As vendas de viño galego caeron un 40 % polo peche da hostalería

Maruxa Alfonso Laya
m. alfonso REDACCIÓN / LA VOZ

VIGO

MARTINA MISER

O descenso foi brutal, a pesar dos incrementos rexistrados en alimentación e «online»

11 may 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

O sector do viño galego foi dos primeiros en sentir as consecuencias da crise sanitaria. Aos poucos días de decretarse o estado de alarma, as adegas xa alertaban de que os pedidos desaparecera, de que o bo ritmo de vendas que estaban a manter ata o momento habíase freado en seco. Agora, os consellos reguladores puxeron cifras ao desastre. Utilizan como indicador o número de contraetiquetas que venderon ao longo do último mes e compárano coa cantidade rexistrada durante o mesmo período do ano pasado. E aínda que a cifra non é definitiva, porque non todo o viño que se embotella sae directamente aos mercados, serve para dar unha idea da magnitude do desastre. A caída é de entre un 40 e un 50 %, dependendo da denominación de orixe.

Segundo os datos facilitados pola Consellería do Medio Rural, a consultora Nielsen establece que o sector do viño con denominación de orixe galega realiza un 60 % das súas vendas a través da canle da hostalería, cifra que crece ata o 65 % se falamos do valor destas transaccións. Pero estas operacións quedaron paralizadas de súpeto cando bares e restaurantes pecharon as súas portas, non só en España senón tamén en boa parte do mundo. Iso provocou que se resentisen, nun primeiro momento, as vendas nacionais e, un pouco despois, as exportacións. «Houbo unha caída no volume de viño que cualificamos, non en todo marzo porque a primeira quincena foi moi boa, pero si en abril», explica Ramón Huidobro, xerente de Rías Baixas. «A caída é polo menos de entre o 40 e o 50 %», ratifican en Valdeorras. «O descenso no mes de abril é dun 48 % , o que ven supoñendo que vendemos 600.000 contraetiquetas menos», asegura Juan Manuel Casares, presidente do consello regulador do Ribeiro, quen apunta a que durante o mesmo período do ano pasado, O Ribeiro vendeu 1,1 millóns de botellas en restauración. «Non último mes embotellamos 170.000 litros, ou que pode ser entre un 40 e un 50 % menos», insiste Jose Manuel Rodríguez, presidente da Ribeira Sacra.

No lado positivo da balanza está que as vendas en alimentación e online detectaron un elevado crecemento. «É certo que estamos notando un repunte en alimentación, pero que non compensa o que está sendo a caída na canle de hostalería», asegura Huidobro. Rías Baixas, por exemplo, incrementou as súas vendas entre un 17 e un 42 % no sector da alimentación nas tres últimas semanas de abril respecto ao mesmo período do pasado ano. Tamén creceu a venda online nas grandes superficies ata nun 438 %. Pero Huidobro advirte sobre estas cifras. «Hai que ter coidado con eses datos. Eran vendas de poucas cantidades e por iso dispáranse tanto. Se no mercado nacional vendemos 19 millóns de litros, online pode ser un 1 %. Iso son 19.000 botellas», argumenta. Na mesma situación atópanse outras denominacións de orixe. En Valdeorras as vendas na alimentación hanse incrementado un 40 %, mentres que as online en grandes superficies creceron ata un 1.500 %. E no Ribeiro, as vendas en alimentación creceron unha media do 25 % e as online en grandes superficies, un 518 % No lado positivo da balanza hai que destacar os elevados prezos medios que os viños galego. Rías Baixas supera os oito euros por botella, mentres que Valdeorras está en 12.10 euros.

As perdas que toda esta situación pode ocasionar finalmente ao sector do viño galego con denominación de orixe van depender, en boa medida, do que pase a partir de agora. «Dependemos de en que grao se vai mover a hostalería. Por pouco que abran bares e restaurantes, algo máis imos vender», aseguran no Ribeiro. «Se a actividade se retoma, se abre a hostalería, xa vai haber algo de consumo», engaden en Monterrei.

O aumento das operacións en supermercados non compensa o peche dos bares