Un novo modo de entender o fútbol

míriam vázquez fraga VIGO / LA VOZ

VIGO

XOAN CARLOS GIL

A Escola Denis Suárez aposta por unha figura innovadora para potenciar os valores

18 ene 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

Pouco podía imaxinar Loli Garrido fai cousa de tres ou catro anos que o seu futuro laboral ía estar ligado actualmente ao deporte. E, con todo, agora dedícase en corpo e alma á Escola Denis Suárez de fútbol, onde exerce como responsable da comunidade educativa e directora adxunta. Terapeuta de profesión, formouse como coach e a súa é unha figura nova no mundo do fútbol, pero fundamental no enfoque que o xogador do Celta quixo que tivese o seu proxecto en Salceda.

Garrido explica que Suárez «non quería unha escola onde os nenos practicasen fútbol e xa está», senón que, desde a súa experiencia, buscaba que a educación e os valores fosen alicerces imprescindibles. E aí é onde aparece Loli. «Propuxéronme crear un proxecto dentro da escola no que eu formo parte do desenvolvemento integral do neno, xa que lle fútbol entendémolo como unha ferramenta para ese desenvolvemento», detalla. Conquistoulle esa «visión holística» coa que se concibiu a escola e quixo afrontar o reto.

Pero, en que se traduce no día a día esta concepción da escola futbolística? «Hai tres alicerces básicos: o staff técnico, os xogadores e as familias. Eu dedícome a desenvolver os procedementos, a coidar o proceso. Non nos importa só o que temos que facer, senón como imos facelo», debulla. Nese sentido, ela traballa sobre todo cos adestradores. «Son a responsable da educación en valores da escola e de protexer o proceso de aprendizaxe no fútbol base».

O seu departamento está en permanente contacto coa coordinación deportiva, buscando que en ningún caso sexa illado, senón todo o contrario. «Apoio e acompaño a xestión deportiva. Traballo co staff técnico, adestradores e coordinación deportiva», introduce. Descartaron traballar directamente con cada rapaz, xa que rozan os 200 e non era viable. «O adestrador é un axente preventivo dos nenos, unha persoa súper influente e moi efectivo. Trabállase co técnico para que transmita ao neno o que queremos», continúa.

Establécense uns obxectivos á marxe dos resultados deportivos, relacionados co xeito de comunicarse nos equipos, tanto a nivel profesional como grupal. «Trátase de que os adestradores aproveiten os coñecementos que xa teñen e ás veces non son conscientes porque traballan a parte deportiva e xa está. Eles teñen que xestionar grupos, solucionar conflitos e unha chea de competencias máis nas que lles axudo».

Garrido practicou piragüismo algúns anos, pero máis aló diso, a súa vida laboral ata agora era allea ao deporte. «Trátase de xestión de persoas, sobre todo emocional, e niso si teño experiencia. Todos temos un adestrador dentro e o importante é respectar cada un o seu espazo e a súa función, o seu rol dentro do fútbol», sostén. E asegura que o balance das tres tempadas que levan é altamente positivo. «Á parte dos resultados, que tamén hai que falar deles e son bos, a nivel educativo, os logros son espectaculares», celebra.

Conta Loli que día a día vai vendo «como os xogadores teñen moito máis integrados a disciplina, o traballo e demais valores» que se lles inculcan. Móstrase especialmente orgullosa de que remataron a primeira tempada (a segunda, que foi a pasada, foi interrompida pola pandemia) sen un só cartón vermello. «Para min significa que se está entendendo a mensaxe que queremos que aprendan, a educación e o respecto sen deixar de pelexar e de competir do xeito que teñen que facelo», subliña.

Garrido revela que creou varias ferramentas para que os adestradores lle pasen informes mensuais do comportamento de cada neno. «Recóllese a información e logo hai un traballo de observación e análise para detectar dificultades. Se hai calquera problema, intervense», xa sexa a través dos adestradores ou directamente cos proxenitores, cos que se reúne a final de tempada con cada familia para abordar a traxectoria do neno na escola, se continúa e que debe mellorar.

Porque Garrido traballa desde o convencemento de que «a través do fútbol pódense corrixir actitudes», por exemplo cando un neno vai mal nos estudos ou ten problemas para asumir a autoridade. Todos esas formulacións os comparte Denis, de quen parte a filosofía que implantan. «Temos contacto con el, reunímonos cada x tempo e está sempre ao día de todo. É unha persoa próxima, que vén aos partidos e está moi implicado», revela.