Endurecen os requisitos de navegación na ría de Vigo para evitar accidentes
SOMOS MAR · Exclusivo subscritores

As motos acuáticas non poderán circular de noite nin con ondas altas
19 jul 2025 . Actualizado á 09:18 h.Capitanía Marítima actualizou e reforzou os mecanismos de control e seguridade na ría de Vigo. O xurdimento de novas modalidades de navegación e o crecemento exponencial do turismo náutico impulsou ao organismo da Mariña Mercante a publicar, despois de catorce anos, unha nova resolución con disposicións adicionais para garantir o control no mar, evitar accidentes e minorar o impacto ambiental.
«O notable aumento de tráfico de pasaxeiros nas rías de Vigo e Pontevedra fai imprescindible reforzar os mecanismos de control e seguimento de todos os buques e embarcacións de pasaxe», recoñece Capitanía Marítima no documento publicado o pasado 9 de xullo no Boletín Oficial dá Provincia de Pontevedra. Esta circunstancia motivou que os buques de pasaxe, independentemente do seu tamaño e o número de persoas a bordo, deben contar con sistema AIS «e mantelo en funcionamento en todo momento, incluído o fondeo» a fin de controlar a súa posición, advirte.
Non só hai cada vez máis barcos navegando debido á propia actividade portuaria, senón que tamén hai cada máis embarcacións de recreo pola costa. A expresión «de tempada» para referirse ás actividades náuticas carece de sentido porque agora hai bañistas, motos náuticas ou surf en calquera momento. Por iso é polo que Capitanía Marítima sinale que a resolución pasa a ser aplicable «todo o ano». «A afluencia significativa de persoas ás praias e a presenza de embarcacións de recreo fóra dos meses de verán xustifican que estas normas e instrucións aplíquense máis aló do período estritamente estival», establece.
Como ocorreu noutros puntos do litoral español, a Mariña Mercante estableceu un capítulo de instrucións específicas para intensificar o control sobre as motos náuticas no sur de Galicia e evitar situacións de perigo. Considéranse embarcacións de recreo para todos os efectos. Deben ter seguro de responsabilidade civil e as que se alugan, de accidentes. Só poden circular en horario diúrno e se as ondas non superan o metro de altura e quedarse a cincuenta metros como mínimo de nadadores e barcos. Ademais, o organismo de seguridade no mar pode prohibir que naveguen se considera que as condicións meteorolóxicas non son adecuadas.
Conscientes do xurdimento de artefactos sen motor que impregnan a costa, a Capitanía Marítima de Vigo tamén estableceu recomendacións para quen practica surf, pádel surf ou windsurf. Aconséllase practicar estas actividades sempre en compaña doutra persoa, en período diúrno, con boa visibilidade e evitando comezar a navegación á tardiña. Non poden empregarse dentro das zonas de baño e recoméndase utilizar «traxe de neopreno de cores vivas» así como alertar a alguén en terra da hora prevista de inicio e fin da actividade.
En canto ao Parque Nacional Illas Atlánticas, Mariña Mercante converte en norma de obrigado cumprimento dispor da autorización do órgano xestor das illas, algo xa recollido no real decreto do parque do 2002.
Un documento para esclarecer as condicións dos alugueiros náuticos
O crecemento de negocios vinculados á explotación comercial de actividades náuticas tamén animou á institución da Mariña Mercante a ordenar e profundar nas normas xerais que se deben cumprir. Así, no caso das actividades nas que se necesite ocupar temporalmente a area ou outro tipo de instalacións públicas, a sociedade deberá dispor de autorización do xestor da lámina de auga correspondente e dunha autorización de funcionamento que outorgará a Capitanía Marítima. Este visto e prace, ademais, deberase renovar anualmente.
As persoas físicas ou xurídicas que organicen as actividades, ademais, deberán dispor dun rexistro interno e telo dispoñible no que se detalle o tipo de actividade que se desempeña, o percorrido previsto e o seu horario, o número de participantes, a idade e as persoas de contacto. Ademais, os plans en réxime de alugueiro deberán realizarse durante o día, en condicións de vento inferior a forza 3 e a unha distancia máxima de 500 metros dun lugar ou unha zona visible.
Velocidade
En canto ao alugueiro de embarcacións que non precisan de título para o seu goberno, a velocidade máxima é de 7 nós (uns 12 quilómetros por hora).
Ademais, no interior dos polígonos de bateas, as embarcacións han de reducir a súa velocidade a unha potencia máxima de 8 nós (uns 15 quilómetros por hora).