Xorde en Portugal unha fronte para que o AVE O Porto-Madrid non pase por Vigo

VIGO

Comboios de Portugal

Expoñen unha liña a Bragança e unila en Zamora co tren rápido galego

19 dic 2021 . Actualizado ás 21:46 h.

Portugal lanzou un ambicioso plan ferroviario para facer do tren o transporte crave no país na próxima década e entrelazar dun xeito máis efectivo e sostible as súas principais urbes. Esa aposta polo tren que engloba 16 proxectos e un investimento previsto de 10.510 millóns de euros, ten na liña de alta velocidade entre O Porto e Lisboa (1 hora 15 minutos de viaxe) e o novo trazado entre a segunda cidade do país e Vigo (1 hora) dúas dos seus principais eixos. Pero o interior de Portugal reclama aproveitar os fondos europeos e a intención política de recuperar o ferrocarril para enganchar ás rexións menos agraciadas economicamente á captación de empresas, frear o seu despoboamento e servir como escenario de saída máis directa cara a Europa.

A Associaçãou Vale D'Ouro, entidade de análise socio cultural e representación do distrito de Vila Real e o territorio da antiga provincia de Trás-móntesvos e Alto Douro, abriu unha fronte de debate para que Portugal opte por unha saída directa entre O Porto e Madrid, en lugar de deixar descansar esa relación no trazado que levaría do norte do país a Vigo para continuar ata a entrada de Santiago antes de encamiñarse á Meseta, mentres non se constrúa a variante de Cerdedo.

A entidade do nordeste luso, que conta con trece anos de existencia, confeccionou un extenso estudo reunindo a técnicos e especialistas co que defende a construción dunha nova liña ferroviaria que sirva ao tren de alta velocidade e ao convencional e que parta do aeroporto do Porto, o Sá Carneiro, para continuar en liña recta por todo o norte do país ata superar a localidade de Bragança e unirse coa liña do AVE Galicia-Madrid na localidade zamorana de Otero de Bodas.

De adoptarse dita proposta, perdería sentido o trazado de alta velocidade entre O Porto e Vigo como punto de paso nos desprazamentos dos portugueses cara a Madrid, aínda que mantería a súa consideración de eixo de comunicación entre A Coruña e Lisboa.

Vale D'Ouro mantén que coa súa proposta sería posible viaxar do Porto á capital de España en só tres horas. A viaxe por Vigo na configuración prevista ata o baipás compostelán de Conxo levaría desde O Porto 4 horas e 30 minutos cando estea construída a saída sur na estación de Urzaiz, e baixaría a preto de 4 horas coa variante de Cerdedo que levaría de Barro nos arredores do Carballiño.

Ata 200 por hora

Os autores do estudo estiman que o tren de alta velocidade podería acadar os 160 quilómetros por hora entre o aeroporto Sá Carneiro e Paços de Ferreira (56.340 habitantes), subir a 200 ata Vila Real (51.850 residentes) e chegar a 200 quilómetros por hora ata Bragança (35.341) e o seu empate coa liña do AVE de Galicia. Entre os dous extremos do percorrido dentro de Portugal a viaxe duraría, segundo o mesmo estudo, unha hora e 14 minutos, facendo posible así engadir ao Sá Carneiro non só a demanda potencial de todos os habitantes do interior do norte luso, senón tamén aos de parte de Ourense, Zamora e Salamanca. O obxectivo de achegar Portugal a Europa lograríase co mesmo proxecto, ao calcular que o tempo de percorrido entre O Porto e París oscilaría entre 8 e 9 horas. Engádese tamén a mesma ruta como saída para Lisboa cara a Madrid, nunha viaxe que a través do Porto manteñen que se podería realizar en 4 horas e 15 minutos.

Posible por 4.000 millóns

A asociación do interior norte portugués cifra en 3.778 millóns de euros o custo do proxecto nunha versión intermedia consistente nunha única vía de circulación e túneles, pontes e viadutos en dobre tendido, aos que habería que sumar outros 400 millóns para o tramo de 35 quilómetros que habería que construír en territorio español entre a fronteira e a localidade de Otero de Bodas, a 48 quilómetros de Benavente. Con todo o percorrido en dobre vía a factura subiría a 4.187 millóns de euros e baixaría a 3.438 millóns se todo o trazado fose en vía única.

Os promotores da proposta inciden que a unión do TGV portugués coa rede do AVE requiriría moito menos compromiso económico da Administración española que o necesario para completar os 200 quilómetros que habería que construír entre a fronteira de Vilar Formoso co tendido de alta velocidade en Medina del Campo. 

Ferramenta loxística para o porto de Leixõé

A intención da Associaçãou Vale D'Ouro é empurrar á clase política portuguesa a debater abertamente sobre cal sería a mellor opción ferroviaria de conexión do país co resto de Europa, agora que se tramita o Plan Nacional Ferroviario 2030, que entre outros obxectivos contempla o paso da liña de alta velocidade O Porto-Vigo polo aeroporto Sá Carneiro. Apela a entidade de Vila Real e Trás-móntesvos a comparar a súa proposta con outras opcións de trazado como as expostas do Porto-Amarante-Chaves ou a de Aveiro-Viseu-Vilar Formoso.

Aseguran que o seu plan de levar a alta velocidade do Sá Carneiro a Zamora si «revolucionaría a mobilidade e accesibilidade do norte do país;» equilibraría economicamente a Portugal, e permitiría contar cunha vía rápida para sacar a súa produción e as cargas que cheguen a Leixõé cara a Europa, remarcando o papel de nó tanto do porto como do aeroporto do Porto, que podería así liberar ao congestionado de Lisboa.

CIFRAS da proposta

-Orzamento: 3.778 millóns de euros de coste medio

Cunha soa vía excepto en pontes e túneles. Completo custaría 4.187 millóns.

-Tempo de viaxe: 3 horas de o Sá Carneiro a Madrid

Partiría do aeroporto e enlazaría en Otero de Bodas (Zamora) co AVE de Galicia.

-Velocidade: 200 kms/hora

Acadaría o seu maior rendemento desde Vila Real ata Bragança.