Teis e as casas situadas xunto á AP-9 en Rande quedan sen pantallas antirruido

VIGO

Audasa

Hai 165 edificacións que soportan máis son do tráfico do legal. Levantaranse en nove meses 3 quilómetros de biombos de metacrilato de ata sete metros de alto

23 abr 2022 . Actualizado ás 19:57 h.

O barrio vigués de Teis e as vivendas próximas á ponte de Rande non poderán illarse do ruído da autoestrada a pesar de formar parte dos núcleos máis afectados pola contaminación acústica que xera o tráfico que circula polo viario. O proxecto de instalación de pantallas para reducir devanditos inconvenientes sonoros fréase no límite dos municipios de Vigo e Redondela. Devandito plan, que onte viu a luz, advirte tamén que a colocación dos biombos no viaduto que dá acceso á ponte de Rande en dirección Pontevedra «obrigaría a unha revisión completa do deseño da súa estrutura, a reforzos de relevancia» e implicaría unha redución do ancho da calzada «cunha diminución na funcionalidade do tramo en situacións de urxencia».

Dita información inclúese nos case mil folios dos que consta o proxecto que se somete xa a información pública nos concellos de Redondela e Vilaboa para propiciar a presentación de alegacións.

Os tramos que se illarán suman 2,93 quilómetros entre o 3,805 (xunto ao paso elevado do camiño das Laxes, en Chapela) e o 5,744 (pasado o centro de saúde da mesma parroquia redondelana). Audasa contabiliza 165 vivendas que sofren unha contaminación acústica superior á legal, das que 162 rexístrano polas noites, aínda que engade no caso de Chapela á nacional 552 como outra fonte sonora relevante.

O estudo dá conta da necesidade de levantar biombos de entre 0,9 e 6 metros de alto respecto da cota da calzada da autoestrada. Pero nalgúns puntos os paneis que serán fabricados en metacrilato translucido de 20 milímetros de grosor, terán en realidade máis altura ao asentarse sobre estruturas metálicas para igualar a súa disposición ou elevalos sobre o terreo que circunda a autoestrada. Na zona de Igrexa, en Chapela, ese perfil metálico sobre o que se asentará o biombo terá sete metros, e outros catro amais no seu acabado plástico.

Os autores do traballo sinalan que chegaron a estudar a colocación de pantallas de ata 14 metros de altura xunto ao viaduto sur, o que desemboca na ponte de Rande sobre a parroquia redondelana de Cabanas. Pero conclúen que nin así se rebaixaría o ruído por baixo do limiar legal nas devanditas zonas.

Case 65 decibeis pola noite

Alí chegan a soportar ata 73 decibeis durante o día e 64,7 pola noite. «A priori non existe ningunha medida correctora eficaz e viable que poida reducir os niveis de ruído nas edificacións afectadas», sinala o informe respecto de dita área, na que se inclúe a que se atopa debaixo do viaduto. Advirte Audasa que mesmo sería necesario invadir propiedades privadas para colocar biombos nesa zona.

Tamén descartan montar os paneis na propia ponte dado que obrigaría a retranquear o espazo útil do carril para preservar o pretil que contén aos vehículos en caso de accidente, ou ampliar o taboleiro cara ao exterior, posibilidade que inciden os técnicos poría en perigo a resistencia do viaduto pola presión que podería chegar a exercer o vento nos paneis. «Obrigaría a un recalculo completo do viaduto e é máis que probable que sexa necesario un reforzo importante do taboleiro» da ponte, advirten os enxeñeiros. «Non é viable a construción de ningunha pantalla ao bordo do taboleiro do viaduto. Non existe ningunha medida correctora eficaz e viable que poida reducir os niveis de ruído nas edificacións afectadas», engádese no estudo entregado ao Goberno.

 

AUDASA

Obras con tráfico aberto

Como xa se fixo durante a ampliación da ponte de Rande, a instalación das pantallas, que se sinala durará 9 meses, efectuarase co viario aberto ao tráfico. Leste, adiántase, regularase nos tramos afectados por «señalistas ou semáforos», sen que Audasa faga mención de momento a unha posible redución das peaxes polos posibles inconvenientes que poidan causar os traballos.

Proponse licitar as obras e a subministración dos materiais necesarios en sete millóns de euros e a formulación de efectividade é de dez anos.