Patrocinado por Patrocinadopor

O narcobuque MV Karar leva un ano abandonado no porto de Vigo

Javier Romero Doniz
Javier Romero VIGO / LA VOZ

SOMOS MAR

El buque lleva 12 meses atracado en A Laxe a la espera de que se decida su futuro. El armador y la firma propietaria son de Panamá, y anteriormente tuvo bandera de Togo y la empresa titular era de los EE.UU.
O buque leva 12 meses atracado na Laxe á espera de que se decida o seu futuro. O armador e a firma propietaria son de Panamá, e anteriormente tivo bandeira de Togo e a empresa titular era dos EE.UU. XOAN CARLOS GIL

O armador hase desentendido do barco e a súa tripulación desde a abordaxe en abril do ano pasado a 300 millas de Lisboa e 400 das illas Cíes

18 abr 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

O MV Karar era un esqueleto máis de chatarra flotante atravesando os mares de medio mundo ata abril do ano pasado. Foi abordado a 300 millas de Lisboa e 400 de Vigo, con 3.824 quilos de cocaína. Os destinatarios, en Galicia , serían os irmáns Santórum Navazas e o resto de investigados neste procedemento instruído no Xulgado número 3 de Vigo. O barco, desde a súa posta de longo no peirao de Vigo xunto a 152 fardos e un completo elenco de autoridades, non se moveu da localización inicial, ao lado da Laxe, no espigón reservado para as embarcacións do Servizo de Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria. E iso que os seus 60 metros de eslora ocupan un lateral completo do peirao. Por non falar da deterioración que segue acumulando o barco.

O gran problema á vista é que, unha vez transcorrido un ano e xa coa instrución xudicial finalizada e o auto de procesamiento ditado hai semanas, segue sen terse a máis mínima esperanza de que o MV Karar volva asucar, nin tan sequera a ría de Vigo, a curto nin medio prazo. Explican na investigación -compartida entre o Greco Galicia da Policía Nacional e o Servizo de Vixilancia Aduaneira- que hai dúas explicacións para aclarar a situación. A primeira pasaría pola necesidade de realizar máis dilixencias policiais sobre o barco. Buscaríase concretar se o armador, ou a empresa propietaria, terían participación no transporte dos 3.824 quilos de coca. Esta posibilidade, dado que xa se emitiu o auto de procesamiento e a instrución finalizouse, perde enteiros.

Desinterese

A outra opción, moi común cando se comisan buques iguais ao MV Karar, é que nin o armador nin os donos fáganse cargo do casco. Os titores legais deste remolcador, pretéritos e actuais, locen pasaportes de países con características moi concretas. Actualmente ondea bandeira de Togo, e previamente dos Estado Unidos. Pouco tempo antes de ser abordado, todo o relacionado co MV Karar cambiou de mans novamente. Tanto a nova empresa propietaria, como o armador, sitúanse en Panamá, se cabe a nación máis occidentalizada e particular, polos seus sistema financeiro, de Latinoamérica .

A omisión de responsabilidades da armadora e o propietario xa quedou clara ás poucas semanas de abordarse o buque. Os tripulantes, de Nepal e Bangladés, ingresaron na prisión da Lama, tras declarar ante a xuíza sen a cobertura legal dos seus xefes. Tal foi a sensación de indefensión que ata recorreron ás súas respectivas embaixadas en España para atopar amparo. Mentres, o MV Karar segue deteriorándose, aínda máis, atracado no peirao de Vigo, exposto ao mal tempo da ría no inverno e outono e sen saber se volverá navegar. Abonda dicir que, a ollos da investigación, dáse por amortizado.