Vigo alivia o seu cemiterio de barcos coa retirada dun atunero que leva oito anos en Beiramar

M.A.P. VIGO / LA VOZ

VIGO

O Atlántico partirá mañá cara a Xixón para o seu despezamento

31 may 2023 . Actualizado ás 04:46 h.

O atunero Atlántico deixará o porto de Vigo despois de oito anos amarrado no peirao de Beiramar. O pesqueiro será remolcado mañá ata un estaleiro de Xixón con competencias para mutilar un barco como este, que leva case unha década varado, coa estrutura danada e equipado con material que o paso de tempo volveu inservible. Mesmo creceron fieitos na rampla traseira. A despedida deste buque coincide coa polémica que se xerou este mes coa chegada do Santa Isabel, de pavillón de Belice, e en estado deplorable. Tras un exame de Capitanía Marítima, detectáronse 53 deficiencias e foi trasladado para reparar ata as bancadas da antiga Vulcano. Por agora, non comezaron os traballos.

O Atlántico figuraba na flota dunha armadora española crebada e intervida máis tarde por unha empresa venezolana. Esta última logrou modernizar e renovar dous pesqueiros, pero fracasou no intento de pór a punto o atunero que deixaron morrer en plena fachada marítima de Vigo. Dous mozos peruanos custodiaron o barco durante estes últimos anos. Son persoas alleas á tripulación ás que sinxelamente se lles encomendou a tarefa de vixiar o atunero en transo de ser chatarra. Nun punto da historia, existiu a posibilidade de dar unha nova vida ao Atlántico, pero non existiron medios económicos que apoiasen esta intención. «O relato está lonxe de ser romántico», sostén un técnico do estaleiro asturiano que onte revisaba o estado do pesqueiro acompañado polo único gardián que se quedou ata o final.

A regulación española para o despezamento de barcos é estrita e o proceso é caro, segundo describe a Organización Internacional Marítima. Os riscos ambientais que entraña esta actividade son altos, polas partículas tóxicas de pintura que emanan do desmantelamento e a contaminación que producen os metais pesados. Os estaleiros de Vigo, por exemplo, preferiron desquitarse desta tarefa e en Xixón destaca a especialización do Musel. O Porto de Vigo, no seu informe sobre o despezamento e a reciclaxe de buques, advirte que durante a operación «se deberá instalar unha barreira anticontaminación cercando a zona de traballo» e que está prohibida a tarefa á boia.

XOAN CARLOS GIL

A Cooperativa de Armadores de Vigo (Arvi) solicitou axudas «xenéricas» ás administracións —o Ministerio de Pesca proxecta coordinar coas comunidades autónomas esta tarefa— para despezar ou reciclar os navíos. Xenéricas porque demandan axuda tanto para renovar parte da flota como para aqueles barcos cos que xa non hai nada que facer. Sobre o primeiro dos casos, lembran as presións que exerce Europa pola modernización, mellora da habitabilidade dos barcos e a posta a piques dos seus sistemas para que sexan menos contaminantes, indica Javier Touza, presidente dos armadores.

En Vigo, especialmente a terminal de Bouzas converteuse nunha especie de cemiterio de barcos. Nestes momentos, hai unha decena de pesqueiros amarrados á espera do seu destino final, como o Vilachán, Feixe, Emilita, Jacqueline ou Antony. Outros, como o Favaios ou o Camiño, ocuparon este espazo portuario por máis dunha década. Moitos deles foron construídos nos oitenta e xa están xubilados. Recentemente, interviñeron sobre outro deles, co casco azul. Na Laxe, permanece o narcobuque Karar desde fai máis de tres anos á espera de ser poxado.