A Xunta «identificará e dará soporte» ao comprador que dea viabilidade a Barreras

Manoli Sío Dopeso
m. sío dopeso VIGO / LA VOZ

VIGO

M.Moralejo

A primeira convocatoria de folga do naval en oito anos escenifica na rúa a crise dos grandes estaleiros de Vigo a pasar da desunión dos sindicatos

23 jul 2021 . Actualizado ás 04:50 h.

Facía oito anos que os traballadores do naval non patrullaban polas rúas de Vigo en defensa do sector. Onte saíron, convocados por CC.OO ., pero non houbo multitude a diferenza de anteriores batallas laborais, porque faltou unión sindical, e triunfou a sensación de desánimo (derrotismo?) que se apoderou das baleiras instalacións dos grandes estaleiros de extremo a extremo da ría de Vigo, desde Beiramar a Teis, desde Barreras á antiga Vulcano e Metalships.

Sen o apoio de UGT e CIG, mobilizáronse ao redor de 200 traballadores, dos 8.000 que empregaba o naval da ría ao peche do 2020, cifra que se viu sensiblemente reducida coa finalización de contratos de obra na industria auxiliar tras a marcha do cruceiro de Barreras ao estaleiro santanderino Astander.

A folga tubo baixa repercusión en Freire Shipyard e Armón Vigo. Ambos os construtores, cunha apertada carteira de pedidos, mantiveron a actividade a porta pechada; e segundo fontes de Asime, a patronal galega do naval, na industria auxiliar a incidencia da convocatoria foi «mínima».

Os traballadores mobilizados marcharon en manifestación polas rúas de Vigo e provocaron un importante colapso de tráfico cun sentada en pleno centro, antes de trasladarse á delegación da Xunta. Alí, os representantes dos comités de comités de empresa de Vulcano, Barreras, Freire, Armón e Metalships trasladaron a Marta Fernández Tapias, a delegada territorial da Administración galega, a petición dunha entrevista co conselleiro de Economía e Industria, Francisco Conde, para abordar a situación de crise dos grandes estaleiros e o seu impacto na industria auxiliar.

Ao termo da mobilización, Ramón Sarmiento, delegado sindical de Barreras, avanzou próximas accións reivindicativas. «Como agardemos a setembro ímonos atopar con que esta película se acabou. Hoxe empezamos, pero non empezamos para facer unha mobilización puntual, van pasar cousas», advertiu.

 Operación venda de Barreras

A pouco máis dunha semana para que a parte de estaleiros e auxiliares que manteñen actividade váianse de vacacións, a maior incerteza está en Fillos de J. Barreras, unha vez coñecidas a dimensións da grave crise de viabilidade na que se atopa, con 120 millóns de euros de débeda e un buraco patrimonial de 77 millóns de euros ao peche do 2020. O Boletín Oficial do Rexistro Mercantil fixo onte público o cesamento do consello de administración do estaleiro e o cambio de estatutos da sociedade que pasa a estar xestionada por un administrador único. Kroll, a consultora que ten o mandato do fondo de investimento Oaktree de reestruturar o estaleiro para pór a salvo a unidade produtiva e sacala á venda, segue adiante co plan de pechar o proceso de viabilidade antes de que remate ao ano.

A consultora conta no seu labor co apoio da Xunta de Galicia. Segundo puido saber este xornal, a administración galega asumiu o compromiso de colaborar con Kroll na «identificación» de potenciais compradores dispostos a dar viabilidade á actividade de construción naval da unidade produtiva. Tras a reunión mantida con Oaktree e Kroll, e segundo transcendeu, a Consellería de Industria, aceptou «dar soporte» ao proxecto investidor ou socio industrial que adquira Fillos de J. Barreras, sempre que sexa o adecuado.

De momento, Fillos de J. Barreras prepárase para un longo período de inactividade, que xa vén arrastrando desde fai máis de tres meses, e faino cun axuste temporal para 127 traballadores do total de 140 en nómina, ademais do despedimento dunha vintena de empregados de carácter eventual. A idea da empresa é establecer quendas rotatorios nos distintos departamentos do estaleiro a partir de outubro, e durante un período máximo de vixencia dun ano.