cedida

Galician Brew fabrica no val do Tea catorce variedades da bebida con auga de manancial, un deseño moi coidado e con identidade propia

23 ene 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

Miña terra galega ou Fai un sol de carallo son os nomes cos que esta marca de cervexa presenta ao mundo os seus produtos. Chámase Galician Brew, naceu fai cinco anos no val do Tea, entre Ponteareas e Mondariz, e elabora catorce variedades do caldo de lúpulo: «Cada persoa debe atopar a súa cervexa e encántanos innovar», subliña Isabel Viéitez, sevillana de nacemento pero de orixe galega e que é a alma máter deste proxecto empresarial que, como todos, sufriu neste 2020 pandémico. Inauguraron a súa fábrica dúas semanas antes do estado de alarma polo que non puideron aproveitar toda a súa capacidade de produción.

Empezaron no 2015 con dous fermentadores de 250 litros e han ir crecendo de xeito sostido. O pasado ano a produción acadou os 60.000 litros, repartidos en varias liñas de produción: unha ecolóxica con tres variedades certificadas, outra que denominan «craft», onde entran a maioría dos seus produtos; e unha terceira. «freak» na que dan renda solta á súa imaxinación. Todas elas teñen en común a auga con que se elaboran, procedente do manancial natural da mesma leira onde se atopa a fábrica: «Elaboramos sen engadidos e usando parte do lúpulo de colleita propia», explica Viéitez. E fala doutro dos propósitos nos que traballa esta empresa con selo galego: acadar a produción de lúpulo necesario para ser autosuficientes: «É un proxecto que queremos impulsar este ano porque é a esencia da nosa forma de ser, apostar polo desenvolvemento rural». Levan tres anos como produtores autorizados pero na actualidade só poden usar o lúpulo que cultivan para o aroma da cervexa a través dunha técnica chamada dry hopping, coa que se consegue unha cervexa cun aroma máis forte e diferenciado. Como o que ten o seu produto estrela, a cervexa Miña terra galega, que é a preferida dos seus clientes: «Reflicte claramente o que somos, os nosos valores, o noso produto e a nosa esencia», di a empresaria cervexeira. Tamén destaca un nova liña na que traballan, máis lupulada e que bautizaron con outra expresión moi galega: Fai un sol de carallo; e pronto lanzarán unha sen alcol e sen gluten e outra afrutada.

Con todos estes novos produtos, Galician Brew adáptase aos novos gustos dos usuarios e os cambios no mercado. A súa liña ecolóxica apunta á súa clara intención por apostar pola calidade, aínda que recoñecen que non é a súa cervexa máis rendible; un tema que tamén acusan á paralización de feiras e outras canles de distribución nas que se adoita dar mellor saída a este tipo de produtos. O que non fan, destaca, é elaborar para outras empresas nin marcas.

Interior de la fábrica de Galician Brew
Interior da fábrica de Galician Brew

As cervexas de Galician Brew non só se saborean, senón que tamén entran polos ollos. As súas etiquetas rechamantes están creadas polo deseñador David Lages e son parte esencial da firma.

En canto á súa distribución, estas bebidas véndense por toda Galicia, pero tamén chegaron a outros puntos da xeografía española, grazas á tenda online. Na comunidade, empezaron con bares e tendas de proximidade, pero agora xa están en supermercados.

Agora a súa dona agarda o fin das restricións para poder sacar o máximo partido á súa fábrica: «Estamos nun lugar privilexiado e encántannos os eventos e visitas». Nos seus plans está facer cursos de formación, catas e excursións. E, con todo isto, queren que Galician Brew sexa un proxecto sostible e de futuro.